Cei mai mari patru producatori japonezi fac echipa pentru a accelera dezvoltarea motocicletele electrice

Cvartetul japonez „Big Four”, din care fac parte cele mai mari patru companii producatoare de motociclete din Japonia – Yamaha, Honda, Suzuki si Kawasaki – are planuri privind accelerarea dezvoltarii motocicletelor electrice prin lansarea unei scheme de testare la Osaka.

In 2019, cele patru companii au anuntat ca isi vor uni fortele pentru a accelera planurile vizand lansarea pe piata, mai devreme si mai eficient, a tehnologiei bateriilor ce pot fi schimbate, precum si a modelelor electrice.

Motorizarea electrica a progresat mult in industria vehiculelor pe patru roti, insa cand vine vorba despre vehicule pe doua roti, exista pe piata doar o mana de motociclete cu zero emisii de evacuare, iar multi producatori continua sa se afle la ani distanta de lansarea primului astfel de model.

Anuntul recent al grupului Big Four a implicat infiintarea de catre Honda, Yamaha, Kawasaki si Suzuki a unui consortiu pentru a dezvolta baterii interschimbabile pentru motociclete electronice, cu scopul de a standardiza tehnologia si de a se asigura ca bateriile pot functiona pentru o serie de branduri. Asa cum un iPhone si un Android se pot incarca prin acelasi cablu, motocicletele vor putea fi si ele incarcate prin acelasi dispozitiv.

Dupa cateva luni, cvartetul a anuntat lansarea experimentului e-Yan Osaka, ce va juca dupa toate probabilitatile un rol semnificativ in imbunatatirea tehnologiei. Studentii si angajatii de la Universitatea din Osaka vor avea oportunitatea de a merge cu motociclete electrice si de a folosi statii de schimbare a bateriei chiar in campus.

“Ca urmare a unor studii repetate, in colaborare, intre patru companii nationale de motociclete, am reusit sa lucram cu e-Yan OSAKA pentru a verifica specificatiile comune ale bateriilor inlocuibile. Suntem constienti ca mai exista inca probleme de rezolvat in ceea ce priveste raspandirea motocicletelor electrice si vom continua sa lucram la imbunatatirea mediului de utilizare al clientilor nostri pe zonele in care poate coopera fiecare companie” a spus Noriaki Abe, Managing Executive Officer la Honda.

Este posibil ca tehnologia bateriilor inter-schimbabile sa fie potrivita pentru motociclete, trotinete si servicii urbane de tip ride-share pe distanta mica. Desi nu este clar daca aceasta colaborare va deschide drumul pentru aplicarea schimbului de tehnologie la modele mai mari, probabil ca acesta va fi primul pas in aceasta directie.

Iti recomandam

Despre autor: daniel

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *