NEW

Sfaturi practice pentru economisirea de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W

Fie din motive de mediu, fie pentru a economisi bani, exista sfaturi pentru a reduce consumul de combustibil. Prin adoptarea acestor reguli, prelungesti durata de viata a motorului, dar vei reusi sa faci si o economie de combustibil cu Shell Helix Ultra 0W. Nu este...

Cosulbio.ro – magazinul familiei tale

Deși dieta fără gluten nu include marea majoritate a prăjiturilor tradiționale, dulciurilor și altor tentații similare (deoarece conțin făină de grâu din abundență), există încă un număr mare de produse bio fără gluten, care satisfac dorința de dulciuri și pe care le...

Ce stil de viata iti doresti sa ai la pensie?

Daca ai sub 40 de ani, sansele sa te gandesti serios la pensionare probabil ca sunt foarte mici. Desigur, pensionarea nu se afla in topul subiectelor celor tineri, iar pe fondul pandemiei COVID-19, mersul copiilor la scoala, vacantele puse pe stop, si sanatatea sunt...

10 moduri de a calatori prin lume (aproape) gratuit in 2021

Resorturile de 5 stele, transferurile private si clasa business ne-au facut sa credem ca pentru a calatori trebuie sa spargem vreo banca! Exista loc si pentru turistii cu buget redus, insa te-ai gandit vreodata sa faci un pas mai departe si sa calatoresti fara sa...

Top 10 sfaturi pentru gestionarea timpului

Am auzit cu totii de zicala „time is money”, insa ceea ce nu stiai este ca timpul tau poate fi mult mai valoros decat banii! Timpul iti poate restabili echilibrul in viata si iti poate deschide oportunitati catre ceea ce te implineste cu adevarat. In plus, gestionarea...

Cât de eficient este un sistem cu panouri fotovoltaice cu Bateria Huawei LUNA 2000-5-S0 5kWh?

Ai început și tu să te întrebi cum ar fi să-ți produci propria energie, să uiți de facturile usturătoare și să-ți construiești un colț de independență energetică direct la tine acasă? Ei bine, dacă ai cochetat măcar o dată cu ideea de panouri solare, sigur ai auzit de...

Servicii SEO de impact: articole scrise și publicate pentru rezultate reale

Ai un business online, dar simți că site-ul tău e cam... invizibil? Ai investit în design, ai bifat prezența pe rețele sociale, dar motoarele de căutare încă te ignoră cu un aer de superioritate? Bun venit în clubul celor care au descoperit prea târziu că SEO nu e...

Cum afectează densitatea sânilor acuratețea mamografiei?

Mamografia este una dintre cele mai importante metode de screening pentru depistarea precoce a cancerului de sân, însă precizia sa poate fi influențată de mai mulți factori, iar densitatea sânilor joacă un rol esențial în acest proces. Țesutul mamar poate avea o...

Cum să îți asortezi sneakerșii ca bărbat pentru orice ținută fără să dai greș?

Sneakerșii nu mai sunt demult doar încălțăminte sport și știi asta deja. Problema apare când trebuie să îi integrezi corect în outfitul tău, așa că unii aleg calea sigură, adică blugi și un tricou basic, dar dacă vrei să ai un look care să transmită ceva, trebuie să...

Există dispozitive automate care pot opri apa în caz de scurgeri detectate?

Problemele legate de scurgerile de apă sunt unele dintre cele mai comune situații neplăcute care pot apărea în locuințe, birouri sau alte spații utilizate de oameni. O scurgere aparent minoră poate cauza daune semnificative atât proprietății, cât și mobilierului sau...

Site-ul va avea un design responsive?

În era digitală în care trăim, nevoia de a oferi utilizatorilor o experiență fluidă și optimizată indiferent de dispozitiv este mai evidentă ca niciodată. Conceptul de design responsive a devenit o componentă esențială în dezvoltarea site-urilor web, răspunzând...

Reîncărcare Orange – Companiile migrează spre PrePay

În ultimii 10 ani am observat cu toții faptul că există un fenomen tot mai accentuat de migrare a clienților de abonamente spre zona PrePay, unde o reîncărcare Orange are mult mai multe avantaje și beneficii. Zona PrePay a fost dintotdeauna renumită pentru libertate,...

Cum pot integra tehnologia smart în utilizarea chiuvetei exterioare?

Utilizarea tehnologiei smart a pătruns în aproape toate aspectele vieții noastre, de la automatizarea locuințelor până la simplificarea unor sarcini zilnice prin dispozitive conectate. Printre aceste inovații, integrarea tehnologiei inteligente în utilizarea...

Scăderea presiunii la centrala termică: Cauze, soluții și prevenție

Presiunea scăzută la centrală este una dintre cele mai frecvente probleme întâlnite în sistemele de încălzire, afectând atât eficiența, cât și durabilitatea acestora. O centrală care funcționează cu o presiune inadecvată poate consuma mai mult combustibil, poate...

România între trecut și viitor: Călin Georgescu și provocarea extremismului modern

România, o țară aflată la intersecția dintre valorile europene și propria sa identitate istorică, se confruntă cu o dilemă tulburătoare. Într-un context fragil, în care democrația este pusă la încercare de populism și retorică extremistă, Călin Georgescu, o figură...

