Familia Ionescu, firmele de asigurari si armatele de avocati

Domnul Ionescu s-a bucurat foarte mult cand marile firme de asigurari au venit in Romania. A ochit una cu staif (din categoria to too big to fail) si a incheiat o polita de asigurare mixta de viata cu plati anticipate si drept de indexare. E drept, omul nu a declarat ca in urma cu vreo 20 de ani facuse o gastrita si nici ca isi luase un concediu medical de doua saptamani pentru astenie. Dupa cativa ani de la incheierea politei, apar necazurile. Domnul Ionescu isi pierde mai intai serviciul, nu reuseste sa se adapteze crizei, incepe sa bea  si in final, se sinucide. Doamna Ionescu face o cerere sa primeasca banii de asigurare, ca doar de aia se cheama polita de asigurare de viata. Fireste, era in drept potrivit contractului, sa incaseze banii. Surpriza, insa. Asiguratorii nu vor sa auda de suma asigurata. Isi angajeaza unul dintre cele mai bune cabinet de avocatura si incepe dansul in justitie.

Sa lasam documentele sa vorbeasca:

Referitor la aspectele semnalate, precizăm următoarele:

La data de …, dl.Ionescu a solicitat încheierea cu ….  România S.A. a unei asigurări de viaţă de tipul asigurare mixtă de viaţă pe 20 de ani cu plata anticipată şi cu drept la indexare, completând în acest sens Cererea de asigurare de viaţă care constituie anexa nr. 1 la prezenta notă de fundamentare.

După efectuarea plăţii primei de asigurare iniţiale, societatea noastră a emis Poliţa de asigurare nr. ….(anexa nr. 2). La data de ….. asiguratul Ionescu a decedat, cauza decesului fiind conform certificatului medical constatator al decesului nr. …. (anexa nr. 3) „asfixie mecanică prin spânzurare”.

La data de …. a fost înregistrată la societatea noastră de către doamna Ionescu în calitate de beneficiar, cererea de despăgubire privind decesul persoanei asigurate. Prin scrisoarea din ….., societatea noastră, în urma analizării cererii de despăgubire şi a verificării informaţiilor şi a documentelor furnizate, a decis respingerea cererii de despăgubirea motivat de constatarea înscrierii de către asiguratul decedat de informaţii incorecte şi incomplete legate de starea de sănătate.

Astfel, la momentul evaluării cererii de despăgubire, s-a constatat existenţa unor afecţiuni diagnosticate şi incluse în fişa medicală (anexa nr. 4) care nu au fost declarate la momentul completării şi semnării cererii de asigurare: 1981 – ….., gastrită acută, 1992 – neuroastenie (…., concediu medical).

Considerând evenimentul asigurat în strânsă legătură cu aceste afecţiuni nedeclarate, societatea noastră a procedat la aplicarea art. 3 – „Incontestabilitatea poliţei” din Condiţiile Generale ale Asigurării de Viaţă de Bază, declarând nulitatea poliţei de asigurare, având în vedere că societatea nu ar fi acceptat încheierea poliţei de asigurare dacă ar fi cunoscut aceste afecţiuni.

Decizia societăţii noastre este corectă şi justificată de faptul că la momentul încheierii contractului de asigurare persoana asigurată în mod conştient şi deliberat nu a declarat afecţiunile precizate în fişa medicală, deşi avea cunoştinţă de consecinţele acestui fapt ca urmare a semnării declaraţiei incluse în Cererea de asigurare: ”Declar prin prezenta că toate informaţiile furnizate în această cerere de asigurare sunt adevărate, conform cunoştinţelor mele şi că am o stare de sănătate bună cu excepţia celor declarate mai sus. Sunt de acord că declaraţiile făcute în această cerere, împreună cu orice alte declaraţii făcute în scris către Societate sau către medicii împuterniciţi de Societate, vor sta la baza contractului dintre mine şi Societate. Sunt de acord cu faptul că nu există nici un contract de asigurare până în momentul în care această cerere de asigurare va fi acceptată de Societate, iar prima iniţială totală a fost plătită în timpul vieţii mele şi fără modificarea stării mele de sănătate.

Afirmaţiile doamnei Ionescu potrivit cărora asiguratul nu a înscris în Cererea de Asigurare afecţiunile menţionate mai sus pentru că nu le-a considerat importante, fiind îndepărtate în timp şi neputând fi asimilate unor boli psihice, sunt vădit neîntemeiate, neuroastenia reprezentând, dacă nu o boală psihică propriu-zisă, cu siguranţă indiciile unei asemenea afecţiuni. De asemenea, reclamanta confirmă că şi în perioada de după încheierea poliţei, problemele de natură psihică ale asiguratului au persistat şi s-au agravat, pe fondul unei sensibilităţi emoţionale ridicate şi al consumului excesiv de alcool.

Precizăm că societatea noastră era şi rămâne singura îndreptăţită (sublinierea mea-DP) să aprecieze în mod suveran dacă o afecţiune prezintă sau nu relevanţă pentru încheierea unui anumit tip de asigurare, în acest scop solicitând viitorului asigurat prezentarea corectă şi completă a tuturor aspectelor legate de starea sănătăţii.

Prevederea contractuală inclusă în art. 3 – „Incontestabilitatea poliţei” din Condiţiile Generale ale Asigurării de Viaţă de Bază, conform căreia „Dacă totuşi asigurarea furnizată prin prezenta Poliţă rămâne valabilă pe o perioadă de doi ani, fără întrerupere şi dacă Asiguratul se află în viaţă la finele acestei perioade, Societatea nu-i poate contesta valabilitatea”, trebuie interpretată în sensul acceptării de către societatea de asigurări a unei limitări a drepturilor sale, asumându-şi o răspundere agravată.

Astfel, după cum rezultă din afirmaţiile beneficiarului, persoana asigurată avea cunoştinţă de afecţiunile sale de natură psihică înregistrate în fişa medicală, dar în mod intenţionat nu le-a adus în mod corect şi complet şi la cunoştinţa societăţii noastre. Acest element intenţional, dolul prin reticenţă, conduce la strămutarea oricăror răspunderi ce ar putea interveni de pe tărâm contractual pe tărâm delictual, unde rămân lipsite de efect clauzele contractuale de atenuare sau agravare a răspunderii stipulate de părţi.

Aşadar, beneficiara nu este îndreptăţită să se prevaleze pentru solicitarea despăgubirii de prevederea contractuală referitoare la incontestabilitatea poliţei de asigurare atâta timp cât neaducerea la cunoştinţa societăţii noastre, în mod corect şi complet, a afecţiunilor medicale menţionate mai sus nu este rezultatul unei simple omisiuni sau erori, ci a îmbrăcat în mod evident o formă intenţională.

Director General….’

Nu dau aici sentinte legate de vinovatia vreuneia dintre parti, ci atrag atentia asupra unui fenomen din care nu intotdeauna asiguratii sau urmasii lor ies castigatori. Platite cu sute de euro pe ora, (fireste, tot din banii asiguratilor), firmele de avocati ale bancilor si companiilor de insurance iti pot oricand demonstra ca negrul e alb si vitavercea….

39 thoughts on “Familia Ionescu, firmele de asigurari si armatele de avocati

  1. Mi se pare absolut NORMAL sa nu fie despagubita in cazul unei sinucideri, aratati o firma de asigurari care face asigurare de viata cu acoperire pentru sinucidere.

    Si eu am asigurare de viata si scrie negru pe alb ca nu voi fi despagubit pentru sinucidere / rani provocate de mine insumi. Plus de asta, am fost avertizat sa declar orice boala, altfel suport consecintele.

  2. @tomitzel, in contractul de care discutam nu exista aceasta clauza. Daca ar fi existat, discutia era demult inchisa.

  3. Atunci revenim la problema nedeclararii tuturor bolilor, daca tu te-ai abtinut sa dai un vinovat, eu arat increzator cu degetul spre decedat … din pacate pentru familie.

  4. Televiziunile (cel putin TVR care este post public) ar trebui sa anunte populatia ce sufera de gastrita-acuta sau neuroastenie sa-si inchida politele la societatea respectiva pentru ca nu-si vor primi bani in caz de deces.

  5. Pingback: Familia Ionescu, firmele de asigurari si armatele de avocati. O lectie

  6. Pingback: Familia Ionescu, firmele de asigurari si armatele de avocati. O lectie

  7. Nu e nimic de interpretat. E chestie de mers la tribunal si facut publicitate la realitatea.

    Principiul conditiei preexistente este valid atata vreme cat acea conditie e specificata. Altfel, firma poate sa inventeze ce vrea ea. Sa zica ca a suferit de astenie sau de durere de dinti sau a suferit de un caz mortal de furuncul pe gluteus maximus coroborat cu unghie incarnata severa ce a necesitat inteventie chirurgicala.

    De asemenea, la incheierea politei, firma de asigurari trebuie sa fi dispus si un consult medical. Altfel, iar e in culpa.
    Referitor la sinucidere, in contract trebuie specificat clar ca acest caz nu e acoperit. Altfel ar trebui sa fie valid.

  8. @Tomitzel –> Ba exista la ALLICO (fosta AIG) o prevedere care spune ca in 2 ani de zile daca tu comiti suicid, ei sunt buni de plata a sumei asigurate (adica suma pe care s-au angajat sa te despagubeasca daca apare evenimentul cel nefericit, pe tine sau pe urmasii tai).

    In plus (ca doara de asta eu, personal, mi-am incheiat polita la AIG cu capitalizare) sunt prevazute despagubiri si in caz de atac terorist soldat cu moartea asiguratului.
    Chiar ei (AIG) se bateau cu pumnii in piept ca despagubesc /asigura si soldatii din armata americana.

    In polita mea mai scrie ca si in cazul izbucnirii unui razbel, daca eu ajung sa platesc 2 ani de zile politele la ei, voi fi despagubit (eu sau urmasii legali) in cazul survenirii evenimentului.

