NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

Nicușor Dan nu e omul tuturor. Și asta e foarte bine.

Începe din nou campania electorală. Începe din nou perioada în care fiecare candidat încearcă să spună ce vrei să auzi. Nicușor Dan face exact invers. Nu se pliază, nu se adaptează în funcție de public, nu-și reglează discursul după vântul din sondaje. Este, poate,...

Liderul care a ieșit în stradă înainte să urce la tribună

Nicușor Dan a devenit cunoscut publicului larg ca primar general, dar cei care urmăresc de mai mult timp viața civică din România știu că povestea lui a început cu mult înainte. Cu o luptă dusă pas cu pas, alături de oameni, prin instanțe, prin petiții, prin eforturi...

Generația care nu mai iartă. Ce își doresc, de fapt, tinerii de la un lider politic

Tinerii din România nu mai sunt publicul ușor de impresionat de odinioară. Nu mai votează „cum zice familia”, „cum dă bine” sau „pentru că așa se face”. Nu se mobilizează pentru sigle de partid și nu înghit discursuri goale. Aceasta este generația care a crescut cu...

Ce rămâne din democrație când nu mai există opoziție reală?

Există o tăcere tot mai apăsătoare în politica românească. Nu lipsesc vocile, nu lipsesc opiniile, ci lipsește ceva fundamental: opoziția reală. Între promisiuni și realitate, între doctrine și acțiuni, între stânga și dreapta, granițele au fost șterse cu o viteză...

Cum să practici masajul Nuru într-un spațiu mic?

Originea masajului Nuru și particularitățile sale Masajul Nuru este o formă senzorială de terapie corporală originară din Japonia, cunoscută pentru fluiditatea, intimitatea și conexiunea profundă pe care o creează între parteneri. Numele "Nuru" provine din limba...

De ce avem nevoie de competență, nu de loialitate politică

În ultimii 30 de ani, administrația românească a fost adesea condusă nu de cei mai competenți, ci de cei mai obedienți. Nu de cei care știau, ci de cei care executau, iar asta nu este doar o problemă morală, ci este o explicație directă pentru stagnarea economică,...

România tăcută: Ce ne spune absenteismul despre nevoia de lideri autentici

Uneori, cel mai puternic mesaj nu e cel strigat în stradă, ci cel rostit în tăcere, iar România ultimilor ani a tăcut. Milioane de oameni au ales, de la scrutin la scrutin, să nu mai meargă la vot. Nu pentru că nu le pasă, ci pentru că au obosit să creadă. Această...

Matematicianul care vrea să schimbe România

Sunt puțini oameni în viața publică din România care au avut curajul să aleagă calea grea, atunci când cea comodă le era la îndemână. Și mai puțini sunt cei care, deși ar fi putut rămâne într-un mediu academic internațional de elită, au decis să revină acasă pentru a...

De ce Nicușor Dan este o voce a normalității în politica românească

Câteodată, în România, ai senzația că politicul funcționează după un set de reguli scrise în altă realitate. Una în care interesul public e decorativ, iar coerența devine un defect. La momentul actual, apariția unui om care nu joacă după regulile informale ale...

De ce are nevoie România de un candidat independent în 2025

Am urmărit politica românească suficient cât să înțeleg tiparele după care funcționează. Promisiuni multe, rezultate puține. Oameni care vin și pleacă, dar sistemul rămâne același: opac, blocat, ghidat mai degrabă de interese de partid decât de interesul public....

Compania Ford Motor se află pe locul 5 în topul celor mai mari vânzători de maşini moderne din lume. Cu sediul în Dearborn, Michigan, Detroit, Compania Ford Motor a fost înfiinţată de celebrul Henry Ford pe 16 iunie 1903.

Primul automobil construit de însuşi Henry Ford, cvadriciclu, a fost strămoşul maşinilor moderne pe care le vedem astăzi peste tot – a fost realizat în 1896, chiar acasă la Ford.

După ce a avut probleme cu Detroit Automobile Company şi cu Henry Ford Company, Henry Ford a înfiinţat Ford and Malcomson, a fost realizată o maşină şi s-au comandat părţi, piese. Au apărut şi aici probleme până în februarie 1903, banii erau prea puţini pentru ce era nevoie ca să ai o maşină care funcţiona bine. În iunie 1903 Ford Motor Company era încorporată, cu 12 investitori deţinând un total de 1000 acţiuni.

Ford şi Malcomson aveau 51% din nouă companie. Ford era vicepreşedintele companiei. Profitul a venit imediat pentru nouă companie, în octombrie acelaşi an înregistrându-se profit de peste 37.000 dolari. În 1905 profitul ajungea la 300.000 dolari. După moartea lui John S. Gray, care era preşedintele Ford, din 1906 a venit la conducere Henry Ford.

