Recrutarea de personal este un proces esențial pentru orice companie, fie ea la început de drum sau cu o experiență semnificativă în spate. Fiecare companie dorește să aibă angajați cât mai pregătiți care să le ofere randament crescut. Pentru a face acest lucru, companiile apelează la două variante.
Prima variantă este cea care implică recrutarea directă de către angajații companiei care se ocupă cu acest segment. Este adevărat că atunci când vorbim despre o companie nou înființată, este posibil să nu existe un întreg departament de recrutare, ci doar o persoană care se ocupă de acest lucru.
Companiile mai mari, au departamente de recrutare și apelează uneori de firme care au ca domeniu de activitate leasingul de personal. Persoanele care se ocupă de recrutare personal trebuie să dețină o pregătire specifică pe această arie, dobândită de cele mai multe ori în urma unor certificări și cu ajutorul experienței anterioare.
Recrutare personal pentru afacerea ta
Deși poate părea simplu să alegi cei mai potriviți angajați pentru afacerea ta, procesul de recrutare personal este unul complex și implică mai multe etape. Primul pas pe care trebuie să îl faci înainte de a începe procesul de recrutare este să conturezi caracteristicile cheie. Este important să analizezi în detaliu care ar fi sarcinile noului angajat pentru a putea defini criteriile de selecție și expertiza pe care trebuie să o aibă acesta.
O descriere a jobului cât mai detaliată oferă un plus de șanse în găsirea candidatului ideal. Odată ce au fost conturate sarcinile jobului, trebuie conturat și bugetul. Orice companie dorește să aibă oameni cu cât mai multă experiență, să aibă cât mai multe aptitudini și să aibă așteptări salariale cât mai mici. În realitate, acest lucru este aproape imposibil de obținut.
Cu cât un candidat are mai multă experiență și o arie mai largă de expertiză, cu atât așteptările lui salariale vor fi mai mari și acest lucru este cât se poate de normal. În acest sens, este important să stabilești un buget raportat de forța de muncă în România.
Înainte de a contura profilul ideal al candidatului, trebuie să știi că ai două opțiuni. Poți opta pentru candidați care au deja experiență considerabilă pe domeniul respectiv sau poți căuta candidați cu experiență mai mică pe care să îi dezvolți și să le oferi traininguri de specializare. Fiecare dintre cele două variante vine cu avantaje și dezavantaje.
Dacă targetezi un candidat care este la un nivel senior, acesta va putea să înceapă să livreze și să ofere randament crescut încă din primele luni, acesta fiind un avantaj. Dezavantajul este acela că un candidat cu un nivel de senioritate ridicat are și așteptări salariale pe măsură. Acesta poate fi și mai greu de ofertat deoarece este atent la mai multe detalii cum ar fi pachetul de beneficii, mediul de lucru, proiectul pe care va trebui sa lucreze și echipa din care va face parte.
Pe de altă parte, atunci când alegi un candidat cu experiență mai puțină, trebuie să te aștepți ca acesta să înceapă să fie util pentru companie în ceea ce privește capacitatea de a livra abia după câteva luni. Un junior se poate adapta mai greu și are nevoie de o persoană dedicată în prima parte a activității pentru a putea învăța cum să își facă treaba cât mai bine. Există un aspect important atunci când alegi un candidat junior pe care trebuie să îl iei în considerare și anume faptul că vei investi în el la început ca mai apoi să poată aduce plus valoare companiei.
Dacă este un candidat loial, acesta va rămâne în companie mai mult timp și va oferi beneficii pe termen lung. În schimb, dacă acesta se hotărăște să plece la altă companie după o perioadă relativ scurtă, vei avea parte de o pierdere, investiția fiind deja făcută, dar rezultatele nefiind vizibile.
Firme de recrutare serioase
După cum îți spuneam la început, poți opta pentru ajutorul unei firme de recrutare personal serioase. Avantajele unei astfel de colaborări vin pe mai multe linii. Poate cel mai mare avantaj pe care îl oferă o firmă de recrutare este expertiza în găsirea celor mai potriviți candidați pentru criteriile cerute și cu așteptări salariale care se potrivesc bugetului tău.
O firmă de recrutare urmează anumiți pași în validarea candidaților, plecând de la analiza candidatului din punct de vedere soft skills și până la validarea cunoștințelor tehnice. De asemenea, un alt avantaj pe care îl oferă o companie de recrutare personal este timpul scurt în care poate livra resurse.
De multe ori, aceste companii au chiar resurse gata să înceapă imediat pe proiecte. De cealaltă parte, un dezavantaj pentru tine ar fi costurile pe care le implică serviciile acestor firme. O firmă serioasă de recrutare personal va percepe și un tarif pe măsură. Alegerea variantei optime depinde doar de tine și de bugetul pe care îl ai.
Condiții de angajare nepalezi
În ultimul timp, forța de muncă în România a fost impulsionată cu personal nepalez. Aceste resurse pot fi de ajutor și pentru tine dacă ai nevoie de personal nu foarte calificat. Există firme serioase de recrutare personal care pun la dispoziție nepalezi.
Trebuie să știi că există anumite condiții de angajare nepalezi pe care trebuie să le respecți. Există un plafon minim de salariu pe care îl poți oferi acestora, dar costurile sunt de obicei destul de scăzute. Dezavantajul este că majoritatea candidaților din Nepal nu sunt foarte bine pregătiți și nu cunosc limba, uneori chiar și limba engleză fiind o problemă pentru ei.
Din acest motiv aceștia sunt potriviți pentru joburi în care nu se solicită să aibă interacțiune prea mare cu clienții. De obicei, aceștia se pliază perfect pe joburi care includ o muncă fizică.
Forța de muncă în România a cunoscut o fluctuație destul de mare în ultimii ani, contextul economico-social lovindu-se de nenumărate obstacole, cum ar fi pandemia. În schimb, încă există potențial destul de mare și poți găsi atât candidați la început de drum dornici să învețe, cât și experți pe diferite domenii.
Comentarii recente