Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea timpului te poate ajuta sa reduci stresul, provenit din dezorganizare, amanare si avalansa de factori care iti distrag atentia. Iar aici intervine gestionarea inteligenta a timpului.

Gestionarea timpului nu inseamna a face mai mult, ci inseamna a face lucrurile corecte. De un real folos in acest sens iti va fi angajamentul de a stabili obiceiuri bune de gestionare a timpului.
Iata mai jos 10 dintre cele mai eficiente strategii de gestionare a timpului.

1. Stabileste prioritati

In primul rand, trebuie sa iti definesti prioritatile, pornind de la imaginea de ansamblu si gandindu-te unde vrei sa ajungi in viata si in cariera si care iti sunt valorile. Gandeste-te apoi ce poti face in aceasta luna, in aceasta saptamana si chiar maine, pentru a progresa catre aceste obiective. Revizuieste-ti periodic misiunea si obiectivele pe termen lung. Pentru a ramane concentrat, fa o lista de prioritati si tine-o mereu cu tine.

2. Spune nu

Buna gestionare a timpului presupune si sa decizi ce sa NU faci. In loc sa te chinui sa incluzi in program toate sarcinile, incearca sa renunti la unele dintre ele.
A spune „nu” inseamna a-ti proteja timpul de intreruperi si a te sustrage de la sarcini neprioritare. Atentie: cel mai mare factor de distragere poti fi chiar tu si orice mail deschis, orice refresh pe Facebook, orice prognoza meteo verificata… Spune-ti si tie NU!
Delegarea este o modalitate utila de a spune NU si iti elibereaza timpul pentru prioritati reale.

3. Nu agoniza, organizeaza

Noteaza lucrurile pe care le ai de facut – secretul organizarii timpului. Fa-ti apoi un sistem de inregistrare a notitelor si aranjeaza-le intr-un mod functional pentru tine. Dezordinea este dusmanul eficientiei, asa ca organizeaza fluxul de lucru si spatiul din jur.

4. Defalcheaza

Impartirea unui proiect mare si a unei sarcini neplacute in etape mai mici te scapa de stres. Pentru a nu te lasa complesit, imparte aceste task-uri mari in componente mici si usor gestionabile. Apoi alege-le pe cele pe care le poti face azi si du-le la bun sfarsit. Moralul tau va fi mai sus si iti poti oferi si recompense pentru reusite.

5. Rezerva intervale de timp

Aloca timp pentru sarcinile stabilite si renunta la a mai muta taskuri de pe lista de azi pe cea pentru maine din cauza intreruperilor, intalnirilor, apelurilor telefonice etc. Schimbarea continua a treptelor de viteza diminueaza  productivitatea, in special pentru sarcinile care necesita generarea de idei noi. Trebuie sa controlezi timpul prin intervale alocate diverselor sarcini.

6. Multitasking inteligent

Multitaskingul inseamna concentrarea pe doua lucruri simultan, ceea ce este imposibil din punct de vedere cognitiv. In plus, nu este o modalitate de a creste productivitatea, ci de distragere a atentiei, iar uneori poate duce la o forma usoara de deficit de atentie. Tehnologia, insa, ofera intotdeauna modalitati noi de multitasking, de la computere la smartphone-uri, modalitati excelente de a economisi timp si de a lucra mai eficient. Dar daca nu sunt folosite cu intelepciune, ele pot irosi timp!

7. Preia controlul intalnirilor

Este esential sa eficientizezi cat mai mult timpul dedicat intalnirilor. Mentine la minim numarul participantilor si nu participa personal la o intalnire decat daca este neaparat necesar. Cand convoci o intalnire, asigura-te ca toata lumea cunoaste scopul si agenda si trimite dinainte informatiile necesare participantilor, pentru a evita intreruperile. Incearca sa incepi mereu la timp.

8. Pondereaza-ti obiceiurile legate de e-mailuri

E-mailul pare un instrument ideal de gestionare a timpului, pentru ca mesajele succinte sunt mai eficiente decat telefoanele. Daca nu am abuza de verificarea si de raspunsul la e-mailuri, neglijand alte sarcini… Impune-ti sa iti verifici emailul doar de 2-3 ori pe zi. Anunta colegii de acest obicei, pentru a nu astepta un raspuns important care nu mai vine.
Oganizeaza inbox-ul pe categorii, astfel incat sa iti fie cat mai simplu. Iar daca nu esti la birou, lasa un mesaj automat indicand celor care iti scriu cu cine pot legatura in lipsa ta.

9. Planifica ziua de maine

Oricat de ironic ar parea, multi dintre noi nu gasim timp sa gestionam timpul! Nu avem timp sa stabilim prioritati, pentru ca totul este o obligatie presanta. Stabileste-ti sa iti faci din ziua de maini o zi de planificare si te vei simti mult mai bine si eliberat de stres.

10. Relaxeaza-te

Gestionarea timpului nu este un scop in sine. Da, te poate face mai productiv, insa ar trebui sa iti ofere si mai mult timp pentru a te bucura de viata, de familie si de prieteni si mai mult timp pentru a te distra si a fi sanatos. Asadar, atunci cand stabilesti prioritati nu le limita la serviciu.

 

Iti recomandam

Despre autor: alixalen

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *