NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

Ce aplicații practice are o acoperire de 3×4 m în curte sau pe șantier și ce accesorii accelerează montajul?

Vremea are prostul obicei să strice planurile exact când îți e lumea mai dragă. Unde te aștepți la soare blând, apare o ploaie scurtă; unde credeai că e adiere, vine un vânt care-ți ia totul pe sus. Din ce am observat eu, o prelată de 3×4 m îți dă un fel de control...

Servicii incinerare animale de companie – sprijin pentru sufletul tău: adio cu demnitate pentru câini și pisici

Durerea pierderii și nevoia unui rămas-bun demn Pierderea unui animal de companie este una dintre cele mai grele încercări pe care le putem trăi. Câinii și pisicile nu sunt doar animale, ci membri ai familiei, prezențe care ne oferă iubire necondiționată, sprijin...

Strategii eficiente de publicare pe rețele pentru un impact SEO maxim

Dacă în urmă cu un deceniu accentul era pus aproape exclusiv pe optimizarea on-page, astăzi jocul SEO se câștigă mai ales prin vizibilitatea și autoritatea obținute în afara propriului site. Iar aici intervine o strategie care, deși veche, continuă să producă...

Care sunt cele mai bune produse de curățare pentru mobila outlet?

Mobilierul din outlet are un fel de istorie a lui: a stat în showroom, a fost atins, mutat, admirat, poate chiar ignorat o vreme prin depozit. Nu e „second”, dar nici proaspăt scos din cutie. De aici pleacă ideea că nu-i ajunge să fie doar frumos, are nevoie să fie...

Ce tehnologie modernă (AI, CCTV, control acces) aduce cel mai mare ROI pentru companiile de paza?

De ce ROI-ul din securitate nu înseamnă doar cifre, ci și liniște operațională? În București, unde fiecare minut se măsoară în trafic, iar fiecare metru pătrat din clădirile de birouri are un cost pe măsură, investițiile în tehnologie trebuie să se întoarcă repede și...

Cum iti alegi rutina de ingrijire a parului in functie de tipul tau de scalp

Atunci cand vorbim despre produse pentru ingrijirea parului, majoritatea dintre noi ne concentram exclusiv pe firele de par – daca sunt uscate, deteriorate, vopsite sau electrizate. Insa adevarul este ca sanatatea si frumusetea parului pornesc de la scalp. Un scalp...

Pentru cine sunt ideale testele medicale la domiciliu?

Poate te-ai întrebat vreodată dacă are sens să faci analize fără să te duci la clinică. Fără drumuri, fără timp pierdut pe holuri, fără programări amânate din lipsă de locuri. Conceptul de testare medicală direct din confortul casei nu e doar o idee comodă. Pentru...

Cum se diferențiază leziunile benigne de cele maligne?

De fiecare dată când cineva descoperă un nodul, o pată pe piele sau primește un rezultat neclar la o ecografie, apare aceeași întrebare apăsătoare. Este ceva benign sau malign. Din ce am observat eu, dilema nu e doar medicală, ci profund omenească. De aici curg...

Este sigur să folosesc o nacelă pe timp de ploaie sau vânt?

Dacă te-a prins vreodată o ploaie zdravănă în timp ce erai în cupa unei nacele, știi sentimentul acela ciudat când totul pare brusc mai complicat. Mânerele sunt ude, vizibilitatea scade, iar vântul își schimbă ritmul exact când ai nevoie de liniște. Întrebarea care...

Extinderea afacerii pe piața bulgară: merită?

Dacă vrei să intri pe o piață apropiată geografic și cultural, Bulgaria apare repede pe listă. Țara e în UE, are regim fiscal competitiv și acces la Coridorul IV, porturile de la Marea Neagră și puncte rutiere rapide cu România. Înainte de orice, clarifică produsul...

Amprenta de carbon a industriei aviatice reprezinta in prezent 12% din toate emisiile de dioxid de carbon din domeniul transporturilor. Avioanele au nevoie de mult combustibil pentru a zbura, motiv pentru care pompeaza in aer o tona de dioxid de carbon care incalzeste clima.

Problema este una dificil de rezolvat, pentru ca majoritatea avioanelor nu pot transporta baterii suficient de mari pentru a functiona cu energie electrica. Insa o echipa de la Universitatea Oxford a gasit o modalitate de a produce combustibil pentru avioane fara a utiliza petrol. Ei produc in laborator, prin inginerie inversa, combustibil pe baza de dioxid de carbon. Tot ce trebuie sa faca inginerii chimici in continuare este sa extinda aceasta metoda. Aceasta realizare ar face calatoriile aeriene sa fie neutre din punct de vedere al carbonului si le-ar face parte a unei economii circulare, transformand emisiile avioanelor inapoi in combustibil.

“Pare ceva diferit si chiar ar putea functiona. Dezvoltarea la scara mai mare este intotdeauna o problema, iar atunci cand te extinzi la parametri mai mari, apar surprize noi. Dar daca ne referim la o solutie pe termen lung, ideea unei economii circulare a carbonului ar putea fi ceva de viitor” a spus Joshua Heyne, conferentiar universitar in inginerie mecanica si chimica la Universitatea din Dayton, care nu a facut parte din echipa de cercetare.

Exista si alte optiuni pentru industria aviatica, asa cum este si combustibilul ecologic pe baza de hidrogen, fabricat cu ajutorul energiei regenerabile, insa folosirea acestei variante ar necesita unele modificari legate de proiectarea aeronavei. Exista, de asemenea, si combustibili alternativi mai ecologici. Pe aeroportul din San Francisco, de pilda, exista combustibil regenerabil pentru avioane fabricat din ulei de gatit reciclat. Cu toate acestea, chiar daca aceste optiuni pot genera mai putine gaze cu efect de sera, ele nu sunt deocamdata o optiune cu emisii zero.

Dar noul combustibil de avioane pe baza de CO2 creste posibilitatea existentei avioanelor alimentate conventional, cu emisii zero net. Procesul foloseste un nou catalizator pe baza de fier (reactie chimica) pentru a converti dioxidul de carbon (in forma lichida) in combustibil pentru avioane.

“Schimbarile climatice se accelereaza si avem parte de emisii uriase de dioxid de carbon. Exista deja o infrastructura pentru combustibilii cu hidrocarburi. Acest proces ar putea ajuta la ameliorarea schimbarii climatice si la utilizarea infrastructurii actuale de carbon pentru o dezvoltare sustenabila”, a spus unul dintre autorii studiului, Tiancun Xiao, cercetator senior la Departamentul de Chimie de la Oxford.

Cand petrolul sau gazele naturale ard, hidrocarburile lor se transforma in CO2, eliberand in cursul acestui proces apa si energie. Experimentul de la Oxford foloseste metoda de ardere organica, pentru a inversa procesul si a transforma CO2 inapoi intr-un combustibil fosil. Catalizatorul sub forma de pulbere folosit de echipa este fabricat din ingrediente ieftine si are rolul de a transforma gazele cu efect de sera intr-un singur pas. Metoda este una chiar mai ieftina decat cea utilizata pentru a produce combustibil cu hidrogen, deoarece foloseste mai putina energie electrica.

Xiao preconizeaza instalarea unei fabrici de combustibil pentru avioane in proximitatea unei fabrici de ciment sau de otel, pentru a capta excesul de dioxid de carbon si a-l utiliza pentru a produce combustibilul. De asemenea, instalatiile independente de combustibil pentru avioane ar putea absorbi CO2 direct din atmosfera folosind tehnologia de captare directa a aerului.