NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

Informatii despre urologie si tratamente specifice

Urologia este o ramura a medicinei care se ocupa cu tratamentul bolilor sistemului urinar si reproducator masculin. Urologii sunt medici specializati in diagnosticarea si tratarea afectiunilor renale, ale vezicii urinare si ale uretrei, precum si a problemelor sexuale...

Ce sunt pesticidele? Elementele de baza

Ce este un pesticid? Un pesticid este orice substanta sau amestec de substante al caror scop este: Prevenire, distrugere respingere sau controlarea un daunator. Utilizat ca un regulator de crestere a plantelor, defoliant sau desicant. Utilizat ca stabilizator de azot....

Cum ne poate afecta poluarea aerului din interior

Poluarea aerului este o problemă serioasă, care afectează oamenii din toate grupele de vârstă. În timp ce mulți dintre noi considerăm poluarea exterioară responsabilă pentru diferite pericole pentru sănătate, efectele negative ale poluării interioare sunt adesea...

Care sunt principiile de bază ale design-ului grafic?

Design-ul grafic se referă la procesul de creare a imaginilor și a elementelor grafice pentru a transmite un mesaj sau a evidenția anumite informații. Există mai multe principii de bază care guvernează acest proces și care ajută designerii grafici să creeze lucrări...

Ce tipuri de fierastraie circulare exista?

Fierastraul circular este o unealta electrica pentru prelucrarea lemnului si pentru bricolaj, folosita pentru a taia lemnul prin actiunea de taiere a unui disc dintat rotativ de mare viteza. Si desi exista si alte fierastraie circulare, sau discuri speciale de taiere...

Care sunt principalele avantaje ale ambalajelor personalizate?

Ambalajul este primul strat al produsului care ii permite sa fie continut, protejat si conservat. Se refera la ambalajul exterior sau ambalajul vizibil al produsului. Dar, dincolo de functiile sale tehnice, ambalarea este, de asemenea, un adevarat instrument de...

Ulei de krill – beneficii pentru sănătate

Cum arată krill-ul? Aceasta este o creatură roșie, care seamănă cu un homar, este de dimensiune mică și îl putem găsi în Oceanul Atlantic. Uleiul de krill este extras din crustaceu și reprezintă un acid gras esențial. La fel ca în cazul uleiului de pește, uleiul de...

Alegerea aparatului de aer conditionat: ce trebuie sa luam in considerare?

Cu temperaturi din ce in ce mai scazute, este important sa evaluati cele mai bune modalitati de a va proteja de frig, mai ales daca in casa se afla si copii sau oameni mai in varsta. Aparatul de aer conditionat este o achizitie importanta, asa ca este util sa aflati...

Cum mă pot pregăti pentru operația de lipoaspiratie?

Dacă sunteți programat pentru o operație de lipoaspiratie pentru reducerea grasimii, există câteva lucruri pe care le puteți face pentru a vă pregăti pentru procedură și pentru a vă asigura că aveți o experiență cât mai plăcută: Discutați cu medicul dumneavoastră...

Cum sa eviti accidentele la instalatia de gaze?

Multi oameni folosesc gaz pentru a gati acasa. Dar stim ca poate fi o cauza potentiala a multor pericole daca nu este bine gestionata? Accidentele legate de gaze sunt una dintre principalele cauze de deces si rani la domiciliu. Scurgerile de gaz sunt combustibil in...

Amprenta de carbon a industriei aviatice reprezinta in prezent 12% din toate emisiile de dioxid de carbon din domeniul transporturilor. Avioanele au nevoie de mult combustibil pentru a zbura, motiv pentru care pompeaza in aer o tona de dioxid de carbon care incalzeste clima.

Problema este una dificil de rezolvat, pentru ca majoritatea avioanelor nu pot transporta baterii suficient de mari pentru a functiona cu energie electrica. Insa o echipa de la Universitatea Oxford a gasit o modalitate de a produce combustibil pentru avioane fara a utiliza petrol. Ei produc in laborator, prin inginerie inversa, combustibil pe baza de dioxid de carbon. Tot ce trebuie sa faca inginerii chimici in continuare este sa extinda aceasta metoda. Aceasta realizare ar face calatoriile aeriene sa fie neutre din punct de vedere al carbonului si le-ar face parte a unei economii circulare, transformand emisiile avioanelor inapoi in combustibil.

“Pare ceva diferit si chiar ar putea functiona. Dezvoltarea la scara mai mare este intotdeauna o problema, iar atunci cand te extinzi la parametri mai mari, apar surprize noi. Dar daca ne referim la o solutie pe termen lung, ideea unei economii circulare a carbonului ar putea fi ceva de viitor” a spus Joshua Heyne, conferentiar universitar in inginerie mecanica si chimica la Universitatea din Dayton, care nu a facut parte din echipa de cercetare.

Exista si alte optiuni pentru industria aviatica, asa cum este si combustibilul ecologic pe baza de hidrogen, fabricat cu ajutorul energiei regenerabile, insa folosirea acestei variante ar necesita unele modificari legate de proiectarea aeronavei. Exista, de asemenea, si combustibili alternativi mai ecologici. Pe aeroportul din San Francisco, de pilda, exista combustibil regenerabil pentru avioane fabricat din ulei de gatit reciclat. Cu toate acestea, chiar daca aceste optiuni pot genera mai putine gaze cu efect de sera, ele nu sunt deocamdata o optiune cu emisii zero.

Dar noul combustibil de avioane pe baza de CO2 creste posibilitatea existentei avioanelor alimentate conventional, cu emisii zero net. Procesul foloseste un nou catalizator pe baza de fier (reactie chimica) pentru a converti dioxidul de carbon (in forma lichida) in combustibil pentru avioane.

“Schimbarile climatice se accelereaza si avem parte de emisii uriase de dioxid de carbon. Exista deja o infrastructura pentru combustibilii cu hidrocarburi. Acest proces ar putea ajuta la ameliorarea schimbarii climatice si la utilizarea infrastructurii actuale de carbon pentru o dezvoltare sustenabila”, a spus unul dintre autorii studiului, Tiancun Xiao, cercetator senior la Departamentul de Chimie de la Oxford.

Cand petrolul sau gazele naturale ard, hidrocarburile lor se transforma in CO2, eliberand in cursul acestui proces apa si energie. Experimentul de la Oxford foloseste metoda de ardere organica, pentru a inversa procesul si a transforma CO2 inapoi intr-un combustibil fosil. Catalizatorul sub forma de pulbere folosit de echipa este fabricat din ingrediente ieftine si are rolul de a transforma gazele cu efect de sera intr-un singur pas. Metoda este una chiar mai ieftina decat cea utilizata pentru a produce combustibil cu hidrogen, deoarece foloseste mai putina energie electrica.

Xiao preconizeaza instalarea unei fabrici de combustibil pentru avioane in proximitatea unei fabrici de ciment sau de otel, pentru a capta excesul de dioxid de carbon si a-l utiliza pentru a produce combustibilul. De asemenea, instalatiile independente de combustibil pentru avioane ar putea absorbi CO2 direct din atmosfera folosind tehnologia de captare directa a aerului.

 


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home2/wmmhym/public_html/wp-includes/functions.php on line 5279