NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

De ce unele domenii de internet sunt mai scumpe ca altele?

În lumea digitală, un nume de domeniu este echivalentul adresei unei proprietăți în lumea fizică. Așa cum unele cartiere sunt mai scumpe decât altele datorită amplasării, accesibilității sau prestigiului, la fel și domeniile pot varia semnificativ în preț, de la...

Nicușor Dan nu e omul tuturor. Și asta e foarte bine.

Începe din nou campania electorală. Începe din nou perioada în care fiecare candidat încearcă să spună ce vrei să auzi. Nicușor Dan face exact invers. Nu se pliază, nu se adaptează în funcție de public, nu-și reglează discursul după vântul din sondaje. Este, poate,...

Liderul care a ieșit în stradă înainte să urce la tribună

Nicușor Dan a devenit cunoscut publicului larg ca primar general, dar cei care urmăresc de mai mult timp viața civică din România știu că povestea lui a început cu mult înainte. Cu o luptă dusă pas cu pas, alături de oameni, prin instanțe, prin petiții, prin eforturi...

Generația care nu mai iartă. Ce își doresc, de fapt, tinerii de la un lider politic

Tinerii din România nu mai sunt publicul ușor de impresionat de odinioară. Nu mai votează „cum zice familia”, „cum dă bine” sau „pentru că așa se face”. Nu se mobilizează pentru sigle de partid și nu înghit discursuri goale. Aceasta este generația care a crescut cu...

Ce rămâne din democrație când nu mai există opoziție reală?

Există o tăcere tot mai apăsătoare în politica românească. Nu lipsesc vocile, nu lipsesc opiniile, ci lipsește ceva fundamental: opoziția reală. Între promisiuni și realitate, între doctrine și acțiuni, între stânga și dreapta, granițele au fost șterse cu o viteză...

Cum să practici masajul Nuru într-un spațiu mic?

Originea masajului Nuru și particularitățile sale Masajul Nuru este o formă senzorială de terapie corporală originară din Japonia, cunoscută pentru fluiditatea, intimitatea și conexiunea profundă pe care o creează între parteneri. Numele "Nuru" provine din limba...

De ce avem nevoie de competență, nu de loialitate politică

În ultimii 30 de ani, administrația românească a fost adesea condusă nu de cei mai competenți, ci de cei mai obedienți. Nu de cei care știau, ci de cei care executau, iar asta nu este doar o problemă morală, ci este o explicație directă pentru stagnarea economică,...

România tăcută: Ce ne spune absenteismul despre nevoia de lideri autentici

Uneori, cel mai puternic mesaj nu e cel strigat în stradă, ci cel rostit în tăcere, iar România ultimilor ani a tăcut. Milioane de oameni au ales, de la scrutin la scrutin, să nu mai meargă la vot. Nu pentru că nu le pasă, ci pentru că au obosit să creadă. Această...

Matematicianul care vrea să schimbe România

Sunt puțini oameni în viața publică din România care au avut curajul să aleagă calea grea, atunci când cea comodă le era la îndemână. Și mai puțini sunt cei care, deși ar fi putut rămâne într-un mediu academic internațional de elită, au decis să revină acasă pentru a...

De ce Nicușor Dan este o voce a normalității în politica românească

Câteodată, în România, ai senzația că politicul funcționează după un set de reguli scrise în altă realitate. Una în care interesul public e decorativ, iar coerența devine un defect. La momentul actual, apariția unui om care nu joacă după regulile informale ale...

 

Cu siguranta fiecare persoana mai mult sau mai putin pasionata de domeniul auto, a auzit de masinile celor de la Volkswagen sau Audi, Skoda sau Seat. De-asemenea, cu totii am vazut masini ale celor de la Porsche in trafic, mai putin Lamborghini sau Bugatti.

Stiti ce au toate aceste marci auto in comun? Sunt membre ale grupului VAG (si nu sunt singurele, pentru ca si Ducatti, Man si Scania fac parte din grup), iar in continuare puteti afla mai multe detalii despre istoria grupului VAG, dar despre acest grup puteti citi si pe https://cosmetiquette.ro.

Asadar, Compania Volkswagen a luat nastere la data de 28 mai 1937 in Berlin. Initial se numea Gezuvor, iar scopul acestei companii era acela de a produce o masina pentru toata lumea din popor.

