Contractele de munca din banci. Caz concret, o banca din top3

Un membru al unui sindicat bancar mi-a trimis o copie dupa un contract de munca. Am incercat sa scot datele de identificare dupa ce m-am convins ca e un document real, drept pentru care il postez aici

Nu am atasat anexele, dar la o adica…

Rog a lua nota ca nu judec sumele sau conditiile contractuale, ci doar am atasat documentul. Banca respectiva are o strategie desteapta pe linia anihilarii reclamatiilor, recomandand angajatilor prin notele interne sa nu ofere informatii care ar putea ajunge la presa.

trebuie să-ţi adaptezi limbajul şi să eviţi:Limbajul iritant: “Este ridicol ceea ce spuneţi!”Critica: “Ar fi trebuit să contactaţi departamentul…”Injurii: “…..!!…..!!”Aroganţa: “Nu vi se adresează acest produs:  este pentru persoane inteligente! ”Negaţia: “Nu  este posibil!” Indiferenţa: “Trebuie să reclamaţi în altă parte…Nu este problema mea!”
Cuvintele inadecvate pot răni şi produce furie foarte uşor

“5.Plăcerea de a fi dificil. Anumiţi clienţi sunt reclamanţi înnăscuţi. Le place să-şicomplice viaţa cât mai mult posibil nu numai pe a lor dar şi pe a altora. Au în permanenţăo nervozitate acută, care se manifestăîn diverse modalităţi inclusiv prin căutarea de vinovaţi. Încercarea de a calma şi mulţumi astfel de persoane poate fi frustrantă şi  inutilă. Secretul este de a nu le permite să te atace sau să iei atitudinea lor personal.
6. Reclamaţia -o activitate în sine. Studiile arată că aproximativ 2% din populaţie este formată din persoane care reprezintă reclamanţi profesionişti. Sunt persoane foarte bine informate din media, îşi cunosc drepturile şi au abilităţile de comunicare ale unui bun avocat. Pentru astfel de clienţi manipulatori, cel mai potrivit este să fie trataţi de personalul experimentat, deoarece chiar un cuvânt greşit poate provoca o acţiune în judecată.7.Dorinţa de a fi de folos sau de a face un serviciu. Unii clienţi consideră că îţi fac un serviciu dacă fac reclamaţie . Aceştia au idei măreţe despre cum să-ţi îmbunătăţeşti activitatea, produsele sau serviciile.
8.Reclamaţie din plictiseală. Persoanele care au o viaţă monotonăsau care comunică dificil cu alte persoane, sunt adesea plictisiţi şi mohorâţi, căutând diverse modalităţi de a ieşi în evidenţă. În loc să-şi consume energia printr-un sport sau hobby, preferă să enerveze alte persoane. Alte persoane fac reclamaţie doar pentru a li se acorda atenţia dorită: “Mi s-a promis ce este mai bun, merit ce este mai bun şi voi face tot posibilul să-mi oferiţi ce este mai bun, chiar dacă nu sunt pregătit să-l plătesc, pentru că dintodeauna am avut ce este mai bun”.

Orice reclamatie netratata poate ajunge la Mass Media, cu implicatii negative asupra Bancii, se arata intr-un alt document strict intern al bancii.

Citeste si un alt material exclusiv despre o inspectie a BNR intr-o banca de top.

35 thoughts on “Contractele de munca din banci. Caz concret, o banca din top3

  1. Cred ca in 22.07 ati facut o setare la blog, pentru ca articolele dupa aceasta data nu mai apar pe prima pagina in ordine cronologica inversa.

  2. ART. 84
    (1) In conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, asa cum a fost aprobata prin Legea nr.227/2007, ale Actului Constitutiv al BANCII – G… si ale Regulamentului Intern, salariatii Bancii sunt obligati sa pastreze secretul profesional, precum si confidentialitatea tuturor informatiilor la care au acces in virtutea functiilor pe care le ocupa.
    (2) Nerespectarea prevederilor alin.(1) dau dreptul Bancii sa aplice sanctiuni disciplinare. Stabilirea gravitatii abaterii si aplicarea sanctiunii disciplinare este un atribut exclusiv al Bancii, cu respectarea prevederilor legii.

  3. In documentul atasat, pagina … este precizata banca (grupul din care face parte)

    Si o intrebare: cand se spune “o banca din top 10″, topul la ce se refera? la active detinute? la cota de piata? nr de angajati :) ?

    Multumesc si weekend placut!

  4. Capitolul 11 Art. 84 :)
    “… Un membru al unui sindicat bancar mi-a trimis o copie …” – sincer nu cred ca a avut ce face domnul membru.

  5. Eu nu am inteles de fapt ce vrei tu sa ne spui cu aceasta postare? Ca si bancile fac contracte de munca, sau ce? :) Ca au secrete de protejat? Ca si ei stiu ca exista o gramada de “clienti dificili” si au creat o strategie legata de asta?

