NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

3 mituri pe care trebuie sa le stii despre IP-urile dedicate pe servere VPS

Adresa IP poate fi recunoscuta printr-un set specific de cifre. Acestea au rolul de a identifica o locatie si de a trimite traficul de pe internet in zona potrivita. Functia este asemanatoare cu un cod postal, fiindca exista si oameni diferiti care pot imparti acelasi...

Tipuri de piscine: afla care dintre ele este cea mai buna pentru casa ta!

Cine nu a visat niciodata sa aiba o piscina frumoasa , acasa? Pentru a putea face acea baie racoritoare in cele mai fierbinti zile ale anului, adunati prietenii si familia in zona de agrement si bucurati-va de momente placute. Adria, 30 mc/h, 230V, 3 CP este un produs...

Care sunt cele mai utilizate instrumente de constructie

Cand incepem procesul de constructie sau dorim sa avem la indemana acele instrumente necesare si foarte utile atunci cand demaram un nou proiect de zidarie, este necesar sa cunoasteti diferitele instrumente care sunt utilizate in procesul de constructie. Inafara de...

Cum sa schimbi culoarea masinii

Atunci cand se cumpara o masina noua cu siguranta ai avut un moment in dezbaterea culorii. Deschisa, inchisa, o culoare puternica, o culoare garnisie care ajuta la identificare etc. Dar gusturile se schimba, poate acea culoare care ti-a placut atat de mult atunci,...

Ce materiale de constructie sa alegeti pentru o casa?

Alegerea materialelor care urmeaza sa fie utilizate in acoperirile interioare ale unei case (podele, pereti si tavane) este esentiala pentru obtinerea confortului necesar in diferitele incaperi sau a armoniei spatiilor,  ca sa nu mai vorbim atunci cand ceea ce este in...

Motor electric – ce este si cum functioneaza?

Motorul trifazat este o masina electrica rotativa, capabila sa transforme energia electrica trifazata furnizata in energie mecanica. Energia electrica trifazata provine din campuri magnetice rotative in infasurarea statorului, ceea ce face ca pornirea acestor motoare...

Cum poti alege cea mai buna hrana pentru caini?

Mancarea este un factor absolut cheie in bunastarea unui caine. Un motiv convingator pentru a alege cea mai buna hrana pentru caini  : un pariu real pe sanatatea lui. Si, desi ni se poate parea ca mancarea pentru caini este intotdeauna aceeasi, nimic nu ar putea fi...

Porti batante sau pliabile – cu ce avantaje vin aceste optiuni?

Portile  pliabile sau batante de exterior sunt una dintre cele mai utilizate solutii  de porti in vile, cladiri etc . Acest tip de usi ofera numeroase avantaje clientilor care decid sa le instaleze in locuintele lor. Poate fi fabricata in una sau doua foi, cu o...

Accesorii pe care tehnicianul de topografie nu le poate rata

Topografia ca stiinta necesita o serie de instrumente necesare si esentiale pentru ca tehnicianul de topografie sa-si desfasoare pe deplin activitatea si, prin urmare, toate obiectivele stabilite in studiul acestei sau acelei lucrari sunt realizate in mod...

Diferentele intre credit cu masina sau amanet auto

Entitatile bancare nu va imprumuta bani pentru ca aveti un istoric de credit prost? Nu va faceti griji, deoarece totul nu este pierdut. Puteti oricand sa va amanetati masina pentru a primi banii de care aveti nevoie. Contractarea unui imprumut folosind masina ca...

Amprenta de carbon a industriei aviatice reprezinta in prezent 12% din toate emisiile de dioxid de carbon din domeniul transporturilor. Avioanele au nevoie de mult combustibil pentru a zbura, motiv pentru care pompeaza in aer o tona de dioxid de carbon care incalzeste clima.

Problema este una dificil de rezolvat, pentru ca majoritatea avioanelor nu pot transporta baterii suficient de mari pentru a functiona cu energie electrica. Insa o echipa de la Universitatea Oxford a gasit o modalitate de a produce combustibil pentru avioane fara a utiliza petrol. Ei produc in laborator, prin inginerie inversa, combustibil pe baza de dioxid de carbon. Tot ce trebuie sa faca inginerii chimici in continuare este sa extinda aceasta metoda. Aceasta realizare ar face calatoriile aeriene sa fie neutre din punct de vedere al carbonului si le-ar face parte a unei economii circulare, transformand emisiile avioanelor inapoi in combustibil.

“Pare ceva diferit si chiar ar putea functiona. Dezvoltarea la scara mai mare este intotdeauna o problema, iar atunci cand te extinzi la parametri mai mari, apar surprize noi. Dar daca ne referim la o solutie pe termen lung, ideea unei economii circulare a carbonului ar putea fi ceva de viitor” a spus Joshua Heyne, conferentiar universitar in inginerie mecanica si chimica la Universitatea din Dayton, care nu a facut parte din echipa de cercetare.

Exista si alte optiuni pentru industria aviatica, asa cum este si combustibilul ecologic pe baza de hidrogen, fabricat cu ajutorul energiei regenerabile, insa folosirea acestei variante ar necesita unele modificari legate de proiectarea aeronavei. Exista, de asemenea, si combustibili alternativi mai ecologici. Pe aeroportul din San Francisco, de pilda, exista combustibil regenerabil pentru avioane fabricat din ulei de gatit reciclat. Cu toate acestea, chiar daca aceste optiuni pot genera mai putine gaze cu efect de sera, ele nu sunt deocamdata o optiune cu emisii zero.

Dar noul combustibil de avioane pe baza de CO2 creste posibilitatea existentei avioanelor alimentate conventional, cu emisii zero net. Procesul foloseste un nou catalizator pe baza de fier (reactie chimica) pentru a converti dioxidul de carbon (in forma lichida) in combustibil pentru avioane.

“Schimbarile climatice se accelereaza si avem parte de emisii uriase de dioxid de carbon. Exista deja o infrastructura pentru combustibilii cu hidrocarburi. Acest proces ar putea ajuta la ameliorarea schimbarii climatice si la utilizarea infrastructurii actuale de carbon pentru o dezvoltare sustenabila”, a spus unul dintre autorii studiului, Tiancun Xiao, cercetator senior la Departamentul de Chimie de la Oxford.

Cand petrolul sau gazele naturale ard, hidrocarburile lor se transforma in CO2, eliberand in cursul acestui proces apa si energie. Experimentul de la Oxford foloseste metoda de ardere organica, pentru a inversa procesul si a transforma CO2 inapoi intr-un combustibil fosil. Catalizatorul sub forma de pulbere folosit de echipa este fabricat din ingrediente ieftine si are rolul de a transforma gazele cu efect de sera intr-un singur pas. Metoda este una chiar mai ieftina decat cea utilizata pentru a produce combustibil cu hidrogen, deoarece foloseste mai putina energie electrica.

Xiao preconizeaza instalarea unei fabrici de combustibil pentru avioane in proximitatea unei fabrici de ciment sau de otel, pentru a capta excesul de dioxid de carbon si a-l utiliza pentru a produce combustibilul. De asemenea, instalatiile independente de combustibil pentru avioane ar putea absorbi CO2 direct din atmosfera folosind tehnologia de captare directa a aerului.