Initial, acest termen facea referire la Porsche Type 60, dupa care la Volkswagen Type 1, dar masina construita pentru toata lumea a fost apoi denumita Volkswagen Beetle, si purta designul si semnatura lui Ferdinand Porsche.

Compania era sprijinita chiar si de catre Adolf Hitler. Ei bine, la data de 16 septembrie 1938 compania isi schimba denumirea, din Gezuvor, in Volkswagenwerk GmbH. Imediat dupa ce a fost construita fabrica din apropiere de Fallersleben, a izbucnit cel de-al doilea razboi mondial, iar compania a inceput sa produca vehicule militare precum Porsche Type 82 (Kugelwagen) si Type 166 (Schwimmwagen).

La sfarsitul razboiului, fabrica era foarte afectata de bombardamente. Cel care a decis sa refaca fabrica a fost un maior din armata britanica (Ivan Hirst), dar cu toate acestea, nici o companie britanica nu a fost interesata de preluarea modelului VW Beetle, pe care il considerau neatragator si spuneau ca nu corespunde cerintelor unui autoturism. Pur si simplu nu credeau ca acest model de la VW ar putea avea succes.

Compania Volkswagen le-a fost oferita in anul 1948 celor de la Ford, dar acestia prin vocea vice-presedintelui Ernest Breech au refuzat, spunand ca nu dau doi bani pe acea fabrica (cine stie, probabil ca daca ar fi fost cumparata de catre Ford compania, in clipa de fata nu mai exista VAG, iar noi acum nu ne mai bucuram de modelele celor de la VW, Audi, Skoda sau Seat, si nu am mai visa cu ochii deschisi la un Lamborghini sau Bugatii ori Porsche).

Ei bine, cu toate acestea, Volkswagen a supravietuit, iar in acelasi an 1948, guvernul britanic a decis sa inapoieze compania Volkswagen statului german.

Apoi a fost reluata productia VW Beetle (Type 60), dupa care intre 1950 si 1960, productia a crescut foarte mult. Apoi au fost intriduse noile modele bazate pe Type 1. In anul 1950 a aparut Type 2, pentru ca in anul 1955 sa apara Karmann Ghia.

In anul 1961 a aparut Type 3, iar Type 4 a aparut in anul 1968. Sa nu uitam nici de Type 181, care a aparut in anul 1969.

De precizat este faptul ca in anul 1960 actiunile companiei au fost scoase la bursa, iar de atunci compania a devenit Volkswagen AG. In luna ianuarie a anului 1965, Volkswagen AG a cumparat de la Daimler -Benz, compania Auto Union GmbH, care a inceput sa fabrice masinile Audi.

Incepand cu anul 1970 si pana in anul 2000, V.A.G. era acronimul folosit de catre companie pentru toate activitatile sale.

Cine face parte din VAG?

Dupa cum spuneam mai sus, Auto Union Gmbh a fost cumparata de la Daimler -Benz de catre Volkswagen AG, iar apoi compania a inceput sa scoata pe piata modelele Audi.

Aoii, in anul 1982 compania cade de acord cu compania spaniola SEAT, pentru ca in anul 1986 germanii sa cumpere 51% din actiunile Seat. Apoi, la data de 23 decembrie acelasi an, si-au marit la 75% numarul actiunilor.

In anul 1991, cei de la Volkswagen au achizitionat 30% din actiunile Skoda, pentru ca in anul 1995 sa cumpere actiuni, pana au ajuns la 70 de procente. Nu a trecut mult timp pana cand compaii de top precum Lamborghinii, Bugatti sau Bentley au fost cumparate la randul lor de catre Volkswagen.

20 mai 2000 este data la care toate actiunile Skoda au fost cumparate de catre VW. Apoi, in anul 2009, 49.9% din Porsche AG a fost cumparat de catre VW, pentru ca in anul 2012, pentru alte 4.46 miliarde de euro, VW sa cumpere toate actiunle companiei.

In urmatorul an, in 2020, VW a cumparat 91% si din Italdesign Giugiaro, care este o casa cunoscuta de design. Aceasta s-a facut remarcata datorita masinilor sport pe care le desena. Au trecut mai putin de 3 luni pana la momentul in care si compania italiana a devenit parte a VAG.

Aceasta este istoria foarte pe scurt prezentata a grupului VAG, dar mai multe detalii puteti afla despre ce este grupul VAG, cine face parte din el si alte cele, de pe Cosmetiquette.ro.