NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

Ce este procesul de galvanizare și cum funcționează?

Procesul de galvanizare este o metodă de protecție a metalelor împotriva coroziunii prin acoperirea lor cu un strat de zinc. Acest proces este larg utilizat pentru a prelungi durabilitatea și viața utilă a metalelor, în special a oțelului și a fierului. Curățarea...

Tot ce trebuie să știi despre modelul Porsche Cayenne

Porsche, unul dintre giganții industriei auto, a traversat o perioadă tumultuoasă la începutul anilor '90, confruntându-se cu o criză economică majoră care a pus în pericol viitorul său. Cu doar 23.060 de mașini vândute în anul fiscal 1991/1992, compania a fost...

Informații esențiale despre panourile fotovoltaice potrivite pentru locuința ta

Cu fiecare zi ce trece, resursele Pământului se epuizează într-un ritm alarmant, determinând comunitatea globală să se orienteze spre soluții durabile și ecologice. Această tendință crește nevoia de a adopta practici prietenoase cu mediul, ușor de integrat în viața...

Cum poți păstra merele în lăzi

Păstrarea merelor în lăzi este o modalitate excelentă de a menține prospețimea acestor fructe delicioase pentru o perioadă mai lungă de timp. Cu toate acestea, pentru a asigura că merele rămân delicioase și suculente, este important să respectați câteva sfaturi și...

Diferența între panouri solare și fotovoltaice

Termenii "panouri solare" și "panouri fotovoltaice" sunt adesea utilizați în mod interschimbabil, dar există o distincție importantă între aceștia în ceea ce privește tehnologia și utilizarea lor în producția de energie solară. În acest articol, vom explora diferența...

Cum alegi tipurile de dansuri potrivite pentru tine?

Alegerea tipurilor de dansuri potrivite pentru tine este un proces personal care depinde de preferințele tale, de nivelul tău de experiență și de obiectivele pe care le ai în legătură cu dansul. Fiecare stil de dans are propria sa personalitate și tehnici specifice,...

Ghidul complet pentru alegerea celui mai bun grill profesional pentru domeniul HoReCa

Un grill profesional constituie o componentă esențială în arsenalul oricărei bucătării de restaurant. Acesta oferă o flexibilitate extraordinară, permițându-ți să satisfaci gusturile variate ale clienților, indiferent dacă sunt carnivori înrăiți sau vegetarieni...

5 motive pentru care să folosești țevile gofrate de inox

Utilizate la nivel mondial în diferite proiecte, țevile din oțel inoxidabil sunt printre cele mai cunoscute produse din mediul industrial și civil datorită performanțelor ridicate pe care le oferă. Disponibile într-o varietate de formate, țevile gofrate sunt apreciate...

Cum planifici o vacanță de care să te bucuri fără griji? 3 sfaturi utile pentru a te putea relaxa la maximum

Abia aștepți acea vacanță binemeritată? Un concediu planificat cu atenție poate să-ți aducă o stare de bine și timp prețios pe care să-l petreci cu prietenii sau familia. Pentru a te putea bucura cu adevărat de vacanța ta, există un set de obiective pe care să ți le...

Cum arată site-ul perfect pentru un cabinet psihologic

Un site web pentru un cabinet psihologic trebuie să fie conceput cu grijă pentru a crea un mediu online care să ofere sprijin și încredere vizitatorilor. Cabinetul psihologic este un loc în care oamenii caută ajutor și înțelegere, iar site-ul trebuie să reflecte acest...

Amprenta de carbon a industriei aviatice reprezinta in prezent 12% din toate emisiile de dioxid de carbon din domeniul transporturilor. Avioanele au nevoie de mult combustibil pentru a zbura, motiv pentru care pompeaza in aer o tona de dioxid de carbon care incalzeste clima.

Problema este una dificil de rezolvat, pentru ca majoritatea avioanelor nu pot transporta baterii suficient de mari pentru a functiona cu energie electrica. Insa o echipa de la Universitatea Oxford a gasit o modalitate de a produce combustibil pentru avioane fara a utiliza petrol. Ei produc in laborator, prin inginerie inversa, combustibil pe baza de dioxid de carbon. Tot ce trebuie sa faca inginerii chimici in continuare este sa extinda aceasta metoda. Aceasta realizare ar face calatoriile aeriene sa fie neutre din punct de vedere al carbonului si le-ar face parte a unei economii circulare, transformand emisiile avioanelor inapoi in combustibil.

“Pare ceva diferit si chiar ar putea functiona. Dezvoltarea la scara mai mare este intotdeauna o problema, iar atunci cand te extinzi la parametri mai mari, apar surprize noi. Dar daca ne referim la o solutie pe termen lung, ideea unei economii circulare a carbonului ar putea fi ceva de viitor” a spus Joshua Heyne, conferentiar universitar in inginerie mecanica si chimica la Universitatea din Dayton, care nu a facut parte din echipa de cercetare.

Exista si alte optiuni pentru industria aviatica, asa cum este si combustibilul ecologic pe baza de hidrogen, fabricat cu ajutorul energiei regenerabile, insa folosirea acestei variante ar necesita unele modificari legate de proiectarea aeronavei. Exista, de asemenea, si combustibili alternativi mai ecologici. Pe aeroportul din San Francisco, de pilda, exista combustibil regenerabil pentru avioane fabricat din ulei de gatit reciclat. Cu toate acestea, chiar daca aceste optiuni pot genera mai putine gaze cu efect de sera, ele nu sunt deocamdata o optiune cu emisii zero.

Dar noul combustibil de avioane pe baza de CO2 creste posibilitatea existentei avioanelor alimentate conventional, cu emisii zero net. Procesul foloseste un nou catalizator pe baza de fier (reactie chimica) pentru a converti dioxidul de carbon (in forma lichida) in combustibil pentru avioane.

“Schimbarile climatice se accelereaza si avem parte de emisii uriase de dioxid de carbon. Exista deja o infrastructura pentru combustibilii cu hidrocarburi. Acest proces ar putea ajuta la ameliorarea schimbarii climatice si la utilizarea infrastructurii actuale de carbon pentru o dezvoltare sustenabila”, a spus unul dintre autorii studiului, Tiancun Xiao, cercetator senior la Departamentul de Chimie de la Oxford.

Cand petrolul sau gazele naturale ard, hidrocarburile lor se transforma in CO2, eliberand in cursul acestui proces apa si energie. Experimentul de la Oxford foloseste metoda de ardere organica, pentru a inversa procesul si a transforma CO2 inapoi intr-un combustibil fosil. Catalizatorul sub forma de pulbere folosit de echipa este fabricat din ingrediente ieftine si are rolul de a transforma gazele cu efect de sera intr-un singur pas. Metoda este una chiar mai ieftina decat cea utilizata pentru a produce combustibil cu hidrogen, deoarece foloseste mai putina energie electrica.

Xiao preconizeaza instalarea unei fabrici de combustibil pentru avioane in proximitatea unei fabrici de ciment sau de otel, pentru a capta excesul de dioxid de carbon si a-l utiliza pentru a produce combustibilul. De asemenea, instalatiile independente de combustibil pentru avioane ar putea absorbi CO2 direct din atmosfera folosind tehnologia de captare directa a aerului.