    CONCLUZIE: Pe piata exista si astfel de polite de asigurare cu clauze de suicid, razboi, atac terorist, etc. totul este sa cercetezi ce semnezi.

    @Hymerion: s ainteleg ca e vorba de AIG? 🙂

  9. Cred ca articolul prezinta o tema interesanta, dar modalitatea de prezentare, pe langa ca nu e neutra, are anumite lacune.

    Sinuciderea este in general exclusa in asigurari – nu exista indoiala asupra acestui aspect. Faptul ca in particular nu a fost inclusa pe aceasta polita e oarecum important in peisaj, insa, daca e sa fim realisti, familia dlui Ionescu nu ar fi incasat niciun ban daca isi facea o polita in ziua de azi in conditii absolut normale… simplu, pentru ca sinuciderea este o excludere standard.

    Daca e insa sa cadem de acord ca, na, in particular acest lucru a fost acceptat totusi (tacit) de catre societate, ramane nedeclararea starii de sanatate la momentul incheierii politei. Iarasi, oriunde in Europa asa ceva se taxeaza.

    Dle Popa, subiectele sunt interesante, inca o data, dar cred ca ar trebui sa mai slefuiti articolele pentru ca sincer, ca unul care am tangenta foarte mare cu asigurarile, acest articol l-ati scris cam de pe genunchi in ce priveste cunostintele specifice.

    N-ar strica sa mai puneti mana si pe un manual de gramatica, ar ajuta mult…

    Succes.

  10. Intrebarea e cum naiba au gasit inregistrari din 1981?!?!?! cand la noi nu prea se indosariaza asemenea info…. Cand e sa faca un certificat de mostenitor nu gasesc acte de acum 5 ani dar pt o afectiune din 1981 gasesc informatii…. ce tare!

  11. In mod normal, o firma serioasa de asigurari ar trebui sa te trimita la un laborator de analize, care sa stabileasca starea ta de sanatate la acel moment. Dar n-o fac, pentru a putea contesta un drept al tau in momentul in care ar trebui sa te despagubeasca.
    Si eu sunt patit cu firmele de asigurari. Marea firma Alianz Tiriac m-a tinut 6 luni in sah, plusand cate un pic la suma exagerat de mica propusa de ei initial ca despagubire. Cand am fost accidentat, pentru inceput m-am simtit usurat ca cel putin cine m-a lovit nu are asigurare la vreo firma fantoma. Insa termenul lung de negocieri si modul in care am fost tratat de aceasta firma m-a pus rau pe ganduri in ceea ce priveste incheierea unei asigurari.

  12. ok, ce nu inteleg eu: daca tot contesta validitatea politei, firma de asigurari nu e obligata sa restutuie macar sumele incasate pe perioada de la incheierea contractului si pana la suicidul respectivului, fara capitalizari etc, dat fiind ca e vorba de un contract nul prin simplul fapt ca omul nu a furnizat date corecte la momentul semnarii contractului? dau si eu cu bata in balta, nu aruncati cu pietre!

  13. 1. Orice tip de asigurare este un contract juridic, cu drepturi si obligatii. Restul sunt pareri… In majoritatea cazurilor, sinuciderea este exclusa daca a avut loc in primii 2 ani de asigurare. De ce, cred ca intuiti… Daca ti-e sa te sinucizi nu astepti 2 ani…
    2. Orice afectiune medicala pre-existenta trebuie mentionata pentru o evaluare corecta a riscurilor. Medicina actuariala este diferita de cea curenta, si este si normal. Pe baza declararii afectiunilor stiute (chiar daca asiguratul nu le da nici o importanta), se dau extra-prime. Justificarea asiguratorului mi se pare corecta, pt ca daca ar fi stiut de acele afectiuni ar fi incheiat in alte conditii polita.
    3. Orice companie de asigurari trebuie sa se protejeze de eventuale fraude…

  14. Cred ca suntem, cel putin marea majoritate, clienti ai firmelor de asigurari. Nu credeti ca ar trebui sa stim care este cea de care vorbiti?
    E ca si cum cineva ar striga hotul si nu arata pe nimeni.
    Teoretic ar trebui sa izolam the villain.

  15. cum am scris unui prieten: se pare ca si astora le place sexul. pacat ca noi suntem pasivii

  16. Referitor la asigurari. Fie de viata, fie de cutremur, fie de alte accidente.
    Sa va fie clar, firmele de asigurare NU vor plati niciodata, pentru romani din Romania ceea ce scrie in contract! In niciun caz dauna totala! De viata, de sanatate, de invaliditate…
    Orice asigurator cu minimum 15 ani experienta stie ca se prefera un rasunator faliment in Romania, decat o despagubire in cascada. Practic, in insolventa sau nu, firma e de vanzare spre a fi albita de o alta. Vezi miscarile de culise din piata asiguratorilor din ultimele 16 luni.
    Pentru conformitate, atat va spun: Munich RE si Swiss RE nu despagubesc pagube majore sau repetative din Romania. E vorba de principalii doi re-asiguratori europeni. Cine nu ma crede e invitat sa ceara explicatii oficiale.
    Ca sa recapitulam: daca mor oameni in caz de cutremur, se distrug total case, palate, ori macar blocuri, vin inundatii masive ori tornade ciudate, se distrug recolte mari si banoase, ori cade vreun avion (vezi cazul Balotesti), romanii din Romania nu primesc nimic! Doar scuze si pareri de rau! De ce credeti ca rata de asigurare a vietii e sub 15%?
    Va doresc o viata lipsita de incidente si accidente!

  17. Eu m-am lamurit cu “firmele” de asigurari.
    Asta dupa ce la jumatatea perioadei am recuparat o treime din suma depusa.
    Ei spuneau ca esti penalizat daca te retragi mai devreme pentru ca ei investesc de la inceput toti banii, ca si cum tu ai depune tot la inceput.
    Ei, dupa 15 ani participarea mea la profit era de 200 de lei.
    Adica ei au investit pentru mine suma pe care ar fi trebuit sa o depun in 30 de ani si in 15 ani au reusit sa obtina pentru mine fabuloasa suma de 200 de lei…
    Asa ca daca tot am avut nevoie de bani am incheiat prostia asta.
    In rest, m-am lamurit si cu bancile, sper sa nu ma mai incurc :).

  18. Eu sunt uimit ca inca mai exista “naivi” care sa cotizeze la firmele de asigurari!
    Mai ales pentru o asigurare de viata, unde platesti fara a avea practic o garantie ca lucrurile se vor desfasura asa cum crezi tu, din moment ce oricum e dincolo de controlul tau, nefiind prezent la incasarea politei, ca sa folosesc un eufemism.
    La incheierea unei asigurari de locuinta tipa de la firma respectiva mi-a spus franc: “Va dati seama ca in caz de dezastru major n-avem cum sa platim…”
    Si era tot una too big to fail!
    La fel ca si bancile, firmele de asigurari din Ro sunt puse doar pe capatuiala rapida, pe scoaterea unor profituri imposibil de atins intr-o tara normala cu legislatie normala.
    Dpmdv orice bani dati pe o polita de asigurare, mai ales una “cu capitalizare” sunt bani risipiti aiurea, daca priviti “randamentul” investitiilor veti constata ca in cel mai bun caz acopera doar suma investita, fara a mai vorbi de inflatie sau, Doamne Fereste!, profit!
    Profit pentru asigurat, evident, pentru ca asiguratorul are grija sa-si traga profitul din comisioane, indiferent de “randamentul net” al “investitiei”.
    Un exemplu concret: dupa un an si ceva de “pilon 3” am “fabuloasa valoare” de 91.33% din suma depusa! Si asta la o mareata firma de asigurari, again, too big to fail!
    Morala fiind ca puteam sa ma folosesc linistit de banii respectivi in loc sa ingras buzunarele “asiguratorului”…

  19. ce ma distreaza tonul superior cu care baietii care se simt cu musca pe caciula, sar imediat sa avertizeze autorul ca a scris un articol neslefuit. adica cum sa dai in vileag hotia firmelor de asigurare, asa ceva nu se face, de ce sa deschizi ochii fazanilor, lasa-i in prostia lor, daca vor sa cotizeze de ce sa n-o faca. se fac cu superioritate inclusiv referiri la gramatica, adica exact maniera securista de desfiintare fina a persoanei si nu a ceea ce a scris: nu vezi bah ca esti prost ce te bagi sa scrii chestii d-astea. ce-o avea gramatica cu hotia pe fata, cu nesimtirea imbracata in limbaj protocolar, cu micimea sufleteasca a unor trepadusi care trec prin viata acumuland cu doua maini ca niste sobolani avizi, pentru a descoperi perplecsi spre final ca au avut o viata de doi lei.

