NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

Instrumente și echipamente necesare pentru fermele mici

Fermele mari au nevoie de mașinării pe măsură. Cu toate acestea, în timp ce gestionezi o fermă mai mică sau când ai nevoie doar de echipamente pentru a-ți gestiona zona, echipamentele agricole la scară largă sunt impracticabile. Pot fi prea mari pentru a fi păstrate...

Cand si unde ar trebui sa ai access la truse de prim ajutor?

Dupa cum probabil stii, majoritatea locurilor in care te afli sau te-ai putea afla trebuie sa fie echipate cu truse de prim ajutor – in unitatile de invatamant, gari, in aeroport si asa mai departe. Conform legii, acestea trebuie sa intretina un anumit nivel de...

Pompa submersibila cu tocator – scurt ghid pentru o achizitie reusita

Gospodariile aflate in zone in care accesul la retele publice de apa si canalizare nu exista sau este limitat trebuie sa apeleze la solutii neconventionale. Printre acestea se numara si pompele de apa. Acestea pot fi pompe de apa curata sau pompe pentru apa murdara....

Apa de gura cu clorhexidina – cand trebuie sa o utilizezi si ce efecte are?

Pentru o igiena dentara impecabila, medicii stomatologi recomanda utilizarea mai multor produse special concepute pentru protejarea dintilor, gingiilor si maselelor. Este vorba despre pasta de dinti, periuta moale, ata dentara, dus bucal si apa de gura. O varianta...

3 lucruri pe care doar o agentie marketing le poate face pentru afacerea ta

Pe scurt, o agentie marketing digital poate face mult mai multe lucruri pentru tine decat cele uzuale – SEO, email marketing, comunicare social media si asa mai departe. Exista un set de lucruri care pot avea un impact semnificativ asupra afacerii tale si care pot fi...

5 semne care iti spun ca ai nevoie de un service frigo

Tu stii cand ar trebui sa chemi un service frigo pentru reparatia instalatiilor tale frigorifice? Majoritatea administratorilor de afaceri nu stiu si sunt lasati, in cele din urma, cu pagube de zeci de mii de lei care le pot pune afacerea in pericol. Tocmai de aceea,...

Portret robot: asa arata serviciile ideale de paza si protectie!

Siguranta este una dintre nevoile de baza ale oricarui om. Cu totii ne dorim sa traim si sa activam in conditii depline de securitate. Cu toate acestea, amenintarile exista la tot pasul si, deseori, este nevoie de masuri de protectie foarte bine puse la punct pentru a...

Cele 4 lucruri pe care trebuie sa ti le poata oferi firma de paza si protectie pe care o angajezi

In 2022, serviciile de paza si protectie sunt mai necesare ca niciodata. Amenintarile sunt tot mai complexe, indeosebi la adresa firmelor care detin bunuri de valoare. Au nevoie de masuri sporite de securitate si persoanele fizice, care deseori aleg sa apeleze la...

Tipuri de utilaje frigorifice de care probabil nu stiai ca ai nevoie

Daca planuiesti sa deschizi o afacere, atunci stii ca ai nevoie de utilaje frigorifice – ori cel putin de macar o vitrina sau o combina frigorifica pentru a mentine anumite produse la rece. Totusi, in functie de tipul afacerii/unitatii comerciale pe care vrei sa o...

Iata cele 4 beneficii majore ale unui audit energetic industrial!

Daca administrezi o afacere de dimensiuni medii sau mari, atunci probabil deja stii ca esti obligat, prin lege, sa realizezi un audit energetic industrial. Pe de alta parte, daca esti ingrijorat in privinta consumului de energie al afacerii tale, fie aceasta si una...

Amprenta de carbon a industriei aviatice reprezinta in prezent 12% din toate emisiile de dioxid de carbon din domeniul transporturilor. Avioanele au nevoie de mult combustibil pentru a zbura, motiv pentru care pompeaza in aer o tona de dioxid de carbon care incalzeste clima.

Problema este una dificil de rezolvat, pentru ca majoritatea avioanelor nu pot transporta baterii suficient de mari pentru a functiona cu energie electrica. Insa o echipa de la Universitatea Oxford a gasit o modalitate de a produce combustibil pentru avioane fara a utiliza petrol. Ei produc in laborator, prin inginerie inversa, combustibil pe baza de dioxid de carbon. Tot ce trebuie sa faca inginerii chimici in continuare este sa extinda aceasta metoda. Aceasta realizare ar face calatoriile aeriene sa fie neutre din punct de vedere al carbonului si le-ar face parte a unei economii circulare, transformand emisiile avioanelor inapoi in combustibil.

“Pare ceva diferit si chiar ar putea functiona. Dezvoltarea la scara mai mare este intotdeauna o problema, iar atunci cand te extinzi la parametri mai mari, apar surprize noi. Dar daca ne referim la o solutie pe termen lung, ideea unei economii circulare a carbonului ar putea fi ceva de viitor” a spus Joshua Heyne, conferentiar universitar in inginerie mecanica si chimica la Universitatea din Dayton, care nu a facut parte din echipa de cercetare.

Exista si alte optiuni pentru industria aviatica, asa cum este si combustibilul ecologic pe baza de hidrogen, fabricat cu ajutorul energiei regenerabile, insa folosirea acestei variante ar necesita unele modificari legate de proiectarea aeronavei. Exista, de asemenea, si combustibili alternativi mai ecologici. Pe aeroportul din San Francisco, de pilda, exista combustibil regenerabil pentru avioane fabricat din ulei de gatit reciclat. Cu toate acestea, chiar daca aceste optiuni pot genera mai putine gaze cu efect de sera, ele nu sunt deocamdata o optiune cu emisii zero.

Dar noul combustibil de avioane pe baza de CO2 creste posibilitatea existentei avioanelor alimentate conventional, cu emisii zero net. Procesul foloseste un nou catalizator pe baza de fier (reactie chimica) pentru a converti dioxidul de carbon (in forma lichida) in combustibil pentru avioane.

“Schimbarile climatice se accelereaza si avem parte de emisii uriase de dioxid de carbon. Exista deja o infrastructura pentru combustibilii cu hidrocarburi. Acest proces ar putea ajuta la ameliorarea schimbarii climatice si la utilizarea infrastructurii actuale de carbon pentru o dezvoltare sustenabila”, a spus unul dintre autorii studiului, Tiancun Xiao, cercetator senior la Departamentul de Chimie de la Oxford.

Cand petrolul sau gazele naturale ard, hidrocarburile lor se transforma in CO2, eliberand in cursul acestui proces apa si energie. Experimentul de la Oxford foloseste metoda de ardere organica, pentru a inversa procesul si a transforma CO2 inapoi intr-un combustibil fosil. Catalizatorul sub forma de pulbere folosit de echipa este fabricat din ingrediente ieftine si are rolul de a transforma gazele cu efect de sera intr-un singur pas. Metoda este una chiar mai ieftina decat cea utilizata pentru a produce combustibil cu hidrogen, deoarece foloseste mai putina energie electrica.

Xiao preconizeaza instalarea unei fabrici de combustibil pentru avioane in proximitatea unei fabrici de ciment sau de otel, pentru a capta excesul de dioxid de carbon si a-l utiliza pentru a produce combustibilul. De asemenea, instalatiile independente de combustibil pentru avioane ar putea absorbi CO2 direct din atmosfera folosind tehnologia de captare directa a aerului.