NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

Cum pot integra tehnologia smart în utilizarea chiuvetei exterioare?

Utilizarea tehnologiei smart a pătruns în aproape toate aspectele vieții noastre, de la automatizarea locuințelor până la simplificarea unor sarcini zilnice prin dispozitive conectate. Printre aceste inovații, integrarea tehnologiei inteligente în utilizarea...

Scăderea presiunii la centrala termică: Cauze, soluții și prevenție

Presiunea scăzută la centrală este una dintre cele mai frecvente probleme întâlnite în sistemele de încălzire, afectând atât eficiența, cât și durabilitatea acestora. O centrală care funcționează cu o presiune inadecvată poate consuma mai mult combustibil, poate...

România între trecut și viitor: Călin Georgescu și provocarea extremismului modern

România, o țară aflată la intersecția dintre valorile europene și propria sa identitate istorică, se confruntă cu o dilemă tulburătoare. Într-un context fragil, în care democrația este pusă la încercare de populism și retorică extremistă, Călin Georgescu, o figură...

Oameni de 200 de ani și România ‘săracă’: Călin Georgescu redefinește realitatea

România pare să fie țara tuturor posibilităților – nu degeaba am fost binecuvântați cu o gamă variată de personaje publice care reușesc să transforme discursurile politice în adevărate spectacole SF. Călin Georgescu, un nume din ce în ce mai sonor în peisajul nostru...

Călin Georgescu și masterclass-ul său în aplaudat politici autoritare

România, țara unde paradoxurile fac legea, are în față o nouă lecție de absurd: cursul intensiv ținut de Călin Georgescu despre cum să îmbrățișezi autoritarismul sub mantaua suveranismului. Acest „lider de opinie” și aspirant la președinția țării pare hotărât să...

Călin Georgescu, Putin și noțiunea modernă de „Om care își iubește țara.”

România are o tradiție strălucită în a produce lideri politici care își iubesc țara într-un mod profund și complex, dar și profund confuz. Ultimul exemplu al acestui fenomen este Călin Georgescu, un personaj care, deși se autoproclamă un vizionar al renașterii...

Călin Georgescu, expertul în obstetrică, susține că cezarianele nu sunt de dorit!

Într-o țară care se clatină între crize politice, economice și sociale, Călin Georgescu, candidat autoproclamat salvator al României, pare să considere că soluția tuturor problemelor se află în sfera obstetricii. Recent, domnia sa a declarat că „cezarianele nu sunt de...

Cum sa alegi cea mai buna solutie de transport cand vii in tara cu avionul

Închirierea de mașini la Aeroportul București reprezintă o opțiune convenabilă pentru călătorii care doresc să exploreze capitala României și împrejurimile acesteia. Aeroportul, situat la aproximativ 16 kilometri de centrul orașului, oferă acces rapid și ușor la o...

Cum Alegi Suportul Perfect pentru Sticlele de Vin? Ghid Complet pentru Pasionații de Vinuri

Păstrarea vinului într-un mod corect nu este doar o chestiune de organizare, ci și de protejare a calității acestuia. Fie că ai o colecție mică sau o selecție impresionantă de vinuri rare, un suport pentru sticle de vin nu doar că le păstrează în siguranță, dar adaugă...

Ai Uitat de Rovinieta? Cum Să Verifici Amenda și Ce Să Faci în Continuare

Se întâmplă uneori să uităm de rovinieta, mai ales în agitația zilnică. Fie că este vorba despre o simplă neatenție sau pur și simplu nu ți-ai dat seama că termenul a expirat, acest lucru poate duce la sancțiuni. Dacă te afli în această situație și nu știi ce să faci,...

Motorul trifazat este o masina electrica rotativa, capabila sa transforme energia electrica trifazata furnizata in energie mecanica.

Energia electrica trifazata provine din campuri magnetice rotative in infasurarea statorului, ceea ce face ca pornirea acestor motoare sa nu aiba nevoie de circuit auxiliar, ele sunt mai mici si mai usoare decat o inductie monofazata a aceleiasi puteri, datorita acestui fapt fabricarea lor are un cost mai mic.

Motoarele electrice trifazate, sunt fabricate in cele mai diverse puteri, de la o fractiune de cai putere la cateva mii de cai putere , sunt construite pentru practic toate tensiunile si frecventele (50 si 60 Hz) normalizate si, foarte des, sunt echipate pentru a lucra la doua tensiuni nominale diferite.

