NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

Scăderea presiunii la centrala termică: Cauze, soluții și prevenție

Presiunea scăzută la centrală este una dintre cele mai frecvente probleme întâlnite în sistemele de încălzire, afectând atât eficiența, cât și durabilitatea acestora. O centrală care funcționează cu o presiune inadecvată poate consuma mai mult combustibil, poate...

România între trecut și viitor: Călin Georgescu și provocarea extremismului modern

România, o țară aflată la intersecția dintre valorile europene și propria sa identitate istorică, se confruntă cu o dilemă tulburătoare. Într-un context fragil, în care democrația este pusă la încercare de populism și retorică extremistă, Călin Georgescu, o figură...

Oameni de 200 de ani și România ‘săracă’: Călin Georgescu redefinește realitatea

România pare să fie țara tuturor posibilităților – nu degeaba am fost binecuvântați cu o gamă variată de personaje publice care reușesc să transforme discursurile politice în adevărate spectacole SF. Călin Georgescu, un nume din ce în ce mai sonor în peisajul nostru...

Călin Georgescu și masterclass-ul său în aplaudat politici autoritare

România, țara unde paradoxurile fac legea, are în față o nouă lecție de absurd: cursul intensiv ținut de Călin Georgescu despre cum să îmbrățișezi autoritarismul sub mantaua suveranismului. Acest „lider de opinie” și aspirant la președinția țării pare hotărât să...

Călin Georgescu, Putin și noțiunea modernă de „Om care își iubește țara.”

România are o tradiție strălucită în a produce lideri politici care își iubesc țara într-un mod profund și complex, dar și profund confuz. Ultimul exemplu al acestui fenomen este Călin Georgescu, un personaj care, deși se autoproclamă un vizionar al renașterii...

Călin Georgescu, expertul în obstetrică, susține că cezarianele nu sunt de dorit!

Într-o țară care se clatină între crize politice, economice și sociale, Călin Georgescu, candidat autoproclamat salvator al României, pare să considere că soluția tuturor problemelor se află în sfera obstetricii. Recent, domnia sa a declarat că „cezarianele nu sunt de...

Cum sa alegi cea mai buna solutie de transport cand vii in tara cu avionul

Închirierea de mașini la Aeroportul București reprezintă o opțiune convenabilă pentru călătorii care doresc să exploreze capitala României și împrejurimile acesteia. Aeroportul, situat la aproximativ 16 kilometri de centrul orașului, oferă acces rapid și ușor la o...

Cum Alegi Suportul Perfect pentru Sticlele de Vin? Ghid Complet pentru Pasionații de Vinuri

Păstrarea vinului într-un mod corect nu este doar o chestiune de organizare, ci și de protejare a calității acestuia. Fie că ai o colecție mică sau o selecție impresionantă de vinuri rare, un suport pentru sticle de vin nu doar că le păstrează în siguranță, dar adaugă...

Ai Uitat de Rovinieta? Cum Să Verifici Amenda și Ce Să Faci în Continuare

Se întâmplă uneori să uităm de rovinieta, mai ales în agitația zilnică. Fie că este vorba despre o simplă neatenție sau pur și simplu nu ți-ai dat seama că termenul a expirat, acest lucru poate duce la sancțiuni. Dacă te afli în această situație și nu știi ce să faci,...

Engleza pentru incepatori. Afla ce faci cand aplicatiile nu dau rezultate!

Te-ai apucat sa inveti engleza de ceva timp? Esti incepator, dar simti ca desi folosesti zilnic aplicatii, progresul nu e chiar ceea ce sperai? Daca da, nu esti singurul. Multi incepatori se bazeaza pe aplicatii de invatat engleza, dar dupa un timp realizeaza ca nu au...

 

Cu siguranta fiecare persoana mai mult sau mai putin pasionata de domeniul auto, a auzit de masinile celor de la Volkswagen sau Audi, Skoda sau Seat. De-asemenea, cu totii am vazut masini ale celor de la Porsche in trafic, mai putin Lamborghini sau Bugatti.

Stiti ce au toate aceste marci auto in comun? Sunt membre ale grupului VAG (si nu sunt singurele, pentru ca si Ducatti, Man si Scania fac parte din grup), iar in continuare puteti afla mai multe detalii despre istoria grupului VAG, dar despre acest grup puteti citi si pe https://cosmetiquette.ro.

Asadar, Compania Volkswagen a luat nastere la data de 28 mai 1937 in Berlin. Initial se numea Gezuvor, iar scopul acestei companii era acela de a produce o masina pentru toata lumea din popor.

