NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

5 motive să alegi injecțiile la domiciliu

Fotografie de u_7je6tzfl9s pe Pixabay.com Chiar dacă nu sunt cunoscute de toată lumea, injecțiile la domiciliu au început să devină din ce în ce mai populare în ultima vreme. Acest lucru se întâmplă dintr-o varietate de motive pe care le vom explora în detaliu, pentru...

De ce Este Importantă Revizia Anuală a Acoperișului: Rolul Esențial al Serviciilor unei Dachdeckerei

Acoperișul este o componentă vitală a oricărei clădiri, oferind protecție împotriva intemperiilor și menținând confortul și siguranța locuinței sau a spațiului comercial. Cu toate acestea, mulți proprietari tind să neglijeze revizia și întreținerea adecvată a...

Montarea Tablei Cutate pentru Acoperișuri Durabile și Elegante

Atunci când vine vorba de acoperișuri durabile și estetice, tabla cutată reprezintă una dintre cele mai populare opțiuni. La AcoperisuriLaCheie.eu, ne mândrim cu expertiza noastră în montarea tablei cutate, oferind soluții personalizate pentru nevoile și preferințele...

Cum alegi pantofii potriviți pentru evenimente?

Atunci când vine vorba de alegerea pantofilor potriviți pentru diverse evenimente, există câteva aspecte esențiale de luat în considerare, de la tipul de eveniment și codul vestimentar până la confort și preferințele personale. Fie că este vorba despre o ocazie...

Expertiză Profesională în Acoperișuri și Tinichigerie la Dachdecker und Spengler

La Dachdecker und Spengler, ne mândrim cu experiența noastră vastă în montarea, repararea și întreținerea acoperișurilor și elementelor de tinichigerie în Austria. Oferim servicii de cea mai înaltă calitate pentru a vă asigura un acoperiș durabil și funcțional. Montaj...

De ce sunt scuterele electrice alegerea ideală pentru livratorii de mâncare

Imagine de Lukas Bee. pe Unsplash.com   Cu siguranță te-ai întrebat de ce scuterele electrice sunt considerate alegerea ideală pentru livratorii de mâncare. Ei bine, acest lucru se datorează unei serii de avantaje care fac din ele partenerul perfect pentru cei...

Mânerele ca elemente de design: Cum să îmbini estetica și funcționalitatea în mobilierul de bucătărie

Imagine de Christian Mackie pe Unsplash.com Astăzi, vom explora un aspect esențial al designului de mobilier de bucătărie: mânerele. Aceste componente mici, dar esențiale, sunt adesea subevaluate în procesul de creare a mobilei, însă ele pot aduce un plus de estetică...

Redecorează-ți casa odată cu venirea primăverii! Top 3 sfaturi pentru a obține rezultatele dorite

Poză de Pixabay pe Pexels.com Venirea primăverii aduce cu ea schimbarea, motiv pentru care este cazul să te uiți în jurul tău și să observi ce lucruri necesită schimbare. Dacă ai decis că locuința ta se numără printre ele, atunci trebuie să iei măsuri cât mai repede...

Siguranțe automate de curbă B – definiție, rol și caracteristici

Poză de Markus Spiske pe Unsplash.com Siguranțele sunt printre cele mai importante componente ale unei instalații electrice. Acestea oferă protecție împotriva unor riscuri majore presupuse de folosirea curentului electric. Există mai multe tipuri de siguranțe, iar...

De ce să cumperi un apartament în centrul Bucureștiului?

Cumpărarea unui apartament în centrul Bucureștiului poate fi o alegere strategică și benefică pentru cei care își doresc să trăiască într-un mediu urban vibrant și plin de oportunități. Cu o istorie bogată, arhitectură impresionantă și acces facil la facilități și...

Amprenta de carbon a industriei aviatice reprezinta in prezent 12% din toate emisiile de dioxid de carbon din domeniul transporturilor. Avioanele au nevoie de mult combustibil pentru a zbura, motiv pentru care pompeaza in aer o tona de dioxid de carbon care incalzeste clima.

Problema este una dificil de rezolvat, pentru ca majoritatea avioanelor nu pot transporta baterii suficient de mari pentru a functiona cu energie electrica. Insa o echipa de la Universitatea Oxford a gasit o modalitate de a produce combustibil pentru avioane fara a utiliza petrol. Ei produc in laborator, prin inginerie inversa, combustibil pe baza de dioxid de carbon. Tot ce trebuie sa faca inginerii chimici in continuare este sa extinda aceasta metoda. Aceasta realizare ar face calatoriile aeriene sa fie neutre din punct de vedere al carbonului si le-ar face parte a unei economii circulare, transformand emisiile avioanelor inapoi in combustibil.

“Pare ceva diferit si chiar ar putea functiona. Dezvoltarea la scara mai mare este intotdeauna o problema, iar atunci cand te extinzi la parametri mai mari, apar surprize noi. Dar daca ne referim la o solutie pe termen lung, ideea unei economii circulare a carbonului ar putea fi ceva de viitor” a spus Joshua Heyne, conferentiar universitar in inginerie mecanica si chimica la Universitatea din Dayton, care nu a facut parte din echipa de cercetare.

Exista si alte optiuni pentru industria aviatica, asa cum este si combustibilul ecologic pe baza de hidrogen, fabricat cu ajutorul energiei regenerabile, insa folosirea acestei variante ar necesita unele modificari legate de proiectarea aeronavei. Exista, de asemenea, si combustibili alternativi mai ecologici. Pe aeroportul din San Francisco, de pilda, exista combustibil regenerabil pentru avioane fabricat din ulei de gatit reciclat. Cu toate acestea, chiar daca aceste optiuni pot genera mai putine gaze cu efect de sera, ele nu sunt deocamdata o optiune cu emisii zero.

Dar noul combustibil de avioane pe baza de CO2 creste posibilitatea existentei avioanelor alimentate conventional, cu emisii zero net. Procesul foloseste un nou catalizator pe baza de fier (reactie chimica) pentru a converti dioxidul de carbon (in forma lichida) in combustibil pentru avioane.

“Schimbarile climatice se accelereaza si avem parte de emisii uriase de dioxid de carbon. Exista deja o infrastructura pentru combustibilii cu hidrocarburi. Acest proces ar putea ajuta la ameliorarea schimbarii climatice si la utilizarea infrastructurii actuale de carbon pentru o dezvoltare sustenabila”, a spus unul dintre autorii studiului, Tiancun Xiao, cercetator senior la Departamentul de Chimie de la Oxford.

Cand petrolul sau gazele naturale ard, hidrocarburile lor se transforma in CO2, eliberand in cursul acestui proces apa si energie. Experimentul de la Oxford foloseste metoda de ardere organica, pentru a inversa procesul si a transforma CO2 inapoi intr-un combustibil fosil. Catalizatorul sub forma de pulbere folosit de echipa este fabricat din ingrediente ieftine si are rolul de a transforma gazele cu efect de sera intr-un singur pas. Metoda este una chiar mai ieftina decat cea utilizata pentru a produce combustibil cu hidrogen, deoarece foloseste mai putina energie electrica.

Xiao preconizeaza instalarea unei fabrici de combustibil pentru avioane in proximitatea unei fabrici de ciment sau de otel, pentru a capta excesul de dioxid de carbon si a-l utiliza pentru a produce combustibilul. De asemenea, instalatiile independente de combustibil pentru avioane ar putea absorbi CO2 direct din atmosfera folosind tehnologia de captare directa a aerului.