In acest articol te ajutam sa intelegi importanta pozitionarii tale, pentru ce este si de unde sa incepi sa o implementezi inainte de a-ti lansa sau relansa afacerea si oferta.
CUM VREI SA FII PERCEPUT SI AMINTIT DE CLIENTII IDEALI ATUNCI CAND ITI INCEPI AFACEREA?
- Iti incepi mica afacere proprie si nu stii ce inseamna exact sa te pozitionezi in mintea clientilor ideali?
- Te-ai intrebat vreodata de ce oamenii cumpara un produs mai mult decat altul?
- Sau de ce aleg un profesionist in locul altuia?
- Te intrebi de ce nu te aleg sau de ce ar trebui sa o faca?
- Care sunt factorii care influenteaza alegerea clientului de a achizitiona un produs sau un serviciu?
Pentru a incepe plantarea unei seminte in mintea potentialilor clienti ideali, astfel incat acestia sa-si faca o idee clara despre cat valorezi ca profesionist si valoarea pe care o oferi cu produsele si serviciile tale, este foarte important sa iei decizii in timp util si sa intelegi care sunt factorii care le vor influenta perceptia asupra valorii, chiar inainte de a alege ce servicii o sa prestezi. In cazul in care nu stii, o firma specializata in acest domeniu te poate ajuta la inceput cu procesul stabilirii unor servicii infiintare firma.
Daca vrei sa fii acel profesionist sau antreprenor care raspunde exact la o anumita problema a clientului ideal si este recunoscut pentru asta, atunci va trebui sa lucrezi bine la pozitionarea ta.
POZITIONAREA TA INSEAMNA IN PRIMUL RAND SA STII CUM SA FACI ALEGERI IN FUNCTIE DE NEVOIA LA CARE RASPUNZI
Greseala in care se incadreaza atat de multi profesionisti la inceput, este de a nu vrea sa isi selecteze clientii tinta de teama pierderii lor. Daca vrei sa multumesti pe toata lumea, vei ajunge sa nu multumesti pe nimeni. Regula “LESS IS MORE” este intotdeauna cea mai eficienta.
Este important sa alegi cum sa oferi valoare intr-un mod diferit si unic fata de concurenta ta. Acest lucru implica selectarea clientilor si cunoasterea modului de a spune “nu” celor pentru care oferta ta nu este potrivita.
Alegerea de a te concentra pe o anumita nisa te ajuta sa te pozitionezi ca expert in acea nisa, pentru ca o vei fi studiat atat de amanuntit si vei cunoaste atat de bine problemele, incat le vei putea oferi solutia clientilor tai potentiali care se potriveste cel mai bine nevoilor lor.
Intrebarea pe care ti-o poti pune este: in comparatie cu produsele sau serviciile similare, ce le lipseste potentialilor tai clienti pentru a-si rezolva mai bine problema? Clientii de nisa sunt mai atenti si cauta produse/servicii care se potrivesc cel mai bine nevoilor lor.
Nu sunt multumiti de orice produs/serviciu, isi doresc ceva care sa raspunda exact nevoilor sau dorintelor lor specifice, chiar daca poate insemna sa plateasca un pret mai mare, altfel vor continua sa caute, sa cumpere si sa cheltuiasca, pana cand vor gasi ceea ce ii satisface.
Un produs de nisa are marje de profit mai mari si un volum mai mic de vanzari, deoarece puteti percepe un comision mai mare.
Fii acel profesionist sau antreprenor care raspunde imediat, deoarece in mintea potentialilor tai clienti, o sa fii recunoscut pentru rezolvarea problemei lor specifice, implicit platind si un un pret mai mare, lucru care demonstreaza ca ai lucrat bine pe partea de pozitionare.
Comentarii recente