Initial, acest termen facea referire la Porsche Type 60, dupa care la Volkswagen Type 1, dar masina construita pentru toata lumea a fost apoi denumita Volkswagen Beetle, si purta designul si semnatura lui Ferdinand Porsche.

Compania era sprijinita chiar si de catre Adolf Hitler. Ei bine, la data de 16 septembrie 1938 compania isi schimba denumirea, din Gezuvor, in Volkswagenwerk GmbH. Imediat dupa ce a fost construita fabrica din apropiere de Fallersleben, a izbucnit cel de-al doilea razboi mondial, iar compania a inceput sa produca vehicule militare precum Porsche Type 82 (Kugelwagen) si Type 166 (Schwimmwagen).

La sfarsitul razboiului, fabrica era foarte afectata de bombardamente. Cel care a decis sa refaca fabrica a fost un maior din armata britanica (Ivan Hirst), dar cu toate acestea, nici o companie britanica nu a fost interesata de preluarea modelului VW Beetle, pe care il considerau neatragator si spuneau ca nu corespunde cerintelor unui autoturism. Pur si simplu nu credeau ca acest model de la VW ar putea avea succes.

Compania Volkswagen le-a fost oferita in anul 1948 celor de la Ford, dar acestia prin vocea vice-presedintelui Ernest Breech au refuzat, spunand ca nu dau doi bani pe acea fabrica (cine stie, probabil ca daca ar fi fost cumparata de catre Ford compania, in clipa de fata nu mai exista VAG, iar noi acum nu ne mai bucuram de modelele celor de la VW, Audi, Skoda sau Seat, si nu am mai visa cu ochii deschisi la un Lamborghini sau Bugatii ori Porsche).

Ei bine, cu toate acestea, Volkswagen a supravietuit, iar in acelasi an 1948, guvernul britanic a decis sa inapoieze compania Volkswagen statului german.

Apoi a fost reluata productia VW Beetle (Type 60), dupa care intre 1950 si 1960, productia a crescut foarte mult. Apoi au fost intriduse noile modele bazate pe Type 1. In anul 1950 a aparut Type 2, pentru ca in anul 1955 sa apara Karmann Ghia.

In anul 1961 a aparut Type 3, iar Type 4 a aparut in anul 1968. Sa nu uitam nici de Type 181, care a aparut in anul 1969.

De precizat este faptul ca in anul 1960 actiunile companiei au fost scoase la bursa, iar de atunci compania a devenit Volkswagen AG. In luna ianuarie a anului 1965, Volkswagen AG a cumparat de la Daimler -Benz, compania Auto Union GmbH, care a inceput sa fabrice masinile Audi.

Incepand cu anul 1970 si pana in anul 2000, V.A.G. era acronimul folosit de catre companie pentru toate activitatile sale.

Cine face parte din VAG?

Dupa cum spuneam mai sus, Auto Union Gmbh a fost cumparata de la Daimler -Benz de catre Volkswagen AG, iar apoi compania a inceput sa scoata pe piata modelele Audi.

Aoii, in anul 1982 compania cade de acord cu compania spaniola SEAT, pentru ca in anul 1986 germanii sa cumpere 51% din actiunile Seat. Apoi, la data de 23 decembrie acelasi an, si-au marit la 75% numarul actiunilor.

In anul 1991, cei de la Volkswagen au achizitionat 30% din actiunile Skoda, pentru ca in anul 1995 sa cumpere actiuni, pana au ajuns la 70 de procente. Nu a trecut mult timp pana cand compaii de top precum Lamborghinii, Bugatti sau Bentley au fost cumparate la randul lor de catre Volkswagen.

20 mai 2000 este data la care toate actiunile Skoda au fost cumparate de catre VW. Apoi, in anul 2009, 49.9% din Porsche AG a fost cumparat de catre VW, pentru ca in anul 2012, pentru alte 4.46 miliarde de euro, VW sa cumpere toate actiunle companiei.

In urmatorul an, in 2020, VW a cumparat 91% si din Italdesign Giugiaro, care este o casa cunoscuta de design. Aceasta s-a facut remarcata datorita masinilor sport pe care le desena. Au trecut mai putin de 3 luni pana la momentul in care si compania italiana a devenit parte a VAG.

Aceasta este istoria foarte pe scurt prezentata a grupului VAG, dar mai multe detalii puteti afla despre ce este grupul VAG, cine face parte din el si alte cele, de pe Cosmetiquette.ro.