  20. cred ca mare parte dintre cititori au omis partea cu “dreptul suveran” al companiei de a lua in calcul modul in care se fac despagubirile. neavand legatura cu acest caz, noi aveam o asigurare care teoreticar fi trebuit sa ne despagubeasca continutul unui portofel sau a unei genti in caz de furt, oriunde in lume. ei bine furtul a avut loc, acum cateva saptamani in amsterdam, de unde am ramas fara banii din portofel (aproximativ 600 euro), cardul de credit si actele sotiei mele. desi avem dovada de la politie care atesta furtul si contractul de asigurare in mana, firma asiguratoare a refuzat sa ne despagubeasca, pe motivul ca in contract nu figureaza “banii cash”, ci doar notiunea de “valori”. discutand cu tatal unei colege de gradinita de-a fetitei noastre, care este de meserie avocat, aceasta ne-a spus ca sunt putine lucuri de facut, date fiind notiunile “vagi si ambigue” pe care firmele de asigurari le trec in astfel de contracte. Cat priveste cazul unei actiuni in justitie, acesta ne-a avertizat ca in general firmele de asigurari au contracte cu firme de avocatura de prima mana, specializate in acest tip de cauze, si ca sansele de a obtine o decizie favorabila, sunt relativ mici. Asa incat, modul de operare al acestor firme este acelasi peste tot in lume, nu numai in Romania (noi traim de ex in Franta).
    PS. Intrebat odata care ar fi cea mai mare greseala de business din intreaga sa viata, Warren Buffet a spus ca regreta cel mai mult ca nu a investit la inceputul carierei sale in asigurare. “As fi fost de cel putin 3 ori mai bogat decat acum” ar fi declarat acesta. Prietenii stiu de ce

  21. “asiguratorul” Florin posteaza comentarii dupa principiul “Ponegreste, ponegreste, ceva tot se prinde!”. Am citit articolul de 3 ori, exceptand citatele din declaratiile firmei de asigurari, si n-am gasit nici macar o greseala gramaticala. Cel mai usor mod prin care treci in umbra un eveniment este sa-l discreditezi pe cel care il semnaleaza. O incercare care te descalifica, “asigurator” Florin. Sau poate ca pentru tine a pune mana pe un manual de gramatica are o alta conotatie, ti-o fi purtand noroc?!

  22. Din pacate, ascunderea unui element de fapt (boli din cazierul medical al asiguratului) e un pretext bun pt. neplata unei sume asigurate, e comportament dolosiv in lipsa caruia polita de asigurare ar fi avut alt continut, ori nu s-ar mai fi incheiat.

  23. Eu sper ca beneficiara va merge in justitie si va castiga. Daca nu exista vreun alt motiv pentru care societatea de asigurari sa refuze plata (poate nu au trecut asa mult timp de cand s-a semnat poliţa cu plata anticipată, sau poate sunt alte situaţii acolo), atunci mi se pare complet nelegal sa se refuze plata. Un concediu de la medicul de familie cu neuroastenie este vax, altceva este daca un psihiatru a pus diagnosticul si daca omul a stat in spital. La fel gastrita din 1983, nu are legatura cu nimic.

    Din pacate, atunci cand o parte ia avocati scumpi si refuza un proces, trebuie sa iei si tu avocati la fel de scumpi ca sa il castigi. Din pacate multi nu-si pot permite avocati si mor cu dreptatea in mana.

    Pana la urma textul semnat spune: “sunt adevarata conform cunostintelor mele”. Daca omul a uitat o boala minora care nu a necesitat interventie, nu i se poate reprosa, mai ales ca e mort, dar nici nu se poate dovedi ca stia.

    Sper sa nu mi se intample acelasi lucru, am o asigurare de viata de 11 ani, pe o suma mare si acopera inclusiv sinuciderea, scris negru pe alb, am facut si analize si am completat formulare cat de bine am stiut, dar sunt convins ca am uitat de vreun pojar in copilarie sau cine stie ce mai este la medicul de familie. Eu ma bazez ca va plati asiguratorul, daca decid sa sar de la 9. Apropo, cum e cu confidentialitatea medicala, ce document juridic au avut avocatii ca sa ia de la medicul de familie istoricul bolii si de ce nu au facut asta la semnarea contractului?

    Cred ca se pot baga niste texte juridice la adresa asiguratorului care “se sustrage indeplinirii obligatiilor contractuale prin tentativa de a insela beneficiarul”. Mult noroc doamna!

  24. @Florin 2, Altmatei si parca mai erau vreo doi.
    Firma despre care se face vorbire in articol este aproape sigur Alico – stiti voi, fostii AIG, cei mai mari si mai tari, too big to fail (asta pana s-au facut praf si-au iesit la iveala toate matrapazlacurile), triple A si alte vaxuri.
    Dupa cum specialistul in gramatica Florin ar trebui sa stie (de fapt, probabil stie, dar adevarul nu-i convine, il ustura la portofel), asigurarile standard de viata Alico contin intr-adevar clauza referitoare la sinucidere, parca la articolul 11. Probabil pentru ca romanii cu ceva bani nu se sinucid aproape niciodata.
    Imi pare rau pt. tine, Florin2, ca pari sa fii asigurat la ei. Daca n-ai facut-o pana acum (si ceva imi spune ca n-ai facut-o, stiind eu si cam cum se vindeau politele AIG, mai ales pe la inceput) iti sugerez cu multa caldura sa-ti citesti contractul cu foarte mare atentie, chit ca o sa dureze ore in sir.
    O sa descoperi lucruri dintre cele mai interesante, formulari dintre cele mai creative, unele dintre ele pe muchia legii si a bunului simt. A se baga de seama ca textele acestor contracte sunt reglementate, aprobate si acceptate de statul roman, de comisia aia a asigurarilor sau cum se cheama. Asta ca sa stii ca poti sa dormi in pace, statul vegheaza pentru tine.
    O sa mai descoperi – tu si ceilalti fraieri, printre care m-am numarat si eu pana nu demult – ca sinuciderea e un fleac.
    Un avocat bun, nici macar stralucit, va sti sa-ti demonstreze (mai exact urmasilor tai), pe baza articolului 25 din asigurarea de baza, ca, daca ai crapat de o “infectie oportunista, cu virusi sau ciuperci” (adica aproape orice in afara de cancer, inclusiv SIDA, dar si o banala gripa) sau de orice forma de cancer, firma va plati doar sumele pe care tu le-ai platit efectiv. Erodate, fireste, de zeci de ani de inflatie, daca familia ta are ghinionul sa te piarda pe la sfarsitul perioadei acoperite de polita.
    O sa mai descoperi si ca diversele, multe beneficii pe care ti le ofera polita Alico, “ar putea fi platite” – nu VOR FI PLATITE, ci ar putea fi platite!
    Daca reusesti sa obtii de la ei si datele concrete aferente politei tale, date cu care de regula sunt extrem de secretosi (mie mi-a trebuit cam un an de lupta surda ca sa ma lamuresc ce se intampla cu banii mei), pentru ca sunt foarte tari la capitolul deservirii clientilor (!), o sa constati ca beneficiul rezultat din investirea… etc., este zero sau foarte apropiat de zero. Orice s-ar intampla in piata, ei nu reusesc sa-ti investeasca banii decat cu atata profit cat sa-si acopere cheltuielile lor.
    Ca, daca “dobanda” minim garantata este de 5%, apoi cam 5% o sa si obtii.
    Ca, daca nu stiu ce comision isi trag ei pe-acolo va fi in jurul valorii de 3%, dar “nu va putea depasi 8%”, apoi fii sigur ca in toti anii va fi intre 7,5 si 8%.
    Ca, in anii in care depozitele bancare ofereau randamente anuale de 12-15%, bursa de peste 100%, iar imobiliarele 200%, geniile investitionale de la Alico obtineau sub 6% – asta pentru client, fireste.
    Si inca multe, multe, multe altele… In general, tot contractul este un adevarat regal avocatesc, are mai multe chichite si gauri decat svaiterul.
    Cum scapi? Cineva a zis bine mai sus – nu pe cale avocateasca, ci pe calea indicata subtil aici (si pe care am urmat-o si eu cu dragii mei asiguratori), anume sa povestesti intregii lumi experienta ta. Este singura chestie care-i sperie, pentru ca totul aici e o chestie de reputatie. Daca foarte multi oameni afla cum isi trateaza clientii si ce se intampla de fapt in spatele gardului frumos poleit, urmeaza bulgarele de zapada, avalansa etc.
    Cel putin la mine a mers. Intr-un fel, adica n-am pierdut prea mult.
    Si, uite, il provoc pe Dan Popa sa urmareasca acest caz. As baga mana-n foc ca femeia asta, vaduva, dupa acest articol va avea sanse mult mai mari. Mai-mai sa cred ca i se va face si-o propunere de genul – gata, doamna, va intelegem durerea, suntem alaturi de dvs., va asiguram de toata compasiunea, bla-bla-bla, si, cu toate ca am invinge in instanta, in marea noastra generozitate haideti sa cadem la pace pe juma’ de suma si s-o lasam cum a cazut… Ce zici, Dane, te prinzi?
    Pentru cei pe care va imping pacatele catre o polita, insistati PANA IN PANZELE ALBE sa cititi contractul inainte de-a-l semna.
    Nu e o o chestie chiar atat de banala pe cat pare. Fortele de vanzari ale marilor asiguratori de viata isi recruteaza clientii in general din randurile cunoscutilor si prietenilor, tocmai din cauza si speculand factorul incredere de care vorbeam mai sus.
    In cele mai multe cazuri (de care stiu eu, din experienta proprie sau a unor apropiati), ti se va spune ca regulamentele de confidentialitate ale firmei, ca raii de concurenti, ca spionajul, ca asa-i la noi, ca si ceilalti, c-o fi, c-o pati, fapt e ca nu ti se poate da sa citesti contractul din timp.
    Asa-numitul consultant iti va indruga o poveste minunata (de multe ori nici n-o face cu rea credinta, ci pur si simplu pentru ca nici ea/el nu intelege prea bine, adevarul e ca matematica aflata la baza nu e simpla… isi castiga si ei o paine), dar contractul efectiv il primesti in momentul semnarii.
    Te afli la o masa, intr-un birou elegant de multinationala, cu cafeaua in fata, inconjurat de fete zambitoare, inclusiv prietenul sau prietena consultanta. Contractul are vreo zece pagini scrise marunt, asta pentru o asigurare simpla. Ti-ar lua pe putin 3-4 ceasuri sa-l citesti pe indelete, probabil mai mult daca nu cunosti cat de cat domeniul. Totul e perfect regizat. Cei mai multi nu rezista acestei situatii jenante si semneaza, practic “in orb”.
    Daca faceti asta, nu sunteti decat un fraier in plus. Faceti din ce v-am spus – punerea la dispozitie a contractului INAINTE de ziua semnarii – o chestie primordiala. Fara ea, adio.
    Iar dupa ce-l cititi, o sa constatati ca nimic de-acolo nu e negociabil, bineinteles. Mai departe, mult noroc.
    Poate n-o fi la toti chiar la fel. Asta a fost insa experienta mea cu Alico.

