Cu siguranta fiecare persoana mai mult sau mai putin pasionata de domeniul auto, a auzit de masinile celor de la Volkswagen sau Audi, Skoda sau Seat. De-asemenea, cu totii am vazut masini ale celor de la Porsche in trafic, mai putin Lamborghini sau Bugatti.
Stiti ce au toate aceste marci auto in comun? Sunt membre ale grupului VAG (si nu sunt singurele, pentru ca si Ducatti, Man si Scania fac parte din grup), iar in continuare puteti afla mai multe detalii despre istoria grupului VAG, dar despre acest grup puteti citi si pe https://cosmetiquette.ro.
Asadar, Compania Volkswagen a luat nastere la data de 28 mai 1937 in Berlin. Initial se numea Gezuvor, iar scopul acestei companii era acela de a produce o masina pentru toata lumea din popor.
Initial, acest termen facea referire la Porsche Type 60, dupa care la Volkswagen Type 1, dar masina construita pentru toata lumea a fost apoi denumita Volkswagen Beetle, si purta designul si semnatura lui Ferdinand Porsche.
Compania era sprijinita chiar si de catre Adolf Hitler. Ei bine, la data de 16 septembrie 1938 compania isi schimba denumirea, din Gezuvor, in Volkswagenwerk GmbH. Imediat dupa ce a fost construita fabrica din apropiere de Fallersleben, a izbucnit cel de-al doilea razboi mondial, iar compania a inceput sa produca vehicule militare precum Porsche Type 82 (Kugelwagen) si Type 166 (Schwimmwagen).
La sfarsitul razboiului, fabrica era foarte afectata de bombardamente. Cel care a decis sa refaca fabrica a fost un maior din armata britanica (Ivan Hirst), dar cu toate acestea, nici o companie britanica nu a fost interesata de preluarea modelului VW Beetle, pe care il considerau neatragator si spuneau ca nu corespunde cerintelor unui autoturism. Pur si simplu nu credeau ca acest model de la VW ar putea avea succes.
Compania Volkswagen le-a fost oferita in anul 1948 celor de la Ford, dar acestia prin vocea vice-presedintelui Ernest Breech au refuzat, spunand ca nu dau doi bani pe acea fabrica (cine stie, probabil ca daca ar fi fost cumparata de catre Ford compania, in clipa de fata nu mai exista VAG, iar noi acum nu ne mai bucuram de modelele celor de la VW, Audi, Skoda sau Seat, si nu am mai visa cu ochii deschisi la un Lamborghini sau Bugatii ori Porsche).
Ei bine, cu toate acestea, Volkswagen a supravietuit, iar in acelasi an 1948, guvernul britanic a decis sa inapoieze compania Volkswagen statului german.
Apoi a fost reluata productia VW Beetle (Type 60), dupa care intre 1950 si 1960, productia a crescut foarte mult. Apoi au fost intriduse noile modele bazate pe Type 1. In anul 1950 a aparut Type 2, pentru ca in anul 1955 sa apara Karmann Ghia.
In anul 1961 a aparut Type 3, iar Type 4 a aparut in anul 1968. Sa nu uitam nici de Type 181, care a aparut in anul 1969.
De precizat este faptul ca in anul 1960 actiunile companiei au fost scoase la bursa, iar de atunci compania a devenit Volkswagen AG. In luna ianuarie a anului 1965, Volkswagen AG a cumparat de la Daimler -Benz, compania Auto Union GmbH, care a inceput sa fabrice masinile Audi.
Incepand cu anul 1970 si pana in anul 2000, V.A.G. era acronimul folosit de catre companie pentru toate activitatile sale.
Cine face parte din VAG?
Dupa cum spuneam mai sus, Auto Union Gmbh a fost cumparata de la Daimler -Benz de catre Volkswagen AG, iar apoi compania a inceput sa scoata pe piata modelele Audi.
Aoii, in anul 1982 compania cade de acord cu compania spaniola SEAT, pentru ca in anul 1986 germanii sa cumpere 51% din actiunile Seat. Apoi, la data de 23 decembrie acelasi an, si-au marit la 75% numarul actiunilor.
In anul 1991, cei de la Volkswagen au achizitionat 30% din actiunile Skoda, pentru ca in anul 1995 sa cumpere actiuni, pana au ajuns la 70 de procente. Nu a trecut mult timp pana cand compaii de top precum Lamborghinii, Bugatti sau Bentley au fost cumparate la randul lor de catre Volkswagen.
20 mai 2000 este data la care toate actiunile Skoda au fost cumparate de catre VW. Apoi, in anul 2009, 49.9% din Porsche AG a fost cumparat de catre VW, pentru ca in anul 2012, pentru alte 4.46 miliarde de euro, VW sa cumpere toate actiunle companiei.
In urmatorul an, in 2020, VW a cumparat 91% si din Italdesign Giugiaro, care este o casa cunoscuta de design. Aceasta s-a facut remarcata datorita masinilor sport pe care le desena. Au trecut mai putin de 3 luni pana la momentul in care si compania italiana a devenit parte a VAG.
Aceasta este istoria foarte pe scurt prezentata a grupului VAG, dar mai multe detalii puteti afla despre ce este grupul VAG, cine face parte din el si alte cele, de pe Cosmetiquette.ro.
Unul din cele mai mari grupuri auto din lume