Aplicatii

Datorita varietatii lor de putere si dimensiune, acestea sunt utilizate pe scara larga in industrie, nefiind gasite atat de mult in sistemul rezidential si intern, in principal pentru ca in acest sector curentul trifazat nu ajunge. In industrie, acestea sunt folosite in masini-unelte, pompe, stivuitoare, ventilatoare, extractoare, ascensoare, macarale electrice etc.

Parti

Aceste motoare constau din trei parti fundamentale, stator, rotor si scut

  • Statorul:este constituit dintr-o foaie de fierla siliciu de forma fantata- este de obicei introdus sub presiune in interiorul uneia dintre carcase.
  • Rotorul:este partea in miscare a motorului. Se compune din arbore, barele plate de fier si cuprusau aluminiu unite la capete cu suruburi. Are forma unei custi. Aici apare in scena si o sina fixare motor electric.
  • Scuturi:ele sunt de obicei realizate din In centru au cavitati in care sunt incorporati rulmenti pe care se sprijina arborele rotorului. Scuturile trebuie sa fie intotdeauna bine ajustate in ceea ce priveste statorul, deoarece  de acestea depinde daca rotorul se roteste liber sau daca are „trageri” sau „frecari”.

Principiul de functionare

Cand curentul trece prin infasurarile celor trei faze ale motorului, se creeaza un camp magnetic in stator care induce curent in barele rotorului. Acest curent da nastere unui flux care, atunci cand reactioneaza cu fluxul campului magnetic al statorului, va provoca un cuplu motor care va pune rotorul in miscare. Aceasta miscare este continua, datorita variatiilor, de asemenea, continue, ale curentului alternativ trifazat.

Trebuie remarcat doar faptul ca rotorul nu poate merge la aceeasi viteza ca cea a campului magnetic rotativ.

Acest lucru se datoreaza faptului ca in fiecare moment primeste impulsuri de pe teren, dar cand forta de tractiune inceteaza, rotorul este intarziat.

Acest fenomen se numeste derapaj. Dupa acel moment va veni o noua forta si un nou diapozitiv si asa mai departe. In acest fel se intelege ca rotorul nu reuseste niciodata sa atinga aceeasi viteza a campului magnetic rotativ. Acesta este motivul pentru care se numeste asincrona. Derapajul poate fi mai mare pe masura ce sarcina motorului creste si, in mod logic, viteza este redusa intr-o proportie mai mare.

Daca rotorul are aceeasi viteza de rotatie ca si campul magnetic rotativ, se spune ca motorul este sincron. Daca, pe de alta parte, rotorul are o viteza de rotatie mai mare sau mai mica decat acel camp magnetic rotativ, motorul este asincron prin inductie.

Cum functioneaza de fapt energia trifazata?

Sistemele trifazate pot avea un al patrulea fir, comun in distributia de joasa tensiune. Acesta este firul neutru. Neutrul permite furnizarea a trei surse monofazate separate la o tensiune constanta si este utilizat in mod obisnuit pentru alimentarea mai multor sarcini monofazate . Conexiunile sunt aranjate astfel incat, pe cat posibil in fiecare grup, sa fie extrasa o putere egala din fiecare faza.

Mai sus in sistemul de distributie , curentii sunt de obicei bine echilibrati. Transformatoarele pot fi cablate pentru a avea un primar cu patru fire si unul primar cu trei fire, permitand in acelasi timp sarcini dezechilibrate si curentii neutri din partea secundara asociati.

Cablajul pentru cele trei faze este de obicei identificat prin culori care variaza in functie de tara. Fazele trebuie conectate in ordinea corecta pentru a atinge directia de rotatie a motoarelor trifazate. De exemplu, pompele si ventilatoarele nu functioneaza invers. Mentinerea identitatii fazelor este necesara daca doua surse ar putea fi conectate in acelasi timp; o interconectare directa intre doua faze diferite este un scurtcircuit .

In comparatie cu o sursa de curent alternativ monofazata care utilizeaza doi conductori (faza si neutra ), o sursa trifazata fara neutru si aceeasi tensiune faza-la-sol si capacitate de curent pe faza poate transmite de trei ori mai multa energie folosind doar de 1,5 ori mai multe fire (adica trei in loc de doua).

Astfel, raportul dintre capacitatea si materialul conductor este dublat.  Raportul dintre capacitatea si materialul conductor creste la 3: 1 cu un sistem monofazat trifazat si cu impamantare centrala (sau 2,25: 1 daca ambele folosesc terenuri de acelasi ecartament ca si conductorii).

Alimentarile trifazate au proprietati care le fac de dorit in sistemele de distributie a energiei electrice.