NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

Cum sa verifici autenticitatea unei știri înainte de publicare?

Verificarea autenticității unei știri este un proces esențial pentru oricine își dorește să publice informații corecte și credibile, fie că vorbim de bloggeri, jurnaliști, influenceri sau chiar cititori interesați de adevăr. Odată cu explozia rețelelor sociale și a...

Crăciunul în Jurul Lumii: Destinații de Vis pentru Sărbători

Crăciunul în Jurul Lumii: Destinații de Neratat pentru Sărbători Crăciunul este o sărbătoare universală, celebrată în moduri variate în întreaga lume. De la piețele de Crăciun din Europa până la plajele însorite din Australia, fiecare cultură adaugă propria sa notă...

Cum îmbunătățesc țevile trase laminate performanța în instalațiile industriale?

Poză de Christophe Dion pe Unsplash   Țevile trase laminate reprezintă o soluție inovatoare în domeniul instalațiilor industriale, fiind utilizate în diverse sectoare, de la energie și construcții, până la industria auto și alimentară. Alegerea acestui tip de...

De ce inchirierea unei masini este cea mai practica optiune

Mobilitatea a devenit un aspect esential al vietii moderne, fie ca vorbim despre deplasari in scop personal, fie ca este vorba despre calatorii de afaceri. In marile orase, precum Bucurestiul, mobilitatea este cruciala. Oamenii sunt mereu in miscare, iar nevoia de a...

Ce tip de motor este folosit în utilajele agricole moderne?

În agricultura modernă, utilajele joacă un rol crucial în eficientizarea muncii și în creșterea productivității. Odată cu avansul tehnologic, s-au dezvoltat și diferite tipuri de motoare utilizate în aceste echipamente, care asigură funcționarea optimă a diverselor...

De ce SUV-urile second-hand sunt o alegere populară: avantaje și dezavantaje

Poză de Hamza Şamil Yavuz pe Unsplash   Când vine vorba de achiziționarea unei mașini, SUV-urile second-hand se află adesea pe lista de preferințe a multor cumpărători. Aceste vehicule impunătoare oferă o combinație atractivă de spațiu, confort și performanță,...

Când ajunge autocarul la destinația din Anglia?

Planificarea unei călătorii cu autocarul între România și Anglia poate ridica multe întrebări, iar una dintre cele mai importante este legată de momentul în care ajungi la destinație. Având în vedere distanța mare, durata călătoriei și posibilele condiții de trafic,...

Cum să alegi iluminatul pentru noua ta casă

Iluminatul joacă un rol esențial în definirea unei atmosfere plăcute și funcționale într-o locuință. Aceasta nu doar că asigură vizibilitatea necesară, dar influențează și starea de spirit, productivitatea și confortul general al spațiului. Un studiu realizat de...

Impactul panourilor solare asupra consumului de energie electrică

Adoptarea panourilor solare poate avea un impact semnificativ asupra consumului de energie electrică al unei locuințe sau afaceri. Principalul beneficiu al instalării unui sistem solar este reducerea dependenței de sursele tradiționale de energie electrică, care...

Pot fi folosite ambalajele din aluminiu în industria farmaceutică?

Ambalajele din aluminiu au devenit un element esențial în multe industrii, inclusiv în cea farmaceutică. Datorită proprietăților lor unice, acestea sunt folosite într-o gamă largă de aplicații, de la ambalarea alimentelor la protejarea produselor farmaceutice...

Amprenta de carbon a industriei aviatice reprezinta in prezent 12% din toate emisiile de dioxid de carbon din domeniul transporturilor. Avioanele au nevoie de mult combustibil pentru a zbura, motiv pentru care pompeaza in aer o tona de dioxid de carbon care incalzeste clima.

Problema este una dificil de rezolvat, pentru ca majoritatea avioanelor nu pot transporta baterii suficient de mari pentru a functiona cu energie electrica. Insa o echipa de la Universitatea Oxford a gasit o modalitate de a produce combustibil pentru avioane fara a utiliza petrol. Ei produc in laborator, prin inginerie inversa, combustibil pe baza de dioxid de carbon. Tot ce trebuie sa faca inginerii chimici in continuare este sa extinda aceasta metoda. Aceasta realizare ar face calatoriile aeriene sa fie neutre din punct de vedere al carbonului si le-ar face parte a unei economii circulare, transformand emisiile avioanelor inapoi in combustibil.

“Pare ceva diferit si chiar ar putea functiona. Dezvoltarea la scara mai mare este intotdeauna o problema, iar atunci cand te extinzi la parametri mai mari, apar surprize noi. Dar daca ne referim la o solutie pe termen lung, ideea unei economii circulare a carbonului ar putea fi ceva de viitor” a spus Joshua Heyne, conferentiar universitar in inginerie mecanica si chimica la Universitatea din Dayton, care nu a facut parte din echipa de cercetare.

Exista si alte optiuni pentru industria aviatica, asa cum este si combustibilul ecologic pe baza de hidrogen, fabricat cu ajutorul energiei regenerabile, insa folosirea acestei variante ar necesita unele modificari legate de proiectarea aeronavei. Exista, de asemenea, si combustibili alternativi mai ecologici. Pe aeroportul din San Francisco, de pilda, exista combustibil regenerabil pentru avioane fabricat din ulei de gatit reciclat. Cu toate acestea, chiar daca aceste optiuni pot genera mai putine gaze cu efect de sera, ele nu sunt deocamdata o optiune cu emisii zero.

Dar noul combustibil de avioane pe baza de CO2 creste posibilitatea existentei avioanelor alimentate conventional, cu emisii zero net. Procesul foloseste un nou catalizator pe baza de fier (reactie chimica) pentru a converti dioxidul de carbon (in forma lichida) in combustibil pentru avioane.

“Schimbarile climatice se accelereaza si avem parte de emisii uriase de dioxid de carbon. Exista deja o infrastructura pentru combustibilii cu hidrocarburi. Acest proces ar putea ajuta la ameliorarea schimbarii climatice si la utilizarea infrastructurii actuale de carbon pentru o dezvoltare sustenabila”, a spus unul dintre autorii studiului, Tiancun Xiao, cercetator senior la Departamentul de Chimie de la Oxford.

Cand petrolul sau gazele naturale ard, hidrocarburile lor se transforma in CO2, eliberand in cursul acestui proces apa si energie. Experimentul de la Oxford foloseste metoda de ardere organica, pentru a inversa procesul si a transforma CO2 inapoi intr-un combustibil fosil. Catalizatorul sub forma de pulbere folosit de echipa este fabricat din ingrediente ieftine si are rolul de a transforma gazele cu efect de sera intr-un singur pas. Metoda este una chiar mai ieftina decat cea utilizata pentru a produce combustibil cu hidrogen, deoarece foloseste mai putina energie electrica.

Xiao preconizeaza instalarea unei fabrici de combustibil pentru avioane in proximitatea unei fabrici de ciment sau de otel, pentru a capta excesul de dioxid de carbon si a-l utiliza pentru a produce combustibilul. De asemenea, instalatiile independente de combustibil pentru avioane ar putea absorbi CO2 direct din atmosfera folosind tehnologia de captare directa a aerului.