  25. P.S. Oreste, iti plang de mila, tati… Verifica-ti cifrele si-o sa vezi ca iesi mai bine tinand banii la saltea.

  26. Si in Germania sint destule firme de Asigurari.
    Dar ce fel de asigurari?
    Trebuie sa fii bine informat inainte de a semna un contract de Asigurare.
    Informeazate bine despre seriozitatea acestuia.
    Eu si sotul meu sintem bine asigurati si de viata si de ivaliditate si de accidente si cu capital , dar asta inseamna foarte multi bani pe luna dar … renteaza in orice caz.
    Am avut un mic accident cu bicicleta si am primit pentru fiecare zi de spitalizare 100 de euro .Plus despagubire imediata de peste …… ca am avut piciorul rupt.
    fiecare trebuie sa stie pentru ce si de ce plateste lunar.
    dar… IN CAZ DE SINUCIDERE NU SE PLATESTE NICAIERI IN LUME ; PROBABIL NUMAI LA TALIBANI CARE ISI ASIGURA FAMILIA SI SE ARUNCA IN AER:

  27. ALICO este suprema sarlatanie in domeniu! Am pierdut zeci de milioane pe an doar pentru ca nasa mea era consultant, consultantul sau era prietenul s.am.d. Bunul simt trebuie sa ne opreasca si aceste firme sa dispara prin lipsa clientilor. Oricat de multa gramatica am stii, nu putem fi toti avocato-consultanto-economisto-atoate-cunoscator. Cum ne-am mai descurca in meseriile noastre, de zi cu zi, pentru care suntem platiti si, din acesti bani, platim asigurarile!!?? Cum sa ma specializez in patologie digitala daca citesc un contract de asigurari patru ore? Eu l-am citit, am consultat trei avocati, au interpretat in trei feluri cazul, consultantii Alico au mai venit cu 15 solutii, avocatul Pariscu de la Alico a venit cu treaba lui…Pierdere de timp si bani muuuulti, singura solutie este sa dispara prin lipsa clientilor. Sunt minciuni, eu muncesc enorm in strainatate pentru fiecare euro, am invatat cat un consultant nu o va face toata viata, nici macar la gramatica, dar teapa tot am luat!!! Da, exista si cei care au fost despagubiti, dar este doar o problema statistico-juridica. Va inchipuiti ca Alico nu poate merge in justitie 100% cu fostii clienti, trebuie sa mai si dovedeasca faptul ca e o firma de asigurari, deci mai da cate 500 de euro pentru cinci zile de spital!!! 500 de euro dar si alti zeci de clienti pacaliti? Cam putin!!! Nu va mai lasati prostiti! Eu am facut asta si am pierdut banii. Insa, din meseria mea, va pot da niste vesti bune: chiar si acesti baieti destepti mor de cancer, se sinucid si sfarsesc prin a nu conta banii agonisiti. Nimeni nu-i poate salva. Sa ne bucuram de viata si de fiecare banut al zilei, sa multumim Domnului si sa-i lasam pe cei de la Alico fara clientela. Va multumesc.

  28. Am uitat sa mai spun un lucru: un contract bun nu trebuie sa necesite trei ore pentru a fi citit si interpretat si reinterpretat. Un contract bun inseamna doua pagini, cu clauze clar exprimate, cu obligatii si drepturi clare, normale in cazurile nefericite pentru care semnam o polita si platim 20 de ani. Poate in cele mai frumoase vise!

  29. @Violeta.
    Draga mea, tu si cu mine avem macar scuza ca (din cate inteleg) am luat oarece teapa la multa vreme dupa ce AIG/ALICO si-au dat arama pe fata. Ca fapt divers, intre timp nu mai sunt nici Alico, acum parca-s MetLife, sau asa ceva… dar oamenii si “sistemul” sunt aceiasi/acelasi.
    Asta e, trebuie sa privim lucrurile in mod filosofic — am primit o lectie valoroasa, iar asta costa. Bunaoara, mie nu mi-e rusine sa recunosc ca “am muscat” chiar si la FNI; si, culmea, nu-mi pare rau dupa banii pierduti (recunosc ca nici n-a fost cine stie ce suma, macar atata minte am avut). Lectia de viata primita de la pramatia de Vantu a fost, vorba reclamei, priceless.
    Intre timp am mai imbatranit si pe astia de la Alico am reusit sa-i “conving” sa nu ma tepuiasca dupa cum isi propusesera… Dar cea mai buna cale e totusi prudenta, asa incat toti cei care ne citesc ar fi bine sa ia aminte.

  30. Buna ziua am si eu o problema…tata avea un credit la o anumita banca…si avea si asigurarea de viata facuta pt acel credit…din pacate recent a decedat…am pus la dispozitie asiguratorului toate documentele..mai putin fisa medicala…doctorul de familie nu vrea sa o pun la dispozitie…refuza…acum cei de la asigurari spun ca nu se poate face despagubirea daca nu au aceea fisa medicala…doctorul de fam mi a dat in schimb o adeverinta…in care a scris tot ce era in fisa…dar…ei vor fisa medicala…cum pot face sa conving doctorul de familie sa imi dea o copie a acelei fiese medicale…exista vreun paragraf in lege conforn caruia este obligat sa puna la dispozitie aceasta fisa in caz de deces….multumesc

  31. Marcel 20 iun. 2012

    ALICO INSELATORIE DEMONSTRATA SI INSTITUTIILE STATULUI
    IN COMPLICITATE LA ILEGALITATILE
    ACESTEI SOCIETATI

    Prin aceasta NOTA DE INFORMARE se doreste a se
    cunoaste ca S A Alico nu se limiteaza doar la clauze con-
    tractuale foarte abuzive si la comportamentul lipsit de
    etica si profesionalism al agentilor de asigurare prezenti
    sau fosti, ci pur si simplu s-a practicat o iselaciune in
    toata regula prin care asiguratii se pot numii pe drept
    cuvant, pagubiti.Aceasta implica ca, asa-zisele contracte
    sunt ilegale dar acest lucru nu iese usor in evidenta de-
    cat pentru cine vede, pentru ca ascunzisurile si camufla-
    rile din aceste contracted sunt foarte bine puse la punct
    dar nu sunt infailibile sau imposibile de observat pentru
    cine vrea si are suficient timp sa le analizeze.
    Aceasta este prima lamurire pe care trebuie sa o fac
    iar apoi, in continuare, se va scoate in evidenta vinova-
    tia, fara nici un dubiu, a statuli [a institutiilor aces-
    tuia] pentru care s-a ajuns in aceasta situatie,institutii
    care sunt acolitele escrocilor,in acest caz si in multe
    altele.
    In final doresc sa sugerez ca se si poate face ceva,
    nu doar sa ne limitam sa spunem cam cine si ce este S A
    Alico, sa scriem cateva randuri si cam atat,pentru ca in
    felul acesta n-am facut nimic.
    Ceea ce voi spune este important nu doar pentru asi-
    guratii de la S A ALICO ci pentru orce alt asigurat la
    diverse societati de asigurare, pentru ca aici se arata
    cum se fac escrocherii,in asigurare si felul in care Sta-
    tul Roman te induce in eroare si nu te protejeaza in nici
    un fel,atunci cand se incalca legile in defavoarea ta.
    Si pentru ca tot a venit vorba de institutiile sta-
    tului, aceasta lucrare poate fi abordata de orce persoana
    onesta pentru ca este in interesul sau sa stie cum ii a-
    para statul drepturile legitime si totodata sa stie daca
    un astfel de stat se poate numi stat de drept,in care in-
    stititutiile statului refuza,in mod categoric sa aplice
    legile in vigoare ce le revin,in sacina, ba mai mult ma-
    rile escrocherii se fac cu sprijinul statului.
    De asemenea, adaug ca, tot ce am spus anterior si
    tot ceea ce voi relata in continuare este demonstrat si
    probat prin dovezi solide.
    Toate matrapaslicurile. toate abaterile etc. sunt
    cuprinse intr-un referat de baza intocmit, in care se
    scoate in evidenta, se explica si se demonstreaza rigu-
    ros ca toate afirmatiile facute sunt de netagaduit.
    Verificarea acestor afirmatii se poate face in ra-
    port si in paralel cu:
    1]-cererea de asigurare;
    2]-contract-conditii generale;
    3]-politele anuale;
    4]-oferta initiala;
    5]-raspunsurile autoritatilor la solicitari;
    6]-legile la care se face referirea;
    7]-alte amanunte.

