NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

Există dispozitive automate care pot opri apa în caz de scurgeri detectate?

Problemele legate de scurgerile de apă sunt unele dintre cele mai comune situații neplăcute care pot apărea în locuințe, birouri sau alte spații utilizate de oameni. O scurgere aparent minoră poate cauza daune semnificative atât proprietății, cât și mobilierului sau...

Site-ul va avea un design responsive?

În era digitală în care trăim, nevoia de a oferi utilizatorilor o experiență fluidă și optimizată indiferent de dispozitiv este mai evidentă ca niciodată. Conceptul de design responsive a devenit o componentă esențială în dezvoltarea site-urilor web, răspunzând...

Reîncărcare Orange – Companiile migrează spre PrePay

În ultimii 10 ani am observat cu toții faptul că există un fenomen tot mai accentuat de migrare a clienților de abonamente spre zona PrePay, unde o reîncărcare Orange are mult mai multe avantaje și beneficii. Zona PrePay a fost dintotdeauna renumită pentru libertate,...

Cum pot integra tehnologia smart în utilizarea chiuvetei exterioare?

Utilizarea tehnologiei smart a pătruns în aproape toate aspectele vieții noastre, de la automatizarea locuințelor până la simplificarea unor sarcini zilnice prin dispozitive conectate. Printre aceste inovații, integrarea tehnologiei inteligente în utilizarea...

Scăderea presiunii la centrala termică: Cauze, soluții și prevenție

Presiunea scăzută la centrală este una dintre cele mai frecvente probleme întâlnite în sistemele de încălzire, afectând atât eficiența, cât și durabilitatea acestora. O centrală care funcționează cu o presiune inadecvată poate consuma mai mult combustibil, poate...

România între trecut și viitor: Călin Georgescu și provocarea extremismului modern

România, o țară aflată la intersecția dintre valorile europene și propria sa identitate istorică, se confruntă cu o dilemă tulburătoare. Într-un context fragil, în care democrația este pusă la încercare de populism și retorică extremistă, Călin Georgescu, o figură...

Oameni de 200 de ani și România ‘săracă’: Călin Georgescu redefinește realitatea

România pare să fie țara tuturor posibilităților – nu degeaba am fost binecuvântați cu o gamă variată de personaje publice care reușesc să transforme discursurile politice în adevărate spectacole SF. Călin Georgescu, un nume din ce în ce mai sonor în peisajul nostru...

Călin Georgescu și masterclass-ul său în aplaudat politici autoritare

România, țara unde paradoxurile fac legea, are în față o nouă lecție de absurd: cursul intensiv ținut de Călin Georgescu despre cum să îmbrățișezi autoritarismul sub mantaua suveranismului. Acest „lider de opinie” și aspirant la președinția țării pare hotărât să...

Călin Georgescu, Putin și noțiunea modernă de „Om care își iubește țara.”

România are o tradiție strălucită în a produce lideri politici care își iubesc țara într-un mod profund și complex, dar și profund confuz. Ultimul exemplu al acestui fenomen este Călin Georgescu, un personaj care, deși se autoproclamă un vizionar al renașterii...

Călin Georgescu, expertul în obstetrică, susține că cezarianele nu sunt de dorit!

Într-o țară care se clatină între crize politice, economice și sociale, Călin Georgescu, candidat autoproclamat salvator al României, pare să considere că soluția tuturor problemelor se află în sfera obstetricii. Recent, domnia sa a declarat că „cezarianele nu sunt de...

Amprenta de carbon a industriei aviatice reprezinta in prezent 12% din toate emisiile de dioxid de carbon din domeniul transporturilor. Avioanele au nevoie de mult combustibil pentru a zbura, motiv pentru care pompeaza in aer o tona de dioxid de carbon care incalzeste clima.

Problema este una dificil de rezolvat, pentru ca majoritatea avioanelor nu pot transporta baterii suficient de mari pentru a functiona cu energie electrica. Insa o echipa de la Universitatea Oxford a gasit o modalitate de a produce combustibil pentru avioane fara a utiliza petrol. Ei produc in laborator, prin inginerie inversa, combustibil pe baza de dioxid de carbon. Tot ce trebuie sa faca inginerii chimici in continuare este sa extinda aceasta metoda. Aceasta realizare ar face calatoriile aeriene sa fie neutre din punct de vedere al carbonului si le-ar face parte a unei economii circulare, transformand emisiile avioanelor inapoi in combustibil.

“Pare ceva diferit si chiar ar putea functiona. Dezvoltarea la scara mai mare este intotdeauna o problema, iar atunci cand te extinzi la parametri mai mari, apar surprize noi. Dar daca ne referim la o solutie pe termen lung, ideea unei economii circulare a carbonului ar putea fi ceva de viitor” a spus Joshua Heyne, conferentiar universitar in inginerie mecanica si chimica la Universitatea din Dayton, care nu a facut parte din echipa de cercetare.

Exista si alte optiuni pentru industria aviatica, asa cum este si combustibilul ecologic pe baza de hidrogen, fabricat cu ajutorul energiei regenerabile, insa folosirea acestei variante ar necesita unele modificari legate de proiectarea aeronavei. Exista, de asemenea, si combustibili alternativi mai ecologici. Pe aeroportul din San Francisco, de pilda, exista combustibil regenerabil pentru avioane fabricat din ulei de gatit reciclat. Cu toate acestea, chiar daca aceste optiuni pot genera mai putine gaze cu efect de sera, ele nu sunt deocamdata o optiune cu emisii zero.

Dar noul combustibil de avioane pe baza de CO2 creste posibilitatea existentei avioanelor alimentate conventional, cu emisii zero net. Procesul foloseste un nou catalizator pe baza de fier (reactie chimica) pentru a converti dioxidul de carbon (in forma lichida) in combustibil pentru avioane.

“Schimbarile climatice se accelereaza si avem parte de emisii uriase de dioxid de carbon. Exista deja o infrastructura pentru combustibilii cu hidrocarburi. Acest proces ar putea ajuta la ameliorarea schimbarii climatice si la utilizarea infrastructurii actuale de carbon pentru o dezvoltare sustenabila”, a spus unul dintre autorii studiului, Tiancun Xiao, cercetator senior la Departamentul de Chimie de la Oxford.

Cand petrolul sau gazele naturale ard, hidrocarburile lor se transforma in CO2, eliberand in cursul acestui proces apa si energie. Experimentul de la Oxford foloseste metoda de ardere organica, pentru a inversa procesul si a transforma CO2 inapoi intr-un combustibil fosil. Catalizatorul sub forma de pulbere folosit de echipa este fabricat din ingrediente ieftine si are rolul de a transforma gazele cu efect de sera intr-un singur pas. Metoda este una chiar mai ieftina decat cea utilizata pentru a produce combustibil cu hidrogen, deoarece foloseste mai putina energie electrica.

Xiao preconizeaza instalarea unei fabrici de combustibil pentru avioane in proximitatea unei fabrici de ciment sau de otel, pentru a capta excesul de dioxid de carbon si a-l utiliza pentru a produce combustibilul. De asemenea, instalatiile independente de combustibil pentru avioane ar putea absorbi CO2 direct din atmosfera folosind tehnologia de captare directa a aerului.