  6. Simplu!

    E vorba de B._._. E banca aia care are sigla unei mari banci franceze, de curand implicata intr-un scandal cu un trader care a invartit sume colosale.

    Documentul spune tot.

  7. denumirea sindicatului conduce la identificarea bancii:

    top 3….
    actionari francezi….

  8. genul asta de postare este complet imoral, mai ales ca incercarea!!! de a ascunde numele a esuat lamentabil. de ce e asta o informatie utila? poate vrem sa ne facem banca si avem nevoie de model de contract? mie imi miroase a razbunare a respectivului membru de sindicat, probabil ruda cu dl Dan Popa.

  9. Hey, membrul de sindicat se va duce pe coaja datorita bunelor relatii de colaborare ale zeului Hyperion cu banca in cauza (poate fi vorba si de negocierea clauzelor contractuale de tip special in filmul cu Pistruiatu).

    R.I.P cine a trimis documentele pt ca va fi vandut, asa a fost cu Iuda si Iisus :)
    Sa nu aveti incredere in zei pagani !

  10. Daca pana luni se sterge articolul de pe hotnews si de pe blog poate nu se va afla ce ai facut asta vara, zise Bamse catre borcanul cu miere, promitand ca va maca tot din farfurie si-si va face temele. Contextul nu e ok pt asa ceva si se poate raporta la sefii straini care nu glumesc cu asa ceva…

  11. Ai face un mare bine comunitatii de dihori mass-media (in care te-am repartizat in urma acestui articol) daca ai ignora astfel de solicitari. Ce-ai rezolvat prin postarea acestui contract? Care e confidential. Iar daca unu’ e idiot si trimite asa ceva nu trebuie sa fii la fel si sa il publici.
    Sau ti-a scazut numarul de cititori si o dai in protevisme?

    Jalnic

  12. Care e problema ? Daca ai angajati tineri si doresti sa faca fata cu brio diferitelor situatii care apar cum ii pregatesti ? Poate ar trebui sa faceti recenzii la emisiunile OTV pentru a gasi ceva cu adevarat spectaculos. Sunt dezamagita de acest articol.

  13. Deci clientul, in loc sa stea in patratelul lui si sa spuna saru’mana lu’ tanti ghiseista, are idei marete si vrea sa obtina ce-i mai bun ! Ca sa vezi tupeu pe capul clientului …

  14. @ema, imi pare rau pentru dezamagire. Postul nu se vrea unul impotriva cuiva, ci doar sa arate mecanismele din spatele relatiei institutie-client. Cu siguranta stim ca atunci cand presa scria entuziasmata despre extinderea retelelor bancare si profiturile uriase raportate, nimeni nu isi punea intrebare din ce se sustin toate acestea. La viteza de extindere anuntata de unde isi recruteaza specialisti in banci? Nu a fost vorba despre o goana nesanatoasa pentru profit, care a afectat atat calitatea angajari functionarilor bancari, cat si a creditelor acordate?

  15. @Razvan
    Nu trebuia sa rezolv nimic in mod necesar. Asemenea contracte nu sunt de regula cunoscute. Toata lumea de pilda scrie despre salariile din banci fara a cunoaste cum se formeaza ele sau fara a fi vazut vreodata un contract. Din punctul tau de vedere (si pastrand desigur proportiile) nici Nixon nu trebuia demascat pentru Watergate intrucat totul a fost supra-confidential.
    Partea cu dihorii insa, iertata sa-mi fie, mi se pare exagerata. Nr de cititori fluctueaza cu o medie lunara de 11%. :)

  16. banca are dreptul sa se protejeze. Trebuie contrzcte si hartii pt diverse situatii. Articolul asta ar fi trebuit intitulat ‘cum am dat gaura la macaroana ‘.
    Atata doar ca cel care trimis asta o sa o pateasca rau de tot. Nu se joaca nimeni cu renumele bancii.
    Cine greseste i se taie capul. Scurt. Fara explicatii.

  17. inteleg asa: in orice situatie, clientul e ori cretin, ori pricinos genetic, ori cu nervii prastie din te miri ce alte motive (gen i-a ars nevasta tocana sau si-a bushit cocoana masina in trafic), ori nu se duc naibilor la un pescuit, ceva.. oricum banca n-are never ever nici macar samanta de meteahna.. nici nu-mi dau seama daca mi-a folosit ca am vazut negru pe alb ceea ce am experimentat de-a lungul anilor in relatia cu bancile sau daca m-a enervat de moarte din acelasi motiv.. (misto, oricum, cum s-a mobilizat banca la comentarii:))

  18. Nu, nici ala.
    Sunt absolut convins ca BNR le-a explicat (prin explicat ma refer ori la aplicarea unei amenzi ori la primirea unei spagi considerabile => rezultate Q scazute).

    cat despre raspunsul tau, pardon, justificarea ta fata de publicarea materialului (Asemenea contracte nu sunt de regula cunoscute.) pot sa spun doar atat.

