NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Spălare Saltele Oradea – Eficiență și Calitate Garantate

Curățare Saltele Oradea Descoperă Cum Îți Poți Revigora Salteaua Cu Ajutorul Expertului Clean-Spot.Ro  De Ce Este Importantă Spălarea Saltelelor? Salteaua pe care dormim adăpostește praf, bacterii și alte impurități, care pot afecta sănătatea și confortul somnului....

Curățenie la Domiciliu Oradea – Profesioniști cu Experiență

Curățenie la Domiciliu Oradea  Servicii Profesionale de curatenie  generala la domiciliu oradea Descoperă soluția completă pentru curățenie generală în Oradea Când vine vorba de curățenie la domiciliu Oradea, Clean-Spot.Ro este alegerea de încredere pentru orice...

Ce este un portofel digital și cum funcționează?

Uneori, tehnologia îți dă senzația că ți-a băgat tot buzunarul într-o singură aplicație. Ți-ai cumpărat cafeaua cu telefonul, biletele de tren stau ordonate în e-mail, iar cardurile de loialitate își fac loc în spatele unui gest de swipe. Apoi apare întrebarea: și...

De ce funcționează cartea „Drumul către o altă dimensiune” când vine vorba de curaj?

Sunt povești care te prind prin artificii și altele care te prind pentru că, fără să vrei, te regăsești în ele. Romanul lui Bradu Mihai Dan intră în a doua categorie. Deși are magie, săbii, brățări care sfidează logica și sate fantastice, miza lui reală este un lucru...

Există grupuri de sprijin pentru rezidenții din caminele de batrani și familiile lor?

De ce avem nevoie de sprijin când îmbătrânim Când cineva drag se mută într-un centru rezidențial, nu se schimbă doar adresa. Se schimbă ritmul zilei, sunetul dimineților, micile ritualuri pe care înainte le făceam aproape fără să ne dăm seama. Pentru unii, mutarea...

Cum să aleg mobilierul pentru o cameră de oaspeți?

E tentant să treci direct la cumpărături, dar cel mai înțelept prim pas este să te gândești la oamenii care vor dormi acolo. Dacă vin părinții pentru câteva nopți, vor aprecia o saltea prietenoasă cu spatele, o veioză cu întrerupător ușor și un raft la îndemână pentru...

Printare BANNER

Într-o lume dominată de reclame digitale și de ecrane luminoase, mulți antreprenori au senzația că materialele tipărite și-au pierdut relevanța. Realitatea este însă alta: un print banner de mari dimensiuni, amplasat strategic într-un loc cu trafic intens, poate...

Procedura de implant dentar: cât de dureroasă este?

Un implant dentar reprezintă o soluție modernă și eficientă pentru înlocuirea dinților lipsă. Acesta constă într-o mică structură din titan, care este inserată chirurgical în osul maxilarului, având rolul de a susține o coroană dentară, un pod sau o proteză....

Cum pot obține certificatul de autenticitate pentru un ceas de lux vintage?

Când intri în lumea ceasurilor vintage, afli repede că același cuvânt poate însemna lucruri diferite. „Certificat de autenticitate” sună ca o umbrelă sigură, numai bună de deschis pe ploaia de dubii. Numai că marile mărci folosesc documente variate, cu roluri și...

Ce flori sunt potrivite pentru un buchet destinat unei persoane foarte ocupate?

O persoană foarte ocupată trăiește în zile scurte, cu agende lungi și pauze rare. Când primește un buchet, ideal ar fi ca darul să nu devină încă o sarcină de gestionat, ci o gură de aer. Nu vorbim doar despre frumusețe, ci și despre o experiență ușoară, flori care...

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea timpului te poate ajuta sa reduci stresul, provenit din dezorganizare, amanare si avalansa de factori care iti distrag atentia. Iar aici intervine gestionarea inteligenta a timpului.

Gestionarea timpului nu inseamna a face mai mult, ci inseamna a face lucrurile corecte. De un real folos in acest sens iti va fi angajamentul de a stabili obiceiuri bune de gestionare a timpului.
Iata mai jos 10 dintre cele mai eficiente strategii de gestionare a timpului.

1. Stabileste prioritati

In primul rand, trebuie sa iti definesti prioritatile, pornind de la imaginea de ansamblu si gandindu-te unde vrei sa ajungi in viata si in cariera si care iti sunt valorile. Gandeste-te apoi ce poti face in aceasta luna, in aceasta saptamana si chiar maine, pentru a progresa catre aceste obiective. Revizuieste-ti periodic misiunea si obiectivele pe termen lung. Pentru a ramane concentrat, fa o lista de prioritati si tine-o mereu cu tine.