    Asadar daca cineva doreste sa ma contrazica, ii stau
    la dispozitie,cu tot dosarul pe care il am si sa o faca in
    fata martorilor neutri si chiar in fata publicului si nu
    ca in cazul solicitarilor facute la institutiilor statului
    care-ti dau raspunsuri eronate, mincinoase, incorecte prin
    incompetenta si rea vointa pentru ca s-a format o concep-
    tie generalizata ca nu are nimeni ce sa le faca.
    Si acum la subiet.
    Din tot ce am inteles destul de bine pot spune, cu
    certitudine, ca cine a facut asigurare la S A Alico,o sa
    plinga. Orcine va descoperi adevaraata fatada a lucrurilor
    nu are cum sa nu-i para rau ca a intrat in teapa ‘Alico’.
    Din multe puncte de vedere cazul ‘Alico’ seamana cu
    binecunoscutul caz FNI.
    Si totodata reamintesc: statul nu va protejeaza chiar
    daca sunt incalcate mai multe legi simultan la articole
    importante, chiar daca are obligati sa o faca pentru ca in
    orce stat de drept legile trebuiesc respectate,ba mai mult
    statul este de partea escrocilor.
    Tocmai de aceea doresc sa scot in evidenta principa-
    lele probleme grave in legatura cu Societatea Alico.
    Dupa cum spuneam, am un referat explicativ si demon-
    strativ care lamureste totul, la care se aduga si copleta-
    rile ulterioarer dar datorita volumului foarte mare, din
    cauza demostratiilor dificile si foarte lungi, voi expune
    aici doar un rezumat cu principalele puncte de comentat,
    insotite insa, de explicatii suficiente pe care asiguratii
    le pot verifica in raport cu propriile contracte, polite
    anuale etc. si in raport cu legile specifice.
    Inainte de toate fac precizarea ca am avut,
    ca asigurare de baza, al-II-lea pachet [Capital Extra],
    corespunzator formularului L020 [vezi pag. 5 CEREREA DE
    ASIGURARE, care face parte din contract].
    Am facut aceasta precizare ca, in cazul in care evn-
    tuali asigurati la Alico vor gasii ceva in neconcordanta
    cu contractul lor, se poate datora faptului ca acestia pot
    avea alt pachet al asigurarii de baza, din cele expuse la
    pag.5, dar precizez ca cele mai multe clauze, drepturi si
    obligatii sunt similare chiar daca nu coincid integral.

    Si acum, scoaterea in evidenta a principalelor inselatorii
    Exista o inselatorie pe mai multe niveluri, unele a-
    fectand o mare parte din asigurati altele toti asiguratii.

    -NIVELUL-1
    Acest se refera la o mare parte din asigurati,aceia
    care nu au beneficiari, care sa incaseze beneficiul de asi-
    gurare, in cazul producerii evenimentului de asigurat si
    totodata aceia care care nu au beneficiari nominalizati,
    care sa figureze concret,in scris, la pagina 1 a cererii
    de asigurare [contract].
    Cel mai probabil, o multime din aceste persoane sunt
    cei care au fost dusi in eroare de catre agntii de asigu-
    rare si de societatea respectiva, ca baza contractului se
    refera la pensii private pilonul III, iar in ideea de pen-
    sie privata asiguratul nu are cum sa conceapa ideea de ne-
    cesitate a unui bemeficiar,care sa fie altul decat el si
    care sa incaseze beneficiul,in cazul in care se produce
    evenimentul asigurat, deces din accident sau deces din al- te cauze.
    Asiguratul de acest fel se vede ca beneficiar pe si- ne insusi ca fiind cel care obtine o pensie facultativa,
    care, de fapt, este o asa-zisa pensie si nici decum o pen-
    sie.
    -Observatii.
    In primul rand contractele de acest tip nu sunt con-
    tracte de pensii private pentru ca au clauze cu totul ne-
    corespunzatoare unui contract de pensii,iar denumirea de
    ‘pensii private’,ca fiind o alta denumire care i se atri-
    bue,este o minciuna de dezinformare cu scopul de a induce
    in eroare orce potential asigurat care urma sa faca o asi-
    gurare in acest scop.
    Asadar contractul nu are la baza asigurarea de pensii
    private ci aceea de asigurari de viata la deces din acci-
    dent.Tot acest amestec de denumiri incorecte are la baza
    scopul confuziei, in vederea inselaciunii.
    Si pentru ca aceasta metoda perversa sa dea roadele
    escrcheriei, asiguratilor nu li s-a pus in vedere inainte
    de incheierea contractelor necesitatea de a avea un bene-
    ficiar si sa li sa precizeze ca in cazul incheierii con-
    tractului acesta trebuie trecut neaparat in contact.
    Aceasta erea o iformatie absolut indipensabil si ab-
    solut obligatorie, din punct de vedere legal, pentru ca
    acele contracte sa fie valabile si legale.
    De aici, se deduce ca societatea incaseaza banii de-
    geaba,pentru ca nu-si asuma nici un risc si nici o raspun-
    dere contractuala,ba mai mult,in cazul decesului nu are
    nici o obligatie sa retuneze sumele primite si nici o va-
    loare cat de mica cuiva.
    La punerea acestei probleme,printre multe altele,atat
    S A Alico cat si autoritatile statului,au dat acelasi,ras-
    puns incorect, care prin care se insinueaza ca,in cazul in
    care nu sunt trecuti beneficiari in contract,atunci bene-
    ciariirii sunt mostenitorii legali ai asiguratului.
    Inainte de a clarifica falsitate acestui raspuns do-
    resc sa adaug ca ca autoritatile statului nu a elaborat
    nici un raspuns conform pregatirii lor profesionale si a
    obligatiilor ce le revin, ci pur si simplu, au copiat ras-
    punsurile Soc. Alico si le-au redirectionat catre mine.
    Raspunsul cu mostenitorii legali sugereaza ceea ce ar
    fi trebuit sa fie dar conform cerintelor din contract
    acest lucru este contrazis.
    Exista doua cazuri:
    1] atunci cand asiguratul nu are mostenitori legali;
    2] atunci cand asiguratul are motenitori legali.

    Cazul-1].In aceasta situatie asiguratul,cel mai probabil,
    nu are pe cine sa puna ca beneficiar si plateste o asigu-
    rare fantoma [adica degeaba] si pentru acest lucru se fa-
    ce vinovata societatea prin nefurnizarea acestei informa-
    tii de prima importanta,incalcand legea, societatea com-
    portandu-se astfel, in mod intentionat ca sa insele,pentru
    ca in situata in care potentialul asigurat arfi fost corect
    informat, acesta nu avea de ce sa faca un contract care
    sa-l pagubeasca.
    Cazul-2]. Si in situatia in care asiguratul are mosteni-
    tori legali am dedus ca s-au impus clauze cntractuale care
    contrazic dreptul mostenitorilor legali de a fi beneffici-
    ari daca acesti nu sunt specificati in contract.
    Art-6 de la pagina 12, conditii generale [contract]
    stipuleaza ‘toate drepturile, privilegiile si obligatiile
    cuprinse in aceasta polita [adica in fiecare polita anuala
    de asigurare] sunt exercitate de titularul politei, daca
    nu se precizeaza altfel [adica daca nu sunt specificati,
    in mod concret, beneficiari in contract]. Prin toate drepturile se intelege si beneficiul de a-
    sigurare in caz de deces accidental sau neaccidental-adica
    asigurarea in cauza ce presupune risc de asigurare sau
    raspunderea contractuala a socitatii.
    Acest lucru este perfect valabil pentru ca, in marea
    majoritate a cazurilor titularul politei reprezinta chiar
    persoana asigurata, iar beneficiul de asigurare in cazul
    lipsei beneficiarului din contract, se cuvine decedatului
    care nu poate sa-l revendice,fiind singurul care are toate
    drepturile aspra politei de asigurare. Art-6 este foarte clar si nu specifica nimic de mos-
    tenitorii legali.
    Intemeiatorii contractului ai societatii, in cauza,
    au bagat in contract anumite ‘trucuri’asa incat sa se faca
    confuzii in legatura cu acest lucru.
    Astfel in art-5 alin.3 de la pag.-12 si art-10 alin.
    2, aceasi pag. se pomeneste de mostenitorii legali doar
    pentru a insela aparentele.
    Ambele articole la alin. respective incep cu ‘daca
    beneficiarul…’ si au valabilitate doar daca ai benefici-
    ari desemnati.
    Art-5 alin.-3. Daca Beneficiarul a cauzat in mod in-
    tentionat moartea Asiguratului, drepturile sale rezultind
    din prezentul Contract, inceteaza.Intr-un astfel de caz,
    orce sume platibile vor fi platite oricaror alti Benefici-
    ari desemnati sau mostenitorilor legali ai Asiguratului,
    in situatia in care nu exista alti Beneficiari desemnati
    in dosarul aflat la Societate.
    Art-10 alin.-2.Daca Beneficiarul decedeaza imainte
    sau in acelasi timp cu Asiguratul, drepturile salesunt
    transferate proportional celorlalti Beneficiari, desemnati
    sau mostenitorilor legali ai Asiguratului, daca nu sunt
    desemnati alti Beneficiari.
    Se observa ca pentru ca cele doua alin. sa fie vala-
    bile, se impune conditia sa ai un beneficiar in contract.
    Nicaieri nu se arata, in contract, ca in lipsa unui
    beneficiar nominalizat, mostenitorii legali sunt benefici-
    arii, in schimb se arata contrariu, asa cum am aratat mai
    inaite referitor la art-6, pag. 12 din contract.
    Asa cum este acest truc de inducere in eroare, mai
    sunt si altele in contract, pe care le-am scos in evidenta
    in referatul de baza pe care-l detin, dar aici ma voi li-
    mita doar la acestea pentru a nu marii exagerat volumul
    acestei expuneri.
    In ceea ce priveste trecerea ulterioara a beneficia-
    rului in contract, dupa un numar de ani, voi scoate in
    evidenta o alta inselatorie pe care o voi explic la Nive-
    lul-3 al inselatoriilor.