    Multumim, Mesie ca ne-ai luminat.
    Dar te asigur ca cine e interesat (prin interesat ma refer la angajatii bancii in sine si nu la dihori – pastrez termenul, imi place) se informeaza intern. Repet, intern. Ca doar pentru intranet exista astfel de mesaje/documente.

    Am o sugestie super tare de articol (HOT TOPIC).
    Pune cate un prieten din bancile top 10 sa-ti sufle toate listele de beneficii pe care le are un angajat si fa un articol maaaaare si frumooooos.
    ca asta.

  19. tot incerci sa ascunzi (sanchi) identitatea bancii respective in postarea ta si tot nu-ti iese… ia sa vedem daca te prinzi unde in articol mai exista inca o informatie aplicabila unei singure banci romanesti care o da de gol pe ea si te face pe tine, la o adica, raspunzator de oareshce. in rest, numai de bine, eftin de tot monser…

  20. Din textul contractului eu nu retin decat ca ar putea fi un caz de discriminare atunci cand, daca de exemplu ai o condamnare pentru un accident de circulatie, cel care te angajeaza trebuie sa ceara o aprobare expresa de la HR. Aceasta este o bariera ce descurajeaza selectarea celor cu cazier ori limitarea de aceasta natura (asupra profesiilor accesibile) se face doar prin lege si hotarare judecatoreasca.
    In rest nu vad nimic secret (care ar putea dauna comercial bancii altfel decat sa dezvaluie o practica ilegala). Instructiunile sunt ridicole in sensul ca asuma ca in 99% dintre cazuri problema este la client. Mi-am adus aminte cu nostalgie cum cu ani in urma am primit o scrisoare de scuze de la BRD dupa ce organizarea lor m-a scos din minti si m-a facut sa ma incadrez probabil in tipologia lor cea ma groaznica. Diferenta a fost insa ca am stiut cui sa ma adresez iesind din cercul complice al agentiei.
    O intrebare: ma duc acum 2 saptamani la BT si imi cer sa semnez un document legat de marimea unor comisioane. Observ ca la cateva dintre ele erau niste **. Caut pe document la final dar aceste ** nu se regaseau. Intreb functionarul ,se uita si el, si spune ca nu stie la ce fac trimitere asterixurile. Acum eu ce fac? Semnez in alb ? Ma transform intr-un client problema ?

  21. Dane! Fii cu bagare de seama…cred ca te-au luat in colimator baietii…stii tu care…

  22. Bravo! Extraordinar, ce dezvaluiri-bomba, domnule Popa… aflam ca prin banci exista ghiduri de tratare a reclamatiilor. Si contracte colective de munca. Aoleu, e grav. Nu se poate! Oare mai puteti scrie si altceva in afara de postari bazate pe documente servite de prieteni si cunoscuti care lucreaza in diverse banci si pe la banca centrala? Asta poate s-o faca si Fanel din Salajan. In presa, important e sa fii credibil. Iar dvs. nu sunteti.

  23. D’nu Popa… vedeti ca le cam amestecati de le faceti varza….

    ce ati scris in articolul asta e un fel de scula cu prefectura…

    este vorba de 2 documente:
    -CCM-ul (nu stiu ce este atat de spectaculos), pt ca respecta in mare parte Codul Muncii-oare contractul dvs de munca nu rata cam la fel???
    -Ghid de tratare a reclamatiilor, care exista in orice companie care lucreaza cu clienti, si este cam la fel peste tot…nu este inventarea apei calde…
    dupa cum sopunea cineva mai sus, incepeti sa o dati in protevisme… mai bine ramaneati pe “Cronicile….”, care erau chiar amuzante!

  24. Felicitari!!!
    Un material excelent pentru a intelege mecanismele unei Banci – indifernet care ar fi aceasta.
    Cand putem vizualiza integral si ghidul de situatii dificile?

    O zi buna!

  25. referitor la paragraful:
    “Dorinţa de a fi de folos sau de a face un serviciu. Unii clienţi consideră că îţi fac un serviciu dacă fac reclamaţie.”

    Sunt cazuri in care daca este facuta repetat reclamatia similara atunci sigur exista o problema. Deci a face o reclamatie indreptatita este bine. Daca fiecare se abtine atunci nu se afla despre problema si aproape sigur nu se remediaza.

  26. Ma intreb de moralitatea celui care a trimis sau a lasat sa se scurga un asemenea document. Oare acesta este un om pe mana caruia dorim sa ne lasam banii? Cu siguranta el nici nu mai lucreaza la banca identificata. oare merita sa lucreze in sistemul bancar?

Leave a Reply