 

Cu siguranta fiecare persoana mai mult sau mai putin pasionata de domeniul auto, a auzit de masinile celor de la Volkswagen sau Audi, Skoda sau Seat. De-asemenea, cu totii am vazut masini ale celor de la Porsche in trafic, mai putin Lamborghini sau Bugatti.

Stiti ce au toate aceste marci auto in comun? Sunt membre ale grupului VAG (si nu sunt singurele, pentru ca si Ducatti, Man si Scania fac parte din grup), iar in continuare puteti afla mai multe detalii despre istoria grupului VAG, dar despre acest grup puteti citi si pe https://cosmetiquette.ro.

Asadar, Compania Volkswagen a luat nastere la data de 28 mai 1937 in Berlin. Initial se numea Gezuvor, iar scopul acestei companii era acela de a produce o masina pentru toata lumea din popor.

Initial, acest termen facea referire la Porsche Type 60, dupa care la Volkswagen Type 1, dar masina construita pentru toata lumea a fost apoi denumita Volkswagen Beetle, si purta designul si semnatura lui Ferdinand Porsche.

Compania era sprijinita chiar si de catre Adolf Hitler. Ei bine, la data de 16 septembrie 1938 compania isi schimba denumirea, din Gezuvor, in Volkswagenwerk GmbH. Imediat dupa ce a fost construita fabrica din apropiere de Fallersleben, a izbucnit cel de-al doilea razboi mondial, iar compania a inceput sa produca vehicule militare precum Porsche Type 82 (Kugelwagen) si Type 166 (Schwimmwagen).

La sfarsitul razboiului, fabrica era foarte afectata de bombardamente. Cel care a decis sa refaca fabrica a fost un maior din armata britanica (Ivan Hirst), dar cu toate acestea, nici o companie britanica nu a fost interesata de preluarea modelului VW Beetle, pe care il considerau neatragator si spuneau ca nu corespunde cerintelor unui autoturism. Pur si simplu nu credeau ca acest model de la VW ar putea avea succes.

Compania Volkswagen le-a fost oferita in anul 1948 celor de la Ford, dar acestia prin vocea vice-presedintelui Ernest Breech au refuzat, spunand ca nu dau doi bani pe acea fabrica (cine stie, probabil ca daca ar fi fost cumparata de catre Ford compania, in clipa de fata nu mai exista VAG, iar noi acum nu ne mai bucuram de modelele celor de la VW, Audi, Skoda sau Seat, si nu am mai visa cu ochii deschisi la un Lamborghini sau Bugatii ori Porsche).

Ei bine, cu toate acestea, Volkswagen a supravietuit, iar in acelasi an 1948, guvernul britanic a decis sa inapoieze compania Volkswagen statului german.

Apoi a fost reluata productia VW Beetle (Type 60), dupa care intre 1950 si 1960, productia a crescut foarte mult. Apoi au fost intriduse noile modele bazate pe Type 1. In anul 1950 a aparut Type 2, pentru ca in anul 1955 sa apara Karmann Ghia.

In anul 1961 a aparut Type 3, iar Type 4 a aparut in anul 1968. Sa nu uitam nici de Type 181, care a aparut in anul 1969.

De precizat este faptul ca in anul 1960 actiunile companiei au fost scoase la bursa, iar de atunci compania a devenit Volkswagen AG. In luna ianuarie a anului 1965, Volkswagen AG a cumparat de la Daimler -Benz, compania Auto Union GmbH, care a inceput sa fabrice masinile Audi.

Incepand cu anul 1970 si pana in anul 2000, V.A.G. era acronimul folosit de catre companie pentru toate activitatile sale.

Cine face parte din VAG?

Dupa cum spuneam mai sus, Auto Union Gmbh a fost cumparata de la Daimler -Benz de catre Volkswagen AG, iar apoi compania a inceput sa scoata pe piata modelele Audi.

Aoii, in anul 1982 compania cade de acord cu compania spaniola SEAT, pentru ca in anul 1986 germanii sa cumpere 51% din actiunile Seat. Apoi, la data de 23 decembrie acelasi an, si-au marit la 75% numarul actiunilor.

In anul 1991, cei de la Volkswagen au achizitionat 30% din actiunile Skoda, pentru ca in anul 1995 sa cumpere actiuni, pana au ajuns la 70 de procente. Nu a trecut mult timp pana cand compaii de top precum Lamborghinii, Bugatti sau Bentley au fost cumparate la randul lor de catre Volkswagen.

20 mai 2000 este data la care toate actiunile Skoda au fost cumparate de catre VW. Apoi, in anul 2009, 49.9% din Porsche AG a fost cumparat de catre VW, pentru ca in anul 2012, pentru alte 4.46 miliarde de euro, VW sa cumpere toate actiunle companiei.

In urmatorul an, in 2020, VW a cumparat 91% si din Italdesign Giugiaro, care este o casa cunoscuta de design. Aceasta s-a facut remarcata datorita masinilor sport pe care le desena. Au trecut mai putin de 3 luni pana la momentul in care si compania italiana a devenit parte a VAG.

Aceasta este istoria foarte pe scurt prezentata a grupului VAG, dar mai multe detalii puteti afla despre ce este grupul VAG, cine face parte din el si alte cele, de pe Cosmetiquette.ro.