2. Spune nu

Buna gestionare a timpului presupune si sa decizi ce sa NU faci. In loc sa te chinui sa incluzi in program toate sarcinile, incearca sa renunti la unele dintre ele.
A spune „nu” inseamna a-ti proteja timpul de intreruperi si a te sustrage de la sarcini neprioritare. Atentie: cel mai mare factor de distragere poti fi chiar tu si orice mail deschis, orice refresh pe Facebook, orice prognoza meteo verificata… Spune-ti si tie NU!
Delegarea este o modalitate utila de a spune NU si iti elibereaza timpul pentru prioritati reale.

3. Nu agoniza, organizeaza

Noteaza lucrurile pe care le ai de facut – secretul organizarii timpului. Fa-ti apoi un sistem de inregistrare a notitelor si aranjeaza-le intr-un mod functional pentru tine. Dezordinea este dusmanul eficientiei, asa ca organizeaza fluxul de lucru si spatiul din jur.

4. Defalcheaza

Impartirea unui proiect mare si a unei sarcini neplacute in etape mai mici te scapa de stres. Pentru a nu te lasa complesit, imparte aceste task-uri mari in componente mici si usor gestionabile. Apoi alege-le pe cele pe care le poti face azi si du-le la bun sfarsit. Moralul tau va fi mai sus si iti poti oferi si recompense pentru reusite.

5. Rezerva intervale de timp

Aloca timp pentru sarcinile stabilite si renunta la a mai muta taskuri de pe lista de azi pe cea pentru maine din cauza intreruperilor, intalnirilor, apelurilor telefonice etc. Schimbarea continua a treptelor de viteza diminueaza  productivitatea, in special pentru sarcinile care necesita generarea de idei noi. Trebuie sa controlezi timpul prin intervale alocate diverselor sarcini.

6. Multitasking inteligent

Multitaskingul inseamna concentrarea pe doua lucruri simultan, ceea ce este imposibil din punct de vedere cognitiv. In plus, nu este o modalitate de a creste productivitatea, ci de distragere a atentiei, iar uneori poate duce la o forma usoara de deficit de atentie. Tehnologia, insa, ofera intotdeauna modalitati noi de multitasking, de la computere la smartphone-uri, modalitati excelente de a economisi timp si de a lucra mai eficient. Dar daca nu sunt folosite cu intelepciune, ele pot irosi timp!

7. Preia controlul intalnirilor

Este esential sa eficientizezi cat mai mult timpul dedicat intalnirilor. Mentine la minim numarul participantilor si nu participa personal la o intalnire decat daca este neaparat necesar. Cand convoci o intalnire, asigura-te ca toata lumea cunoaste scopul si agenda si trimite dinainte informatiile necesare participantilor, pentru a evita intreruperile. Incearca sa incepi mereu la timp.

8. Pondereaza-ti obiceiurile legate de e-mailuri

E-mailul pare un instrument ideal de gestionare a timpului, pentru ca mesajele succinte sunt mai eficiente decat telefoanele. Daca nu am abuza de verificarea si de raspunsul la e-mailuri, neglijand alte sarcini… Impune-ti sa iti verifici emailul doar de 2-3 ori pe zi. Anunta colegii de acest obicei, pentru a nu astepta un raspuns important care nu mai vine.
Oganizeaza inbox-ul pe categorii, astfel incat sa iti fie cat mai simplu. Iar daca nu esti la birou, lasa un mesaj automat indicand celor care iti scriu cu cine pot legatura in lipsa ta.

9. Planifica ziua de maine

Oricat de ironic ar parea, multi dintre noi nu gasim timp sa gestionam timpul! Nu avem timp sa stabilim prioritati, pentru ca totul este o obligatie presanta. Stabileste-ti sa iti faci din ziua de maini o zi de planificare si te vei simti mult mai bine si eliberat de stres.

10. Relaxeaza-te

Gestionarea timpului nu este un scop in sine. Da, te poate face mai productiv, insa ar trebui sa iti ofere si mai mult timp pentru a te bucura de viata, de familie si de prieteni si mai mult timp pentru a te distra si a fi sanatos. Asadar, atunci cand stabilesti prioritati nu le limita la serviciu.