    NIVELUL-2
    [ACEASTA INSELATORIE AFECTEAZA TOTI ASIGURATII]
    Aceata forma perversa de escrocherie este specifica
    atunci cand ai ca asigurare de baza al-II-lea pachet [Ca-
    pital Extra] si este cel mai probabil sa se gaseasc si in
    celelalte pachete de baza,fie in aceiasi forma fie in al-
    tele,pentru ca acestea trebuie sa fie echivalente.
    Toti asiguratii, in acest caz, stiu ca beneficiul la
    Deces din accident este de trei ori suma asigurata [tri-
    plul sumei asigurate].
    Acesta informatie e specificata:
    -testimonial [verbal] de catre agentii de asigurare,even-
    tual si in scris pe coli simple;
    -acest beneficiu este trecut in oferta initiala;
    -si chiar, mai mult de atat, este trecut in contract la
    pagina 12, la art-3 alin.-3, unde se arata ca ‘Beneficiul,
    in caz de deces din accident este triplul sumei de asigu-
    rare.
    B=3SA B=beneficiul SA=suma asigurarii de baza

    Inselatori consta in faptul ca acest beneficiu este
    de trei ori mai mic, in loc sa fie triplul sumei asigurate
    [B=3SA], acesta este doar suma asigurata [B=SA]
    De ex. daca cineva are suma asigurata=30 000 lei,
    conform planului asigurarii de baza atunci beneficiul la
    deces din accident este: B=30 000 lei si nu este
    3X30 000=90 000 lei.
    Aceasta inselatorie se pote observa in doua locuri.
    1]-In tabelul de la pagina-5 al cererii de asigurare,se
    poate obseva ca beneficiul la deces din accident [ca fiind
    B=3XSA] este completat, in scis, in mod eronat de catre
    agentul de asigurare, in randul al-II-lea al tabelului,
    care nu corespunde asigurarii de baza, cu numarul de for-
    mular L020 in acest caz, ci unei asigurari suplimentare cu
    numarul de formular A100.
    Aceasta asa-zisa gresala, care este, de fapt, inten-
    tionata pentru a te induce in eroare, si a te insela.
    Beneficiul de asigurare pe care il ofera societatea
    [B=SA] este trecut, de fapt, in primul rand al tabelului
    care corespunde tuturor asigurarilor de baza iar in acest
    caz numerele formularelor nu apar in tabel, ceea ce s-a si
    dorit.
    Chiar si, in situatia in care, se face asigurarea su-
    plimentara corespuzatoare formularului cu nr. A 100 nici-
    decum nu se va primii beneficiul B=3XSA dar aceasta demon-
    stratie este foarte lunga si greoaie ca sa fie expusa in
    acest material.
    2]-Al-II-lea mod de observare al acestei inselatorii se
    face usor observand cu atentie politele anuale,unde se
    arata clar ca beneficiul asigurarii de baza este suma asi-
    gurata si nu triplul acesteia iar acest lucru este valabil
    in fiecare polita anuala.

    NIVELUL-3
    Aici voi arata si si de fapt voi continua cu ceea ce
    am lasat neterminat la sfasitul punctului 1 si anume ce se
    intampla, in cazul in care treci un beneficiar in contract
    dupa un numar de ani de la data incheierii contractului.
    Ceea ce se intampla este rau si cu atat mai rau cu cat es-
    te mai tarziu, pentru ca in aceasta situatie societatea nu
    mai are nici o responsabilitate si nu-si mai asuma nici o
    raspundere pentru toate platile efectuate anterior acestei
    modificari, ceea ce inseamna ca din acel moment pornesti
    de la zero si toate primele platite anterior sunt nule ra-
    manand in contul societatii.
    Explicatii
    Daca se va pune un beneficiar dupa un numar de ani de
    la incheierea contractului iseamna ca te incadrezi la art-
    5 pagina-12 – Schimbarea beneficiarului.
    De ce nominalizarea unui beneficiar care nu a figurat
    in contract inseamna, de fapt, schimbarea beneficiarului?
    Pentru ca cei care nu au beneficiari nominalizati in con-
    tract se considera, conform art-6 pagina-12, ca beneficia-
    rul este titularul politei si asa cum am mai amintit ante-
    rioror, in majoritatea cazurlor, titularul politei este
    asiguratul.
    In art-5 alin.-2 se stipuleaza ca schimbarea benefi-
    ciarului produce efecte si ca societatea nu este raspunza-
    toare pentru nici o plata sau alta actiune desfasurata an-
    terior acestei aprobari.

    NIVELUL-4
    Lipsa de informare a potentialilor asigurati despre o
    alta diminuare considerabila a beneficiului si a oricarei
    datorii a societatii fata de clienti, prin omisiuni inten-
    tionate si informatii false. Aici se va arata ca in afara de cele spuse anterior,ca
    din putinul pe care a mai ramas daca mai ramane ceva, se
    mai face o scadere substantiala. Conform art.-23 de la pa-
    gina 14 ‘Impozite , taxe si onorarii’, toate taxele onora-
    riile si impozitele… vor fi platite de catre Titularul
    Politei… De asemenea in acelasi art alin-2 se stipuleaza
    ca ‘taxele si onorariile notariale,ca si impozitele dato-
    rate penntru primirea beneficiilor de la Societate,conform
    acestei Polite, vor fi suportate de Beneficiar. Apoi se
    arata ca si alte cheltueli cotractate de catre Societate
    etc. vor trebui sa fie platite de catre creditorul platii.
    Se intelege ca, creditorul platii este Titularul Politei.

    Alte nereguli in contract, sunt reprezentate de com-
    pletarea eronata ‘in scris’ de catre agentul de asigurare
    a unor rubrici si a unor date.
    Una dintre aceste completari eronate este aceea des-
    pre care am discutat aterior la ‘NIVELUL-2 ai inselarii’
    si anume trecerea eronata a beneficiului de asigurare din
    contract intr-o rubrica, fara acpoerire.
    A-II-a neregula de acest fel este reprezentata de tre-
    cerea unei date false in contract, referitor la data de
    incheere a contractului care este mult eronata.Dupa ce s-a
    platit prima de asigurare corespuzatoare primului an,in
    loc sa se intocmeasca contractul pe loc, cum ar fi normal,
    am fost anuntat dupa circa doua luni de zile, pentru in-
    cheiera contractului.Atunci cand am facut plngera am oser-
    vat ca in loc sa treaca data corecta la care s-a incheat
    contractul, s-a trecut o data falsa cu circa doua luni
    inainte,adica, cu o zi inainte de a face plata asigurarii
    an.
    Am gasit o o modalitate de a demonstra autoritatilor
    ca aceasta data este falsa, pe care o am in referatul de
    baza dar, dar pentru ca e mult de scris nu o voi prezenta
    aici. In schimb doresc sa fac cunoscut rostul acetui com-
    portament,prin care se intelege, ca fiind o actiune asa
    incat sa nu-ti permita rezilierea legala a contractului,
    fara nici o obligatie,intr-o perioada bine determinata, in
    situatia in care gasesti nereguli si/sau inconveniente.
    Cu alte cuvinte ti se mai ia un drept legal, pentru ca au
    gasit toate modalitatile sa nu-ti fie bine si sa te inse-
    le.
    Acest drept rezulta din alin.-4 al art-31
    din legea 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile
    de viata cu moificarile ulterioare. Acest alineat a fost
    introdus prin Ordonanta de urgenta nr. 61/2005 iar in el
    se stipuleaza: ‘un asigurat care a incheiat un contract
    de asigurare de viata individual trebuie sa aibe la dispo-
    zitie o perioada de 20 de zile de la data semnarii con-
    tractului de catre asigurator, in intervalul caruia poate
    sa denunte acest contract.
    In loc ca agentii de asigurare, adica Societatea de
    Asigurare, sa iti aduca la cunostinta aceasta informatie
    obligatorie, nu se multumesc doar cu tacerea ci recurg la
    falsuri ca sa te insele.
    In legatura cu toate smecheriile, escocheriile si
    inselaciunile la asigurarea de baza mai sunt multe de spus
    dar deocamdata ma opresc aici si pe viitor voi mai adauga,
    probabil si alte amanunte.
    In ce priveste asigurarile suplimentare cacealmaua
    continua la fel, nu se lasa cu nimic mai prejos fata de
    primul caz si in urmatorul material voi scoate la iveala
    si porcariile din aceste contacte.
    In al treilea material voi arata la ce institutii
    de stat m-am adresat, refuzul categoric al acestora de a
    aplica legile pentru care sunt abilitate, incompetenta,in-
    dolenta si reaua credinta a acestora si complicitatea
    acestora, asadar a statului, cu escrocii si infractorii.
    Voi mai scoate in evidenta si legile operative im a-
    cest caz si in astfel de cazuri, in generl, cat si felul,
    in care acestea au fost incalcate.
    De asemenea voi arata ce este recomandabil sa se fa-
    ca atat, in primul moment cat si ulterior din aproape, in
    aproape.

  32. stati cat mai departe de aceste scheme financiare ,gandite in detaliu in favoarea asiguratorului !
    Doar daca aveti puterea financiara si relationala de a va lupta cu cohortele lor de avocati sau daca reprezentati un nume care poate face valva , puteti risca o asigurare de viata !
    Mai mult ca orice alte servicii si produse straine , asigurarile sunt …romanizate, adica adaptate pietei , in dispretul consumatorului roman ,care e numai bun de muls de bani .
    Retineti ::: 99,5% din riscuri nu sunt real acoperite !Statistica functioneaza foarte bine si firmele de asigurari sunt pline de statisticieni ,actuari si avocati !
    De ce sa te legi la cap daca nu te doare ??

  33. PARTEA A-II-A
    ALICO INSELATORIE DEMONSTRATA SI INSTITUTIILE STATULUI
    IN COMPLICITATE LA ILEGALITATILE
    ACESTEI SOCIETATI

    1] Introducere si unele precizari.
    2] Precizari referitoare la faptul ca nu am fost bine inteles la ceea ce
    am aratat in partea -I- a expunerii de diverse persoane.
    3] Cum trebuie inteles mesajul si ce ar fi indicat sa se faca, ce ar
    trebui, de fapt, sa se faca.

