Certificatele ISO sunt documente care dovedesc ca o anumita companie respecta litera cu un standard ISO. Acest lucru demonstreaza ca standardele cerute de aceasta legislatie au fost puse in aplicare in mod adecvat. Acesta este un aspect important pe care, atunci cand este aplicat, compania obtine o mare diferentiere in ceea ce priveste concurenta.
Aceste tipuri de certificate demonstreaza ca societatea este intr-adevar competenta si fiabila, astfel incat va atrage increderea atat a clientilor, cat si a altor segmente de public: furnizori, investitori etc. In plus, faptul ca se afla in posesia certificatelor ISO ofera companiilor posibilitatea de a realiza strategii mai ambitioase si mai competitive.
Beneficiile certificatelor ISO
In ceea ce priveste beneficiile de a fi in posesia acestui tip de certificat, cel mai important si remarcabil este ca imaginea marcii este favorizata, atat pentru clienti, cat si pentru societate. Astfel, productivitatea este crescuta, cu o orientare clara catre inovare si imbunatatire continua.
Desigur, diferitii agenti ai mediului companiei, ar fi clientii, furnizorii si administratiile publice, isi sporesc increderea in companie.
Un alt mare beneficiu de a fi in posesia certificatelor ISO este ca procesul decizional este mult simplificat. Si, in sfarsit, acele companii care au acest tip de acreditare isi vad cifra de afaceri crescand, deoarece sunt afisate ca companii de incredere.
Tipuri de certificate ISO
- ISO 9001: ISO 9001 stabileste orientarile pe care trebuie sa le respecte un bun sistem de management al calitatii.Se asigura ca societatea se angajeaza sa mentina anumite standarde de calitate care sunt conforme cu standardul. Atat bunurile, cat si serviciile oferite de companie sunt examinate pentru a certifica calitatea acestora. In acelasi mod, procesul de productie este, de asemenea, analizat in detaliu, cautand imbunatatiri continue.
- ISO 140001: in domeniul managementului de mediu, certificatul 140001 garanteaza implementarea corecta a sistemului de management de mediu. Acesta certifica faptul ca compania acorda atentie respectarii mediului, minimizand impactul activitatii productive asupra acestuia.
- ISO 5001: acest regulament se invarte in jurul sistemului de management al energiei.Se asigura ca o companie utilizeaza in mod responsabil energia in timpul procesului de productie, incercand sa obtina eficienta energetica.
- ISO 27001: acest standard se bazeaza pe sisteme de management al securitatii informatiilor.Aceasta stabileste ca societatea nu incalca niciun standard de securitate in ceea ce priveste prelucrarea informatiilor.
- ISO 22301: asigura implementarea corecta a sistemului de management al continuitatii afacerii. Aceasta stabileste ca societatea a identificat potentiale amenintari si a ajuns la o modalitate de a-si consolida capacitatea. Prin urmare, riscul ca societatea sa fie compromisa intr-un fel este minim.
- ISO 39001:prezentul standard ISO se refera la masurile care trebuie puse in aplicare pentru a asigura siguranta adecvata in traficul rutier. Prin urmare, aceasta demonstreaza ca societatea este interesata de cresterea sigurantei rutiere.
- ISO 45001: certifica respectarea standardelor stabilite ale sistemelor de management al securitatii si sanatatii in munca.In acest fel, compania acrediteaza ca siguranta si sanatatea operatorilor este perfect supravegheata, avand grija de toate detaliile legate de aceasta.
ISO (Organizatia Internationala pentru Standardizare) este o federatie mondiala a organismelor nationale de standardizare.
ISO este o organizatie neguvernamentala care cuprinde organisme de standardizare din peste 160 de tari, cu un organism de standardizare care reprezinta fiecare tara membra. American National Standards Institute (ANSI), de exemplu, reprezinta Statele Unite.
Organizatiile membre colaboreaza la dezvoltarea si promovarea standardelor internationale pentru tehnologie, procese de testare stiintifica, conditii de munca, probleme sociale si multe altele. ISO si membrii sai vand apoi documente care detaliaza aceste standarde.
O Adunare Generala, care este formata din reprezentanti din membri ISO si lideri alesi numiti ofiteri principali, actioneaza ca organul decizional pentru ISO. Organizatia isi are sediul la Geneva, Elvetia, unde un secretariat central supravegheaza operatiunile.
Pentru a obtine o certificare ISO ai nevoie de un specialist avizat.
ISO este succesorul Federatiei Internationale a Asociatiilor Nationale de Standardizare (ISA), care a functionat intre 1928 si 1942.
In 1946, dupa cel de-al doilea razboi mondial, membrii ISA si Comitetul de coordonare a standardelor Natiunilor Unite (UNSCC) au tinut o intalnire cu privire la standardele internationale. Munca lor a dus la formarea ISO ca organizatie neguvernamentala in anul urmator.
ISO a publicat primul sau standard, ISO/R 1: 1951 (Standard Reference Temperature for Industrial Lung Measurements), in 1951. Standardul este acum cunoscut sub numele de ISO 1: 2016. Incepand din 2018, ISO a publicat peste 22.000 de standarde.
Conform ISO, ISO nu este o abreviere. Este un cuvant, derivat din grecescul isos, care inseamna „egal”, care este radacina pentru prefixul iso- care apare intr-o serie de termeni, cum ar fi izometric (de masura sau dimensiuni egale) si isonomie (egalitatea legilor, sau a oamenilor in fata legii).
Numele ISO este utilizat in intreaga lume pentru a desemna organizatia, evitand astfel sortimentul de abrevieri care ar rezulta din traducerea „Organizatiei Internationale pentru Standardizare” in diferitele limbi nationale ale membrilor. Indiferent de tara, forma scurta a numelui organizatiei este intotdeauna ISO.
Procesul Organizatiei Internationale pentru Standardizare pentru crearea unui nou standard incepe atunci cand asociatiile industriale sau grupurile de consumatori fac o cerere.
Comentarii recente