Au fost produse Ford Model A (1903) la Model K și Model S (ultimul model Ford cu direcție pe partea dreaptă). Modelul K, primul cu şase cilindri, era denumit în epoca ciclonul silenţios, vânzându-se cu 2800 dolari. Din 1908 a fost lansat pe piaţa Model T, primele Model T fiind realizate în fabrica de pe Piquette Avenue. În 1909 s-au produs peste 10.000 de maşini Model T. În 1912 se ajungea la 170,211 bucăţi Model T produse. Până în 1913 compania avea deja tot ce îi trebuia ca să producă maşinile în masă. Ford introducea prima linie de asamblare mobilă din lume, care a redus timpul de asamblare a șasiului de la 12+1⁄2 ore în octombrie la 2 ore și 40 de minute (și în cele din urmă 1 oră și 33 de minute) și a crescut producția la 202.667 de unități. Până în 1920 producţia ajunsese la peste un milion bucăţi pe an.

Începuturile Ford şi primele maşini

Din 1911 compania de masini Ford se extinde şi în alte ţări, Irlanda, Anglia, Franţa, Danemarca, Germania, Austria, Argentina, cu fabrici în fiecare ţară – şi în Japonia a apărut fabrica de maşini Ford în 1925. Deja la finele lui 1919 Ford producea jumătate din toate maşinile din SUA, 40% din toate maşinile din Marea Britanie, până în 1920 jumătate din toate maşinile din SUA erau Model T. Ford a ajutat armata în timpul războiului oferind Model T şi Ford 3-Ton M1918 tancuri puternice – în 1916 s-au oferit şi ambulanţe. Fiul lui Ford, Edsel Ford devine preşedinte după război, asta deşi tatăl Henry se mai implica în management.

Ford nu a fost atât de receptiv la noile tehnologii şi, în timp ce frânele pe patru roți au fost inventate de Arrol Johnston (și au fost folosite pe Argyll din 1909), nu au apărut pe un Ford decât în 1927. Ford a pierdut lupta şi cu GM şi Chrysler. În decembrie 1927 compania de masini Ford dezvăluia lumii întregi un Model A redesenat, a scos de pe piaţa în paralel Model T după ce a produs 15 milioane de bucăţi. Pe modelul Model din 1928 am putut vedea şi insigna ovală.

În februarie 1922, Ford cumpăra Lincoln Motor Company de la Henry M. Leland că să intre şi mai bine pe piaţa maşinilor de lux. Se înfiinţează divizia Mercury în 1938, brandul este poziţionat între Ford şi Lincoln.

În timpul Marii Crize, Ford a reuşit să facă faţă scăderii vânzărilor de motoare reducând producţia şi dând afara angajaţi. În 1929 Uniunea Sovietică semna un acord cu Ford Motor Company, prin care Uniunea Sovietică se angaja să cumpere automobile şi părţi, piese de 13 milioane dolari, Ford oferea şi asistenţa tehnică până în 1938 pentru construirea unei fabrici la Nizhny Novgorod. Ruşii au produs în 1933 un Ford Model A maşină de pasageri, GAZ-A, un camion uşor, GAZ-AA, folosite în armată.

Emblema Ford regasita pe aproximativ fiecare model

Al Doilea Război Mondial şi parcursul recent al companiei Ford

În al Doilea Război Mondial, Ford a ajutat forţele armate germane, germanii au avut acces la resurse importante de cauciuc. Compania a produs 390.000 tancuri, 27.000 motoare, 270.000 jeepuri, 8.000 B-24 Liberators, sute de piese necesare, orice era nevoie pentru război. S-au produs celebrele bombardiere B-23 la fabrica Willow Run. În Marea Britanie s-a construit altă fabrica în Trafford Park, Manchester, cu 34.000 motoare aero Rolls Royce Merlin produse pentru ce era nevoie în război.

În 1955, Ford introducea Thunderbird şi brandul Edsel linie de automobile în 1958, dar brandul Edsel a fost anulat după doar 27 de luni în piaţă. A fost introdus modelul compact Falcon în 1960 şi Mustang în 1964.

Alte momente importante în istoria recentă a companiei de masini Ford: lansarea Cortină, 1962, lansarea Ford Transit, Maverick, dar şi Mustang II, în 1974, Ford Fiesta, 1976, cumpărarea jaguar, 1989, Aston Martin Lagonda şi Hertz Rent-a-Car, 1987, lansarea Ford Mondeo, 1992, Ford Focus, 1998, lansare Ford GT, Ford Escape, achiziţia diviziei de maşini Volvo şi vânzarea către Geely Automobile, cumpărarea Land Rover de la BMW în 2000.