Nu e suficient sa scapi de neperformante si sa vinzi credite. Incepeti prin a va imbunatati calitatea personalului! (O analiza interna a unei banci)

Documentul primit se numeste “Analiza ratei de succes ” si arata mai degraba calitatea proasta a unora dintre functionarii bancari, tradusa prin rata scazuta de succes in prospectarea clientilor eligibili pentru creditare. Stim cu totii ca una din problemele sistemului a fost propria vulnerabilitate creata prin angajarea unor nulitati ca functionari bancari. Drept este ca nici nu aveai un bazin de selectie rezonabil, dar asta e o alta discutie.3

Principalele concluzii:concl1

II.    Rata de succes intre preluare documente financiare si oferta

Principalele cauze ale ratei de conversie rezultata din pipe-line (64%) sunt:
situatie financiara precara    59.76%
nevoie de finantare in perspectiva    12.20%
lipsa colateral    3.66%
alte cauze    8.54%
nu doresc credite    3.66%
IMM    8.54%
corporate    3.66%
Concluzia numarul 2:

concl-2

III.    Rata de succes intre oferta si preluare doc. credit

Principalele cauze ale ratei de conversie rezultata din pipe-line (55%) sunt:

fara raspuns clar    8.64%
nevoie de finantare in perspectiva    12.35%
declinare oferta    44.44%
situatie financiara precara    11.11%
lipsa colateral    4.94%
alte cauze    12.35%
corporate    3.70%
IMM    2.47%
Concluzia numarul 3

concl3

IV.    Rata de succes intre preluare doc. credit si analiza sucursala

Principalele cauze ale ratei de conversie rezultata din (79%) sunt:
situatie juridica necorespunzatoare    5.71%
corporate    2.86%
renuntare client    42.86%
lipsa colateral    22.86%
nevoie de finantare in perspectiva    14.29%
IMM    2.86%
situatie financiara precara    8.57%

Concluzia numarul 4:
concl4

V. Rata de succes intre analiza sucursala si analiza risc

Principalele cauze ale ratei de conversie rezultata (77%) sunt:

lipsa colateral    17.65%
renuntare client    23.53%
situatie financiara precara    41.18%
nevoie de finantare in perspectiva    11.76%
IMM    5.88%
Concluzia numarul 5:
concl5

Si tot asa…

A fost facut si un TO DO list, care arata ca mai jos:

todo

Una peste alta, sentimentul meu este ca bancile isi fac sperante desarte daca mizeaza doar pe restructurarea creditelor neperformante, fara sa se concentreze pe calitatea personalului.

Le-a spus-o recent si Guvernatorul, dar nu stiu cati au inteles cu adevarat mesajul.

Citeste aici un alt post despre cine erau (unii inca sunt) oamenii din banci.
Sau, citeste mai jos

Scrisoarea unui bancher cu 20 de ani de experienta.

Sa ne intelegem. Nu numai functionarii bancari au un comportament debil uneori. Si unii expati “exilati” la conducerea diverselor banci de la noi, ca semn al unei recompense pentru activitatea trecuta, oameni care nu au nimic in comun cu bankingul local si care fac ce stiu si ei, generand nemultumiri in randul propriilor angajati, si ei isi au asadar  mare parte din vina. Multe dintre bancile care opereaza pe piata mimeaza doar o imbunatatire a calitatii personalului. Dau oameni afara, dar aduc altii de prin strainatate, pe bani mai multi decat economiile facute prin concedieri. Alte banci din top 10 renunta la plata orelor suplimentare si revolutioneaza politica salariala intr-un fel profund discutabil.

In rest, sa ne pastram sperantele intacte. Ca urmeaza Black Friday si ar fi pacat sa nu profitam….

 

One thought on “Nu e suficient sa scapi de neperformante si sa vinzi credite. Incepeti prin a va imbunatati calitatea personalului! (O analiza interna a unei banci)

  1. Ca gluma se poate aprecia chestia cu Black Friday, insa in acest an se profileaza o noua criza economica mondiala, asa cum se intampla la fiecare 8-10 ani , adica dupa alegerile prezidentiale din USA, de unde se porneste unda de soc , insa marile crapaturi apar in tari ca Romania…In plus, acum se poate prevedea chiar si o noua criza militara, unde -deasemeni- Romania poate fi “the East end”

Leave a Reply