NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

Servicii incinerare animale de companie – sprijin pentru sufletul tău: adio cu demnitate pentru câini și pisici

Durerea pierderii și nevoia unui rămas-bun demn Pierderea unui animal de companie este una dintre cele mai grele încercări pe care le putem trăi. Câinii și pisicile nu sunt doar animale, ci membri ai familiei, prezențe care ne oferă iubire necondiționată, sprijin...

Strategii eficiente de publicare pe rețele pentru un impact SEO maxim

Dacă în urmă cu un deceniu accentul era pus aproape exclusiv pe optimizarea on-page, astăzi jocul SEO se câștigă mai ales prin vizibilitatea și autoritatea obținute în afara propriului site. Iar aici intervine o strategie care, deși veche, continuă să producă...

Care sunt cele mai bune produse de curățare pentru mobila outlet?

Mobilierul din outlet are un fel de istorie a lui: a stat în showroom, a fost atins, mutat, admirat, poate chiar ignorat o vreme prin depozit. Nu e „second”, dar nici proaspăt scos din cutie. De aici pleacă ideea că nu-i ajunge să fie doar frumos, are nevoie să fie...

Ce tehnologie modernă (AI, CCTV, control acces) aduce cel mai mare ROI pentru companiile de paza?

De ce ROI-ul din securitate nu înseamnă doar cifre, ci și liniște operațională? În București, unde fiecare minut se măsoară în trafic, iar fiecare metru pătrat din clădirile de birouri are un cost pe măsură, investițiile în tehnologie trebuie să se întoarcă repede și...

Cum iti alegi rutina de ingrijire a parului in functie de tipul tau de scalp

Atunci cand vorbim despre produse pentru ingrijirea parului, majoritatea dintre noi ne concentram exclusiv pe firele de par – daca sunt uscate, deteriorate, vopsite sau electrizate. Insa adevarul este ca sanatatea si frumusetea parului pornesc de la scalp. Un scalp...

Pentru cine sunt ideale testele medicale la domiciliu?

Poate te-ai întrebat vreodată dacă are sens să faci analize fără să te duci la clinică. Fără drumuri, fără timp pierdut pe holuri, fără programări amânate din lipsă de locuri. Conceptul de testare medicală direct din confortul casei nu e doar o idee comodă. Pentru...

Cum se diferențiază leziunile benigne de cele maligne?

De fiecare dată când cineva descoperă un nodul, o pată pe piele sau primește un rezultat neclar la o ecografie, apare aceeași întrebare apăsătoare. Este ceva benign sau malign. Din ce am observat eu, dilema nu e doar medicală, ci profund omenească. De aici curg...

Este sigur să folosesc o nacelă pe timp de ploaie sau vânt?

Dacă te-a prins vreodată o ploaie zdravănă în timp ce erai în cupa unei nacele, știi sentimentul acela ciudat când totul pare brusc mai complicat. Mânerele sunt ude, vizibilitatea scade, iar vântul își schimbă ritmul exact când ai nevoie de liniște. Întrebarea care...

Extinderea afacerii pe piața bulgară: merită?

Dacă vrei să intri pe o piață apropiată geografic și cultural, Bulgaria apare repede pe listă. Țara e în UE, are regim fiscal competitiv și acces la Coridorul IV, porturile de la Marea Neagră și puncte rutiere rapide cu România. Înainte de orice, clarifică produsul...

Cum să analizezi profilul de backlinks al competitorilor – ghidul care îți dezvăluie secretele din spatele succesului lor

Primele mele încercări de a pricepe de unde își iau competitorii traficul organic erau... haos curat. Mă uitam la site-urile lor, vedeam că se poziționează pe prima pagină Google pentru cuvinte cheie pentru care eu mă chinuiam să ajung măcar în top 20, și îmi ziceam...

Porsche, unul dintre giganții industriei auto, a traversat o perioadă tumultuoasă la începutul anilor ’90, confruntându-se cu o criză economică majoră care a pus în pericol viitorul său. Cu doar 23.060 de mașini vândute în anul fiscal 1991/1992, compania a fost forțată să regândească strategia sa pentru a asigura supraviețuirea pe termen lung. Această perioadă a marcat o cotitură decisivă în istoria Porsche, cu lansarea modelului Boxster în 1996, care a semnalat începutul recuperării din criză.

În ciuda succesului Boxster, conducerea Porsche și-a dat seama că nici acest model, nici legendarul 911 nu erau suficiente pentru a garanta un viitor stabil. Așadar, au început planificările pentru un „al treilea Porsche Cayenne„, o decizie care în cele din urmă s-a materializat în dezvoltarea unui vehicul off-road, la sugestia organizației de vânzări din SUA. 

Alegerea acestui segment a fost influențată de popularitatea în creștere a vehiculelor de acest tip în America de Nord, cea mai mare piață a Porsche la acea vreme. În plus, CEO-ul Wendelin Wiedeking avea în vedere și expansiunea pe piața asiatică emergentă.