    1] Introducere si unele precizari.
    Datorita unor probleme deosebite nu am putut sa continui la scurt
    timp prima expunere pe aceasta tema pe care am postat-o im luna iunie.
    Acolo spuneam ca voi arata, in continuare si neregulile din contrac-
    tele suplimentare, dar voi lasa acest lucru pe alta data sa fie expus daca
    va fi nevoie, pentru ca este mai bine sa urgentez alte informatii impor-
    tante.Singura precizare pe care o voi face aici este ca bulibaseala, nere-
    gulile si escrocheriile din contractele suplimentare continua ca si-n con-
    tractele de baza si chiar precizarile pe care le-am facut, in legatura cu
    comtractele de baza, pe care le-am expus data trecuta, sunt incomplete dar
    suficiente pentru a da de inteles ce am dorit sa comunic.

    2] Precizari referitoare la faptul ca nu am fost bine inteles la ce am aratat in partea -I- a expunerii de diverse persoane, ca nu s-a
    inteles scopul mesajului si voi face cateva precizari legate de acest lu-
    cru in continuare. Voi scoate in evidenta unele impresii de la cei care au
    citit mesajul de pe unele site-uri unde a fost postat de unde am si tras
    concluzia ca nu am fost inteles cum trebuie. Nu voi reproduce mesajele ci
    doar punctele de vedere gresite ale acestra si probabil aceasta este una
    din cauzele principale pentru care s-a ajuns aici, dar si faptul ca am la-
    sat-o moarta, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplt.
    Ex.-1. O fosta clienta la ‘Alico’, suparata rau pentru ce-a patit,
    dupa ce spune ce are de spus, ne da unele sfaturi ca: ‘cine are urechi sa
    auda, cine are ochi sa vada, sa nu va lasati fratilor pacaliti de unii si
    altii [aici se refera la cazul particular ‘Alico’].
    Ex.-2. Un alt comentator spune printre altele ca ‘toate inselatori-
    ile se fac pentru ca nu ne desteptam si credem ca tot ce zboara se mananca
    si cica nu este prost cine cere si e prost cine da. Apoi mai spune deschi-
    de ochii cand faci o afacere, nu sti intrebi, nu ai pe cine intreba nu
    faci etc.
    Ei bine, cu astfel de moduri de a gandi nu o sa se rezolve nimic.O s-i doara ‘fix, in paisprezece pe cei de la Alico si pe autoritatile roma-
    ne’ si astfel de lucruri murdare se vor repeta la nesfarsit.
    Din diverse comentarii ca si cele de mai sus se pare ca ar rezulta
    ca daca ai apucat sa semnezi un contract, in care se afla eventuale nere-
    guli pe care nu le-ai observat initial,nu mai ai nimic de facut, in orce
    conditii, adica sau continui cu dezavantajele contractului sau il rezili-
    ezi dupa un timp pierzand sume de bani considerabile. Ei nici chiar asa!
    Nu se pune problema asa in acest caz si in multe altele asemenea acestuia.

    Explicatii-1.
    Inainte de toate amintesc ca orce contract nu este semnat doar de
    client [aici asiguratul] ci si de catre asigurator, conducerea societatii
    respective. Contractul trebuie respectat de ambele parti si de asigurat-
    client si de catre asigurator-societatea in cauza.
    1] Daca asiguratul nu-si respecta contractul ca, de exemplu, nu-si
    plateste prima anuala [contributia de asigurare pe un an] in termen de 30
    de zile de la data scadentei, atunci asiguratorul ii rezilieaza contrac-
    tulc fara nici un drept de despagubire, asiguratul pierzandu-si toate
    drepturile contractuale si din toate sumele depuse nu i se mai inapiaza
    nimic. Acesta este doar un exemplu de nerespectare acontractului de catre
    asigurat.
    2]In mod analog daca asiguratorul nu-si respecta contractul atunci
    clientul- asiguratul are tot dreptul sa sa ceara rezilierea contractului,
    fara nici nici un fel de despagubire a acestuia fata de societate, adica
    societatea trebuie ca, cel putin sa returneze sumele primite integral de
    la asiguratul, fata de care nu si-a respectat contractul.
    Ori din ce am prezentat eu in prima expunere rezulta cu claritate ca
    una din principalele nereguli este nerspectarea contractului intr-un mod
    grosolan. Voi aminti aici doua dintre aceste exemple.
    Ex.1]. In prima expunere am aratat la primul nivel al inselarii ca
    societatea, in cauza nu-si asuma nici un risc de asigurare, nici o raspun-
    dere contractuala, asadar o totala nerespectare a comtractului.
    Ex.2]. La al-II-lea nivel de inselare s-a aratat ca societatea nu
    plateste ca despagubire un beneficiu la deces din acident ca fiind de 3
    ori suma asigurata, conform conditiilor contractuale ci doar suma asigura-
    ta, adica de 3 ori mai putin din care se scade txele notariale si alte
    cheltuieli, adica nu se primeste nici un sfert din beneficiu de asigurare
    ceea ce inseamna o alta incalcare grava a contractului de catre societate
    fata de client. In comtinuare se pot gasii si alte nereguli de incalcare
    a contractului dar ma voi opri aici cu aceste explicatii pentru ca este
    suficient sa se constate ce am avut de spus.
    Explicatii-2
    O a-II-a problema care se pune este ilegalitatea contractului.Con-
    tractele dupa cum reiese, din ceea ce am aratat incalca, in mod grav mai
    multe legi la articole importante si nu doar la articole secundare sau ne-
    insemnate ce ar putea probabil sa fie trecute cu vederea.
    Dintre acestea am studiat 6. Asta nu inseamna ca ca nu ar mai pu-
    tea sa existe si alte legi, legate mai mult sau mai putin de acestea, care
    sa scoata multe nereguli in evidenta in acest caz dar cele de care am po-
    menit mai inainte sunt intru-totul suficiente sa arate ilegalitatea pro-
    nuntata a contractului.
    Trei din acestea fac parte din legi referitoare la asigurare si a
    caror respectare intra in competenta CSA-ului [Comisia de Supravegere a
    Asigurarilor].Acestea sunt:
    -legea nr 172/2004;
    -ordinul nr 3.111/2004;
    -legea nr 32/2000.
    Urmatoarele 3 sunt legi referitoare la protectia consumatorului si
    intra in competenta ANPC-ului [Autoritatea Nationala pentru Protectia Con-
    sumatorului] si a unitatilor subordonate, CJPC-urile [Comisariateke Jude-
    tene de Protectie a Consumatorului], corespunzatoare fiecarui judet si ca-
    re sunt urmatoarele:
    -ordonanta Guvrn. Rom. 21/1992 republicata;
    -legea 193/2000 republicata;
    -legea 363/2007.
    Despre modul in care s-au incalcat aceste legi voi arata mai mult
    sau mai putin amanuntit inrtr-o expunere viitoare.

