Un proprietar decide adesea sa-si revopseasca masina in trei cazuri: daune cauzate de un accident, oxidarea suprafetei sau pur si simplu schimbarea culorii.
Fie ca alegeti sa va vopsiti singur vehiculul sau sa il duceti la un profesionist, alegerea vopselei este un pas important, nu numai pentru ca aspectul estetic al masiniiva depinde de acesta, ci si pentru ca trebuie sa asigure o protectie mai buna impotriva zgarieturilor. Iata mai multe sfaturi de la vopsitorie auto Bucuresti.
Care sunt culorile la moda?
Companiile specializate in vopsele auto publica in mod regulat liste de popularitate. Prezentate in functie de diferite criterii, aceste „diagrame de culori” permit cunoasterea tendintelor din intreaga lume. O lume plurala, precum paletele de culori oferite.
- In Europa domina albul (33%), inaintea griului, negru, gri argintiu, albastru, bej / maro si rosu. Restul culorilor nu reprezinta nici macar 1% din preferintele soferilor.
- In America de Nord, alb, negru si gri argintiu sunt tinute intr-un patrat de buzunar. Gri, rosu si albastru formeaza o gramada compacta chiar in spate.
- In Asia / Pacific, rezultatele sunt mai uimitoare, cu o mare dominanta a albului (47%), cu mult inaintea negru si a tuturor celorlalte nuante.
Daca ne uitam la defalcarea pe segmente in Europa, vom observa diferentele dintre sedanele de lux care favorizeaza gri, negru sau gri argintiu si masinile sport, masinile de oras si SUV-urile care au, de asemenea, un anumit succes in rosu sau albastru. In cele din urma, putina originalitate in aceasta lume a vehiculelor destul de conservatoare.
La nivel global, albul este intr-adevar unanim, mult inaintea negru sau gri, indiferent daca sunt sau nu metalice. Toate aceste cifre dateaza din 2016. Prin comparatie, in Europa pentru anul 2004, griul metalic a predominat cu 30% inainte de negru (17%), albastru si gri. Albul a reprezentat doar 8% din vanzari.
Culoare, caldura si consum
Va puteti imagina ca o vopsea intunecata va absorbi mai multa caldura de la soare decat o vopsea usoara, care tinde sa reflecte razele in timp ce absoarbe mai putina caldura. Dar daca vehiculul tau intunecat se incalzeste mai mult, asta inseamna ca si interiorul va fi mai cald.
Pasagerii o vor simti cu siguranta si, prin urmare, va trebui sa deschideti ferestrele sau chiar sa „fortati” putin aerul conditionat. Acest lucru va duce la cresterea consumului de combustibil.
Culoare si securitate
Desi pare logic ca nuantele intunecate sunt mai putin vizibile in intuneric decat nuantele deschise, legatura dintre culoarea masinii si riscul unui accident nu este usor de demonstrat.
Masinile gri si cele negre reprezinta mai mult de jumatate din masinile implicate intr-un accident de vatamare corporala. Urmeaza masinile de culoare albastra (in jur de 10%) si masinile de culoare alba (in jur de 10%).
Procentele sunt practic neschimbate intre 2014 si 2016. Cu toate acestea, vreau sa clarific ca, in opinia noastra, aceasta distributie nu spune nimic despre pericolul diferitelor culori ale vehiculului. Pentru a continua reflectia, a fost realizat un studiu la scara completa pe parcursul a trei ani cu cea mai mare companie de taxiuri din Singapore:
- Testul a implicat peste 2.000 de vehicule.
- Masinile erau fie galbene, fie albastre.
- rotatie a driverelor a fost planificata pentru a nu denatura rezultatele.
- Concluzia studiului? Masinile galbene au avut cu 9% mai putine accidente decat cele albastre.
Culoare si pret
Cand cumparati o masina noua, veti ezita fara indoiala intre vopseaua „normala”, furnizata fara costuri suplimentare, si vopseaua „metalica” esentiala, intotdeauna optionala. De obicei suplimentul nu este foarte mare, dar totul depinde de marca. Luati grupul VW unde Seat si Skoda isi freaca umerii, pentru preturi mai accesibile, si Audi, Porsche sau chiar Bentley in partea de sus a scalei.
Nu uitati aspectele practice
Alegeti culoarea masinii in functie de gusturile si dorintele voastre de moment? Cu toate acestea, ganditi-va la avantajele si dezavantajele culorii alese:
- Daca negrul a fost popular in ultimii ani, este o nuanta fragila, care nu tine bine spalarea auto.
- Albul este cel mai dezordonat.
- Nuantele de gri, griul metalic, sunt cele care prezinta cele mai mici zgarieturi / lovituri.
- Vopselele metalice / lacuite sunt mai putin sensibile la praf.
- vopsea „metalica” va fi mai scumpa de reparat. In ceea ce priveste nuantele speciale, sa nu vorbim nici macar despre ele.
- culoare „clasica” va permite revanzarea mai usoara.
- In schimb, o culoare neobisnuita sau „stralucitoare” ar putea deprecia vehiculul.
Culoare si cultura
In imaginatia colectiva, multe marci de automobile sunt legate de o culoare specifica. Daca spui „Ferrari”, spui rosu, nu-i asa? Jaguar? Verde. Mercedes? Gri argintiu. Bugatti? Albastru etc. Stiai insa ca aceste culori „traditionale” dateaza de la inceputul secolului trecut? In competitiile auto, grajdurile, care erau nationale la acea vreme, se distingeau printr-o culoare unica. Chiar si Belgia avea propriile sale culori specifice.
- Germania: alb / argintiu / gri metalizat
- Belgia: galben
- Statele Unite: dungi longitudinale albe / albastre
- Franta: albastra
- Italia: rosu
- Japonia: cerc alb / rosu fildes
- Regatul Unit: verde
Comentarii recente