Ambiția Porsche de a intra pe piața SUV-urilor sportive nu a fost modestă. Ei nu doreau doar să lanseze un alt SUV, ci să concureze direct cu liderii segmentului off-road. Parteneriatul cu Volkswagen pentru acest proiect, denumit „Colorado”, a fost un pas important. 

Anunțat oficial în iunie 1998, acesta prevedea că Porsche Cayenne și Volkswagen Touareg aveau să împartă aceeași platformă. Deși arhitectura era comună, fiecare marcă a ales să-și dezvolte propriile motoare și configurații de șasiu.

Cum și-au împărțit responsabilitatea Porsche și Volkswagen?

Porsche a preluat responsabilitatea dezvoltării platformei la centrul său inițial secret din Hemmingen, în timp ce Volkswagen a adus expertiza în producția de masă. În 1999, decizia de a construi Cayenne în Germania, la o nouă unitate de producție în Leipzig, a fost un moment cheie, reflectând angajamentul companiei față de calitate și inovație. Acesta a fost deschis în august 2002, în timp ce Volkswagen a produs modelul Touareg în Bratislava, Slovacia.

De-a lungul anilor, Cayenne a evoluat, trecând prin mai multe generații, cunoscute intern ca E1, E2 și E3. Cu lansarea celei de-a treia generații în 2017, producția a fost mutată integral la Bratislava, pentru a permite extinderea facilităților din Leipzig pentru producția sedanului sport Panamera și a SUV-ului compact Macan. Această mutare subliniază adaptabilitatea și viziunea Porsche în a-și diversifica și extinde portofoliul de produse, menținându-și totodată standardele ridicate de performanță și lux.

Porsche Cayenne Transparent: Redefinind Standardul Estetic al Conducătorilor Auto

Porsche Cayenne, SUV-ul de lux de dimensiune medie

Porsche Cayenne, un SUV crossover de lux de dimensiune medie, reprezintă o piatră de hotar în istoria Porsche, marcând mai multe premiere pentru producătorul german. Lansat în 2002 și disponibil în America de Nord începând cu 2003, acest model a semnalat reîntoarcerea Porsche la motoarele V8, o premieră de la discontinuarea modelului 928 în 1995. Mai mult decât atât, Cayenne s-a distins ca primul vehicul Porsche proiectat pentru off-road de la celebrele tractoare Super și Junior din anii ’50 și, totodată, primul model al mărcii cu patru uși.

Inovația nu s-a oprit aici. În 2008, Porsche a integrat tehnologia de injecție directă în toate motoarele Cayenne, sporind performanțele și eficiența. Când vine vorba de a doua generație a Cayenne (tip 92A), dezvăluită inițial online și apoi la Salonul Auto de la Geneva, aceasta a adus îmbunătățiri semnificative. 

Partajând platforma, caroseria, ușile și sistemele electronice cu modelele similare Volkswagen Touareg și Audi Q7, a doua generație a fost supusă unui facelift în 2014. Aceasta a inclus modificări exterioare subtile și, cel mai important, introducerea unei versiuni hibride reîncărcabile, lansată la Salonul Auto de la Paris.

Aceste evoluții subliniază angajamentul Porsche pentru inovație și adaptabilitate, reflectându-și expertiza în designul și performanța vehiculelor de lux. Cayenne nu doar că îmbogățește portofoliul Porsche, ci și redefinește standardele pentru SUV-urile de lux, îmbinând performanța sportivă cu funcționalitatea și sustenabilitatea.

21 de ani de la lansarea primului Porsche Cayenne

Porsche Cayenne, un simbol al inovației și performanței în lumea SUV-urilor de lux, marchează acum 21 de ani de existență, perioadă în care a reușit să transforme scepticismul inițial într-o poveste de succes incontestabilă. Această a treia generație, recent sosită în România, redefinește standardul în segmentul SUV-urilor sportive de lux prin îmbunătățiri semnificative la nivel de design, performanță și tehnologie.

Modelul de bază al gamei preț Porsche Cayenne se laudă cu un motor V6 turbo de trei litri, acum mai puternic cu 13 CP și 50 Nm, ajungând la un total impresionant de 353 CP și 500 Nm. Această îmbunătățire promite o experiență de conducere și mai dinamică și responsivă.

Inovația continuă cu Cayenne S, care acum dispune de un motor V8 biturbo de patru litri, dezvoltat de Porsche, înlocuind motorul V6 anterior. Acest nou motor asigură o performanță excepțională – 474 CP și 600Nm, cu o accelerare de la 0 la 100 km/h în doar 4,7 secunde și o viteză maximă de 273 km/h.

În cele din urmă, Cayenne E-Hybrid combină cu măiestrie puterea cu sustenabilitatea, oferind o putere combinată de 470 CP și o autonomie impresionantă de până la 90 de kilometri în modul pur electric, conform standardului WLTP.

Fiecare variantă a Porsche Cayenne, de la Porsche Cayenne Coupe la modelul E-Hybrid, oferă o combinație unică de performanță, lux și tehnologie avansată, consolidând poziția sa de lider în segmentul SUV-urilor sportive de lux.