NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

Cum se construiește un subnet eficient în Bittensor?

Rețelele descentralizate au devenit un pilon esențial al infrastructurii Web3, oferind o alternativă promițătoare la modelele centralizate tradiționale. Printre aceste rețele se remarcă Bittensor, un protocol open-source care valorifică puterea rețelelor neuronale...

Care sunt cele mai comune tipuri de active tokenizate?

Tokenizarea reprezintă un proces revoluționar prin care activele tradiționale sau digitale sunt transformate în unități digitale securizate, denumite tokenuri, care pot fi tranzacționate pe blockchain. Ideea de tokenizare nu este doar o inovație tehnologică, ci și una...

Care sunt cele mai recente tendințe în modă pentru femei?

Moda feminină a intrat într-o nouă eră de redefinire, unde standardele rigide și estetica impusă sunt treptat abandonate împreună cu ideea că frumusețea este o normă unitară. În ultimii ani, femeile aleg să-și construiască stilul nu ca pe o conformare, ci ca pe o...

Care sunt cele mai bune instrumente gratuite pentru analiza backlinkurilor?

Backlinkurile reprezintă un pilon esențial al oricărei strategii de optimizare pentru motoarele de căutare. Acestea sunt considerate voturi de încredere din partea altor site-uri, semnalând către Google și alte motoare de căutare că pagina ta are valoare, relevanță și...

De ce este importantă diversitatea surselor de backlink-uri?

Semnificația backlink-urilor în cadrul strategiilor SEO În peisajul digital actual, unde competiția pentru vizibilitate online este mai intensă ca niciodată, backlink-urile joacă un rol esențial în determinarea autorității și credibilității unui site web. Prin...

Cum pot evita întârzierea livrării unui colet din România în Anglia?

Logistica transfrontalieră: un echilibru sensibil între eficiență și variabile necontrolabile Trimiterea unui colet din România către Anglia poate părea un proces simplu, mai ales în contextul globalizării și al dezvoltării rapide a serviciilor de curierat...

De ce unele domenii de internet sunt mai scumpe ca altele?

În lumea digitală, un nume de domeniu este echivalentul adresei unei proprietăți în lumea fizică. Așa cum unele cartiere sunt mai scumpe decât altele datorită amplasării, accesibilității sau prestigiului, la fel și domeniile pot varia semnificativ în preț, de la...

Nicușor Dan nu e omul tuturor. Și asta e foarte bine.

Începe din nou campania electorală. Începe din nou perioada în care fiecare candidat încearcă să spună ce vrei să auzi. Nicușor Dan face exact invers. Nu se pliază, nu se adaptează în funcție de public, nu-și reglează discursul după vântul din sondaje. Este, poate,...

Liderul care a ieșit în stradă înainte să urce la tribună

Nicușor Dan a devenit cunoscut publicului larg ca primar general, dar cei care urmăresc de mai mult timp viața civică din România știu că povestea lui a început cu mult înainte. Cu o luptă dusă pas cu pas, alături de oameni, prin instanțe, prin petiții, prin eforturi...

Generația care nu mai iartă. Ce își doresc, de fapt, tinerii de la un lider politic

Tinerii din România nu mai sunt publicul ușor de impresionat de odinioară. Nu mai votează „cum zice familia”, „cum dă bine” sau „pentru că așa se face”. Nu se mobilizează pentru sigle de partid și nu înghit discursuri goale. Aceasta este generația care a crescut cu...

Motorul trifazat este o masina electrica rotativa, capabila sa transforme energia electrica trifazata furnizata in energie mecanica.

Energia electrica trifazata provine din campuri magnetice rotative in infasurarea statorului, ceea ce face ca pornirea acestor motoare sa nu aiba nevoie de circuit auxiliar, ele sunt mai mici si mai usoare decat o inductie monofazata a aceleiasi puteri, datorita acestui fapt fabricarea lor are un cost mai mic.

Motoarele electrice trifazate, sunt fabricate in cele mai diverse puteri, de la o fractiune de cai putere la cateva mii de cai putere , sunt construite pentru practic toate tensiunile si frecventele (50 si 60 Hz) normalizate si, foarte des, sunt echipate pentru a lucra la doua tensiuni nominale diferite.

Aplicatii

Datorita varietatii lor de putere si dimensiune, acestea sunt utilizate pe scara larga in industrie, nefiind gasite atat de mult in sistemul rezidential si intern, in principal pentru ca in acest sector curentul trifazat nu ajunge. In industrie, acestea sunt folosite in masini-unelte, pompe, stivuitoare, ventilatoare, extractoare, ascensoare, macarale electrice etc.

