NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

Tricourile personalizate pot fi realizate cu broderii complexe?

Întrebarea apare des când te plimbi printr-un târg de design sau răsfoiești fotografii cu uniformele impecabile ale unei echipe: se poate face o broderie cu adevărat complexă pe un tricou obișnuit? Răspunsul scurt este da, iar răspunsul care contează vine cu detalii,...

Ai nevoie de permis internațional pentru rent a car în Cluj?

Știu senzația aceea când încă mai ții boarding pass-ul în buzunar, iar valiza tropăie după tine pe holul lung al aeroportului. Vezi dintr-o privire birourile de închirieri, lumini curate, zâmbete politicoase, iar în cap îți sare aceeași întrebare simplă: ai nevoie de...

Unde pot găsi traducători specializați pentru acte notariale în Cluj?

Se întâmplă des. Primești un telefon pe la prânz, poate un e-mail cu titlu sobru, și afli că ai nevoie de o traducere autorizată pentru un act care nu suportă amânare. Ți se spune, firește, că trebuie dus și la notar. Și nu oriunde, ci aici, în Cluj, unde ritmul de...

Cum aleg corect mărimea la costumele medicale pentru confort pe ture lungi?

Dacă lucrezi în domeniul medical, știi foarte bine că uniforma nu e doar o chestie de aspect. E vorba de multe ore în picioare, mișcări constante, stres, și parcă niciodată nu ai timp să te gândești dacă pantalonii tăi sunt prea strâmți sau dacă bluza te apasă la...

Ce diferențiază un club pentru copii bine gândit de un kids club obișnuit dintr-un resort all inclusive?

Când pleci în vacanță cu copiii, te uiți instinctiv la cameră, la piscină și la mâncare. Apoi cauți, aproape din reflex, dacă există un club pentru cei mici. Majoritatea resorturilor bifează această opțiune și, pe hârtie, pare suficient. În practică, diferența dintre...

Cum să alegi corect o echipă pentru lucrări exterioare sau renovări

Alegerea unei echipe potrivite pentru lucrări exterioare sau renovări este una dintre cele mai importante decizii atunci când vrei rezultate durabile. Indiferent că e vorba despre reparații, întreținere sau modernizare, diferența dintre o lucrare reușită și una care...

Ce este un portofel digital și cum funcționează?

Uneori, tehnologia îți dă senzația că ți-a băgat tot buzunarul într-o singură aplicație. Ți-ai cumpărat cafeaua cu telefonul, biletele de tren stau ordonate în e-mail, iar cardurile de loialitate își fac loc în spatele unui gest de swipe. Apoi apare întrebarea: și...

De ce funcționează cartea „Drumul către o altă dimensiune” când vine vorba de curaj?

Sunt povești care te prind prin artificii și altele care te prind pentru că, fără să vrei, te regăsești în ele. Romanul lui Bradu Mihai Dan intră în a doua categorie. Deși are magie, săbii, brățări care sfidează logica și sate fantastice, miza lui reală este un lucru...

Există grupuri de sprijin pentru rezidenții din caminele de batrani și familiile lor?

De ce avem nevoie de sprijin când îmbătrânim Când cineva drag se mută într-un centru rezidențial, nu se schimbă doar adresa. Se schimbă ritmul zilei, sunetul dimineților, micile ritualuri pe care înainte le făceam aproape fără să ne dăm seama. Pentru unii, mutarea...

Cum să aleg mobilierul pentru o cameră de oaspeți?

E tentant să treci direct la cumpărături, dar cel mai înțelept prim pas este să te gândești la oamenii care vor dormi acolo. Dacă vin părinții pentru câteva nopți, vor aprecia o saltea prietenoasă cu spatele, o veioză cu întrerupător ușor și un raft la îndemână pentru...

Amprenta de carbon a industriei aviatice reprezinta in prezent 12% din toate emisiile de dioxid de carbon din domeniul transporturilor. Avioanele au nevoie de mult combustibil pentru a zbura, motiv pentru care pompeaza in aer o tona de dioxid de carbon care incalzeste clima.

Problema este una dificil de rezolvat, pentru ca majoritatea avioanelor nu pot transporta baterii suficient de mari pentru a functiona cu energie electrica. Insa o echipa de la Universitatea Oxford a gasit o modalitate de a produce combustibil pentru avioane fara a utiliza petrol. Ei produc in laborator, prin inginerie inversa, combustibil pe baza de dioxid de carbon. Tot ce trebuie sa faca inginerii chimici in continuare este sa extinda aceasta metoda. Aceasta realizare ar face calatoriile aeriene sa fie neutre din punct de vedere al carbonului si le-ar face parte a unei economii circulare, transformand emisiile avioanelor inapoi in combustibil.

“Pare ceva diferit si chiar ar putea functiona. Dezvoltarea la scara mai mare este intotdeauna o problema, iar atunci cand te extinzi la parametri mai mari, apar surprize noi. Dar daca ne referim la o solutie pe termen lung, ideea unei economii circulare a carbonului ar putea fi ceva de viitor” a spus Joshua Heyne, conferentiar universitar in inginerie mecanica si chimica la Universitatea din Dayton, care nu a facut parte din echipa de cercetare.

Exista si alte optiuni pentru industria aviatica, asa cum este si combustibilul ecologic pe baza de hidrogen, fabricat cu ajutorul energiei regenerabile, insa folosirea acestei variante ar necesita unele modificari legate de proiectarea aeronavei. Exista, de asemenea, si combustibili alternativi mai ecologici. Pe aeroportul din San Francisco, de pilda, exista combustibil regenerabil pentru avioane fabricat din ulei de gatit reciclat. Cu toate acestea, chiar daca aceste optiuni pot genera mai putine gaze cu efect de sera, ele nu sunt deocamdata o optiune cu emisii zero.

Dar noul combustibil de avioane pe baza de CO2 creste posibilitatea existentei avioanelor alimentate conventional, cu emisii zero net. Procesul foloseste un nou catalizator pe baza de fier (reactie chimica) pentru a converti dioxidul de carbon (in forma lichida) in combustibil pentru avioane.

“Schimbarile climatice se accelereaza si avem parte de emisii uriase de dioxid de carbon. Exista deja o infrastructura pentru combustibilii cu hidrocarburi. Acest proces ar putea ajuta la ameliorarea schimbarii climatice si la utilizarea infrastructurii actuale de carbon pentru o dezvoltare sustenabila”, a spus unul dintre autorii studiului, Tiancun Xiao, cercetator senior la Departamentul de Chimie de la Oxford.

Cand petrolul sau gazele naturale ard, hidrocarburile lor se transforma in CO2, eliberand in cursul acestui proces apa si energie. Experimentul de la Oxford foloseste metoda de ardere organica, pentru a inversa procesul si a transforma CO2 inapoi intr-un combustibil fosil. Catalizatorul sub forma de pulbere folosit de echipa este fabricat din ingrediente ieftine si are rolul de a transforma gazele cu efect de sera intr-un singur pas. Metoda este una chiar mai ieftina decat cea utilizata pentru a produce combustibil cu hidrogen, deoarece foloseste mai putina energie electrica.

Xiao preconizeaza instalarea unei fabrici de combustibil pentru avioane in proximitatea unei fabrici de ciment sau de otel, pentru a capta excesul de dioxid de carbon si a-l utiliza pentru a produce combustibilul. De asemenea, instalatiile independente de combustibil pentru avioane ar putea absorbi CO2 direct din atmosfera folosind tehnologia de captare directa a aerului.