NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

Cum se construiește un subnet eficient în Bittensor?

Rețelele descentralizate au devenit un pilon esențial al infrastructurii Web3, oferind o alternativă promițătoare la modelele centralizate tradiționale. Printre aceste rețele se remarcă Bittensor, un protocol open-source care valorifică puterea rețelelor neuronale...

Care sunt cele mai comune tipuri de active tokenizate?

Tokenizarea reprezintă un proces revoluționar prin care activele tradiționale sau digitale sunt transformate în unități digitale securizate, denumite tokenuri, care pot fi tranzacționate pe blockchain. Ideea de tokenizare nu este doar o inovație tehnologică, ci și una...

Care sunt cele mai recente tendințe în modă pentru femei?

Moda feminină a intrat într-o nouă eră de redefinire, unde standardele rigide și estetica impusă sunt treptat abandonate împreună cu ideea că frumusețea este o normă unitară. În ultimii ani, femeile aleg să-și construiască stilul nu ca pe o conformare, ci ca pe o...

Care sunt cele mai bune instrumente gratuite pentru analiza backlinkurilor?

Backlinkurile reprezintă un pilon esențial al oricărei strategii de optimizare pentru motoarele de căutare. Acestea sunt considerate voturi de încredere din partea altor site-uri, semnalând către Google și alte motoare de căutare că pagina ta are valoare, relevanță și...

De ce este importantă diversitatea surselor de backlink-uri?

Semnificația backlink-urilor în cadrul strategiilor SEO În peisajul digital actual, unde competiția pentru vizibilitate online este mai intensă ca niciodată, backlink-urile joacă un rol esențial în determinarea autorității și credibilității unui site web. Prin...

Cum pot evita întârzierea livrării unui colet din România în Anglia?

Logistica transfrontalieră: un echilibru sensibil între eficiență și variabile necontrolabile Trimiterea unui colet din România către Anglia poate părea un proces simplu, mai ales în contextul globalizării și al dezvoltării rapide a serviciilor de curierat...

De ce unele domenii de internet sunt mai scumpe ca altele?

În lumea digitală, un nume de domeniu este echivalentul adresei unei proprietăți în lumea fizică. Așa cum unele cartiere sunt mai scumpe decât altele datorită amplasării, accesibilității sau prestigiului, la fel și domeniile pot varia semnificativ în preț, de la...

Nicușor Dan nu e omul tuturor. Și asta e foarte bine.

Începe din nou campania electorală. Începe din nou perioada în care fiecare candidat încearcă să spună ce vrei să auzi. Nicușor Dan face exact invers. Nu se pliază, nu se adaptează în funcție de public, nu-și reglează discursul după vântul din sondaje. Este, poate,...

Liderul care a ieșit în stradă înainte să urce la tribună

Nicușor Dan a devenit cunoscut publicului larg ca primar general, dar cei care urmăresc de mai mult timp viața civică din România știu că povestea lui a început cu mult înainte. Cu o luptă dusă pas cu pas, alături de oameni, prin instanțe, prin petiții, prin eforturi...

Generația care nu mai iartă. Ce își doresc, de fapt, tinerii de la un lider politic

Tinerii din România nu mai sunt publicul ușor de impresionat de odinioară. Nu mai votează „cum zice familia”, „cum dă bine” sau „pentru că așa se face”. Nu se mobilizează pentru sigle de partid și nu înghit discursuri goale. Aceasta este generația care a crescut cu...

Amprenta de carbon a industriei aviatice reprezinta in prezent 12% din toate emisiile de dioxid de carbon din domeniul transporturilor. Avioanele au nevoie de mult combustibil pentru a zbura, motiv pentru care pompeaza in aer o tona de dioxid de carbon care incalzeste clima.

Problema este una dificil de rezolvat, pentru ca majoritatea avioanelor nu pot transporta baterii suficient de mari pentru a functiona cu energie electrica. Insa o echipa de la Universitatea Oxford a gasit o modalitate de a produce combustibil pentru avioane fara a utiliza petrol. Ei produc in laborator, prin inginerie inversa, combustibil pe baza de dioxid de carbon. Tot ce trebuie sa faca inginerii chimici in continuare este sa extinda aceasta metoda. Aceasta realizare ar face calatoriile aeriene sa fie neutre din punct de vedere al carbonului si le-ar face parte a unei economii circulare, transformand emisiile avioanelor inapoi in combustibil.

“Pare ceva diferit si chiar ar putea functiona. Dezvoltarea la scara mai mare este intotdeauna o problema, iar atunci cand te extinzi la parametri mai mari, apar surprize noi. Dar daca ne referim la o solutie pe termen lung, ideea unei economii circulare a carbonului ar putea fi ceva de viitor” a spus Joshua Heyne, conferentiar universitar in inginerie mecanica si chimica la Universitatea din Dayton, care nu a facut parte din echipa de cercetare.

Exista si alte optiuni pentru industria aviatica, asa cum este si combustibilul ecologic pe baza de hidrogen, fabricat cu ajutorul energiei regenerabile, insa folosirea acestei variante ar necesita unele modificari legate de proiectarea aeronavei. Exista, de asemenea, si combustibili alternativi mai ecologici. Pe aeroportul din San Francisco, de pilda, exista combustibil regenerabil pentru avioane fabricat din ulei de gatit reciclat. Cu toate acestea, chiar daca aceste optiuni pot genera mai putine gaze cu efect de sera, ele nu sunt deocamdata o optiune cu emisii zero.

Dar noul combustibil de avioane pe baza de CO2 creste posibilitatea existentei avioanelor alimentate conventional, cu emisii zero net. Procesul foloseste un nou catalizator pe baza de fier (reactie chimica) pentru a converti dioxidul de carbon (in forma lichida) in combustibil pentru avioane.

“Schimbarile climatice se accelereaza si avem parte de emisii uriase de dioxid de carbon. Exista deja o infrastructura pentru combustibilii cu hidrocarburi. Acest proces ar putea ajuta la ameliorarea schimbarii climatice si la utilizarea infrastructurii actuale de carbon pentru o dezvoltare sustenabila”, a spus unul dintre autorii studiului, Tiancun Xiao, cercetator senior la Departamentul de Chimie de la Oxford.

Cand petrolul sau gazele naturale ard, hidrocarburile lor se transforma in CO2, eliberand in cursul acestui proces apa si energie. Experimentul de la Oxford foloseste metoda de ardere organica, pentru a inversa procesul si a transforma CO2 inapoi intr-un combustibil fosil. Catalizatorul sub forma de pulbere folosit de echipa este fabricat din ingrediente ieftine si are rolul de a transforma gazele cu efect de sera intr-un singur pas. Metoda este una chiar mai ieftina decat cea utilizata pentru a produce combustibil cu hidrogen, deoarece foloseste mai putina energie electrica.

Xiao preconizeaza instalarea unei fabrici de combustibil pentru avioane in proximitatea unei fabrici de ciment sau de otel, pentru a capta excesul de dioxid de carbon si a-l utiliza pentru a produce combustibilul. De asemenea, instalatiile independente de combustibil pentru avioane ar putea absorbi CO2 direct din atmosfera folosind tehnologia de captare directa a aerului.