Parti

Aceste motoare constau din trei parti fundamentale, stator, rotor si scut

  • Statorul:este constituit dintr-o foaie de fierla siliciu de forma fantata- este de obicei introdus sub presiune in interiorul uneia dintre carcase.
  • Rotorul:este partea in miscare a motorului. Se compune din arbore, barele plate de fier si cuprusau aluminiu unite la capete cu suruburi. Are forma unei custi. Aici apare in scena si o sina fixare motor electric.
  • Scuturi:ele sunt de obicei realizate din In centru au cavitati in care sunt incorporati rulmenti pe care se sprijina arborele rotorului. Scuturile trebuie sa fie intotdeauna bine ajustate in ceea ce priveste statorul, deoarece  de acestea depinde daca rotorul se roteste liber sau daca are „trageri” sau „frecari”.

Principiul de functionare

Cand curentul trece prin infasurarile celor trei faze ale motorului, se creeaza un camp magnetic in stator care induce curent in barele rotorului. Acest curent da nastere unui flux care, atunci cand reactioneaza cu fluxul campului magnetic al statorului, va provoca un cuplu motor care va pune rotorul in miscare. Aceasta miscare este continua, datorita variatiilor, de asemenea, continue, ale curentului alternativ trifazat.

Trebuie remarcat doar faptul ca rotorul nu poate merge la aceeasi viteza ca cea a campului magnetic rotativ.

Acest lucru se datoreaza faptului ca in fiecare moment primeste impulsuri de pe teren, dar cand forta de tractiune inceteaza, rotorul este intarziat.

Acest fenomen se numeste derapaj. Dupa acel moment va veni o noua forta si un nou diapozitiv si asa mai departe. In acest fel se intelege ca rotorul nu reuseste niciodata sa atinga aceeasi viteza a campului magnetic rotativ. Acesta este motivul pentru care se numeste asincrona. Derapajul poate fi mai mare pe masura ce sarcina motorului creste si, in mod logic, viteza este redusa intr-o proportie mai mare.

Daca rotorul are aceeasi viteza de rotatie ca si campul magnetic rotativ, se spune ca motorul este sincron. Daca, pe de alta parte, rotorul are o viteza de rotatie mai mare sau mai mica decat acel camp magnetic rotativ, motorul este asincron prin inductie.

Cum functioneaza de fapt energia trifazata?

Sistemele trifazate pot avea un al patrulea fir, comun in distributia de joasa tensiune. Acesta este firul neutru. Neutrul permite furnizarea a trei surse monofazate separate la o tensiune constanta si este utilizat in mod obisnuit pentru alimentarea mai multor sarcini monofazate . Conexiunile sunt aranjate astfel incat, pe cat posibil in fiecare grup, sa fie extrasa o putere egala din fiecare faza.

Mai sus in sistemul de distributie , curentii sunt de obicei bine echilibrati. Transformatoarele pot fi cablate pentru a avea un primar cu patru fire si unul primar cu trei fire, permitand in acelasi timp sarcini dezechilibrate si curentii neutri din partea secundara asociati.

Cablajul pentru cele trei faze este de obicei identificat prin culori care variaza in functie de tara. Fazele trebuie conectate in ordinea corecta pentru a atinge directia de rotatie a motoarelor trifazate. De exemplu, pompele si ventilatoarele nu functioneaza invers. Mentinerea identitatii fazelor este necesara daca doua surse ar putea fi conectate in acelasi timp; o interconectare directa intre doua faze diferite este un scurtcircuit .

In comparatie cu o sursa de curent alternativ monofazata care utilizeaza doi conductori (faza si neutra ), o sursa trifazata fara neutru si aceeasi tensiune faza-la-sol si capacitate de curent pe faza poate transmite de trei ori mai multa energie folosind doar de 1,5 ori mai multe fire (adica trei in loc de doua).

Astfel, raportul dintre capacitatea si materialul conductor este dublat.  Raportul dintre capacitatea si materialul conductor creste la 3: 1 cu un sistem monofazat trifazat si cu impamantare centrala (sau 2,25: 1 daca ambele folosesc terenuri de acelasi ecartament ca si conductorii).

Alimentarile trifazate au proprietati care le fac de dorit in sistemele de distributie a energiei electrice.