    3] Cum trebuie intels mesajul si ce ar fi indicat sa se faca,
    ce ar trebui sa se faca in acest caz.
    Mai intai de toate toti care au astfel de contracte Asigurari de
    viata la deces din acident [asa-zisele asigurari de viata cum am aratat in
    prima expunere] si la care se adauga asa-zisele pensii private pilonul 3
    sa se verice in contracte, politele anuale, oferta initiala si sa consta-
    te neregulile si ilegalitatile semnalate. Acetia sunt in primul rand cei
    care in momentul de fata sunt clienti la Alico cu astfel de contracte, dar
    si cei care au renuntat si au pastrat documentele. Cei care sunt clienti
    la Alico si au pensii private obligatorii pilonul 2 sa-si verifice cu ma-
    re atentie contractele si chiar sa le studieze amanuntit. Acetia din urma
    stiu, si daca unii nu stiu trebuie sa stie, ca statul nu le va mai asigura
    decat partial pensia de varsta si cealalta parte trebuie sa le-o asigure
    societatea Alico, a carei seriozitate am aratat ca lasa mult de dorit si
    pot observa acest lucru daca citesc si constata o parte din nereguli pe
    care le-am mentionat in prima expunere, in luna iunie. Ba, mai mult refe-
    ritor tot la cei din ultimul caz, pe data de 20 sau 21 septembrie 2012 s-a
    dat o stire de la minister ca peste cca. 20 ani, cand va intra in vigoare
    noul sitem de pensii [adica statul si privatii] valoarea pensiilor va fi
    de aproximativ 15% din valoarea ultimului salariu, pensiile private acope-
    rind o treime din suma, adica 5% din valoarea ultimului salariu. Cand s-a
    dorit un comentariu al aceste stiri pe ‘Antena 3’ subiectul a fost bagate-
    lizat, ca de ce sa ne punem problema ce va fi peste atata vreme, ca nu are
    cum sa stie cei care au dat stirea ce va fi peste atata vreme etc.Problema
    nu trebuie pusa asa, pentru ca am aratat de ce sunt in stare asemenea com-
    panii care preiau fondurile, asa ca de pe acum li se ‘coace turta’ celor
    in cauza.
    Dupa anliza si covingerea, despre aceasta cacialma a inselacinii si
    ilegalitatii urmatorul pas este comunicarea si revolta, si asta in mod ma-
    siv, in care cat mai multi sa-si aduca aportul, adica sa se vada vointa si
    miscare pentru ca tacerea nu este buna,in asemenea cazuri.Cei care postea-
    za pe diferite site-uri, pe internet nu trebuie sa scrie prea multe, cum
    am scris eu, dar sa afirme cele constatate mai sus. Se va tine cont ca nu-
    marul de clienti prezenti si din trecut la S A Alico este masiv, cca 800 de mii sau peste. De ce este rea tacerea? Din cauza ca in aceasta situatie
    totul decurge ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Eu am sesizat de acum
    2 ani autoritatile statului si dupa cum se vede este o tacere absoluta.
    In plus am sesizat, prine-mail si un ziar si un post de tv care acum nu mai exista dar nici nu s-a obsit sa raspuda in vreun fel.
    Se pare ca Alico si autoritatile au multi prieteni si colaboratori dar si
    noi ne-am lasat pe tanjeala, mai ales ca nu am prea vazut reactii, si cul-
    mea este ca in prima expunere am aratat ca toti, cu asfel de contracte
    sunt inselati. Daca tacerea continua si nu-si aduc cat mai multi aportul,
    acestia ne vor desconsidera ca si cum am fi in fata lor niste ratati, dupa
    vorba pe care o sustin unii ‘e plina lumea de ratati’.
    In continuare acest caz trebuie mediatizat, trebuie puternic medi-
    atizat, pentru ca este o inselatorie generalizata si societatea este in
    ilegalitate, nu noi. In felul acesta va primi cate o palma grea, atat so-
    cietate Alico, cat si institutiile abilitate si in consecinta Statul Ro- man cu tot felul de structuri putrede, ce are o vinovatie mai presus decat
    toate astfel de societati, companii, firme si persoane cu o grava neserio-
    zitate si cu calitatea de tepari cu inalta calificare. Toate aceste ‘otra-
    vuri’ care ne inconjoara si ne fac viata grea isi trag seva din cauzistica
    principala, neglijenta, indolenta si coruptia autoritatilor. Acest lucru
    va fi demonstrat in urmatoarea expunere. Si se va mai arata vinovatia
    principala a statului in cazul Alico. Se va arata si obligativitatea sta-
    tului de a lua masurile necesare si nu doar prin dreptul nostru de a acti-
    ona, in instanta ca sa platim noi cheltuieli de judecata si probabil sa ne
    trezim cu prima infatisare poate prin 2014, ci prin anumite institutii ca-
    re au obligatie legislativa in acest sens si care trebuia sa se sesizeze
    chiar si din oficiu cu multa vreme in urma. Da, asa este,intr-un stat in
    care autoritatile ‘lucreaza’ in bataie de joc procesomania atinge cote a-
    larmante si industria tribunalelor creste neincetat. Daca statul nu-si fa-
    ce datoria se pot gasii metode si explicatiile lor, a ceea ce trebuie fa-
    cut.
    Dar mai inti de toate aceste trebuie vointa, ruperea tacerii si
    revolta-scandalizarea pentru a aduce, in lumina dovezile vinovatiei celor
    la care m-am referit mai sus. Altfel inseamna ca toata lumea e multumita,
    nimeni nu se plange, decat eventual cativa si pe viitor ne va astepta mul-
    te astfel de surprize, fie asemanatoare, fie din alte puncte de vedere si
    ar fi pacat ca si acum cand avem ‘asul’in maneca, cand avem toate dovezile
    si i-am depistat cine sunt, toti la care m-am referit, sa dam rateuri si
    in plus, s-ai incurajam ca si data viitoare sa faca la fel pentru ca le
    merge si nu se intampla nimic deosebit. Pentru ca suntem sub conducerea si
    la dispozitia unor astfel de structuri statale [si aici nu ma refer numai
    la acest caz ,Alico’] ci a tuturor relelor, neregulilor, hotiilor, insela-
    toriilor, ticalosiilor etc. s-a ajuns la o situatie foarte, foarte grava
    si ne vor astepta zile foarte grele, o sa vedeti daca nu va fi asa. Acest
    lucru il stiu foarte bine cei ce sunt treziti la realitatea care ne incon-
    joara.
    Totodata, prin necesitatea de a mediatiza acest caz se poate consta-
    ta o proba, un test fata de presa si televiziuni, ca sa vedem si noi cat
    sunt de interesati de mersul bun al lucrurilor, de binele nostru, asadar
    al societatii si de adevar.
    Ganditi-va ca pe langa ilegalitatile de care am discutat, fiecare
    poate sa-si faca o socoteala. Tinand cont de cati bani a pierdut si de cat
    castiga intr-o zi de munca, sa faca calculul la cate zile a muncit degea-
    ba. In fiecare din acest zile sau altfel spus, in toate aceste zile se
    poate socoti ca a facut ‘puscarie la locul de munca’ pentru ca numai intr-
    o astfel de situatie muncesti de-a moaca. Si cum cazul l-am facut cunoscut
    si demnstrat riguros la autoritale competente [in teorie] si nu s-a intam-
    plat nimic este cazul sa ne dam seama cat de mult ne injosesc acesta. Nu
    mai discut de faptul ca le-am facut munca lor pentru care ei sunt platiti
    de noi si am pierdut nenumrate si nenumarate zile.
    Dar despre institutiile statului care, repet, sunt principalele vi-
    novate,atat in acest caz, cat si in nenumarate alte cazuri voi scrie, ara-
    ta si demonstra in viitoarea expunere, care este cea mai importanta si e
    bine sa o citesca oricine [nu numai cei din cazul de fata] pentru ca de
    aici se trag radacinile a tuturor astfel de rele si a multor altora.
    Doresc sa mai fac doua observatii:
    Obs.-1]. Oricine cauta pe internet relatii si informatii despre S A Ali-
    co gaseste in paginile web ale societatii reclame si laude nemasurate, dar
    daca cauta pagini care sa aiba in continut formularele tipizate care intra
    in componenta conditiilor generale contractuale, cum se prezinta cererea
    de asigurare etc. va avea surpriza sa nu gaseasca nimic. Este foarte nor-
    mal ca societatea sa nu prezinte toate smintelile si matrapaslacurile din
    continutul acestora si totodata sa demonsteze ca are multe de ascuns.

    Obs.-2]. Aici se va face o scurta referire la Adrian Sobaru, electricia-
    nul TVR care s-a aruncat in 23-12-2010 de la balconul Parlamentului.
    Intr-un articol la ‘GAZETA DE IASI’ care se gasest pe Internet se dis-
    cuta despre o asigurare a lui Adrian Sobarul la Alico. Voi reproduce ulti-
    ma parte a acestui articol.

    ‘Contactat de MEDIAFAX, directorul general al Alico Asigurari România, Theodor Alexandrescu, a declarat ca nu poate spune ca Adrian Sobaru este client al companiei.

    “Informatia ca Adrian Sobaru este client Alico este o speculatie. Si chiar daca ar fi client Alico, în calitate de sef al companiei, nu pot da publicitatii informatii confidentiale despre un asigurat al nostru. Legislatia si deodontologia din domeniul asigurarilor ma împiedica sa fac publica aceasta informatie”, a spus Alexandrescu.

    Asadar directorul cmpaniei tine la secret identitatea clientilor prin
    asa-zisele motive aratate mai sus, insa adevaratul scop al acestei atitu-
    dini este acela ca acestia sa nu poata fi contactati direct si avertizati
    de catre oricine ar putea sa le furnizeze informatii referitoare la ce fel
    de ‘poama’ este compania Alico.

  34. PARTEA A-III-A
    ALICO SUB INCIDENTA INCALCARII LEGILOR CU INFRACTIUNI DE INSELACIUNE
    SI FALSURI IN CONTRACTE

    Actul-1
    Am postat cu ceva vreme in urma doua expuneri despre inselatoria
    ‘Alico’ in contracte si actele aditionale la acaestea, la care se adauga
    neinformarea, dezinformarea si inductia in eroare a potentialilor clienti
    de catre agentii de asigurare ai acestei societati.
    Am observat cu neplacere ca pana in prezent rezultatele sunt nesa-
    tisfacatoare si ma refer la:
    1)Faptul ca totul se rezuma la discutii pe internet, ceea ce este un
    lucru foarte comod atat pentru S.A. Alico, cat si pentru institutiile
    statului care ar trebui sa trateze aceste probleme si nu-si fac treaba.
    De asta nu mai poate Alico, de faptul ca e criticata pe internet si
    prin prin urmare nu-si mai atrage prea multi clienti. Apoi masa mare a
    clientilor si-a facut-o in anii precedenti cand a fost ‘bataia pestelui’.
    2)Am mai observat ca unii dintre pagubiti, discuta in contradictorriu
    cu divrse persoane de la societatea respectiva sau din anturajul acesteia.
    Eu unul nu stiu ce dialog am mai putea avea cu asemenea persoane si tot-
    odata nu inteleg ce indrazneala si cum pot fi atat de nesimtiti sa se dea
    in spectacol, sa ne dea tot felul de ‘explicatii utile’ si ‘indicatii pre-
    tioase’ din care sa reiasa ca tot noi suntem vinvati pentru situati crea-
    ta. Tocmai aceia care au recurs la practici comerciale icorecte si inse-
    latoare se agita si dau sfaturi la altii.
    Probabil tupeul de care dau dovada se bazeaza pe ‘ascunderea’ lor in
    umbra anonimatului. Avand in vedere ca ei au fost si sunt ‘uneltele inse-
    laciunii’ acstei societati ar trebui sa lase obraznicia de-o parte si sa
    nu mai vina cu tot felul de explictii tardive.
    Revenind la discutia de pe diferite site-uri aceasta poate fi impor-
    tanta pana la un punct, adica daca se face ceva sau nu impotriva celor vi-
    novati. Nu stiu ce se intampla dar se pare ca lucrurile au cam ramas pe
    ‘linie moarta’,probabil ca multi zic,’inca o paguba in plus ce mai con-
    teaza’. Asa au zis si in trecut, asa zic si azi asa vor spune si in viitor
    si probabil toata viata. Multi considerra ca au luat o lectie de viata si
    ca de acuma nu se va mai repeta. Asta nu este decat o autoinselare si o
    autoamagire petru ca daca legile nu se respeta si nu initiezi nici o cale
    de atac atunci cand ai ‘asul in maneca’ atunci pe zi ce trece atat infrac-
    torii cat si autoritatile staului corupte si/sau incompetente vor devenii
    tot mai obraznici si pe zi ce trece mai ticalosi.
    Mai exista si o alta posibilitate a acestei taceri suspecte, probabil
    ca multi n-au aflat, nu aud de la nimeni si nu se intreseaza pe internet
    ca din alte surse nu prea vad de unde sa afle pentru ca presa si televizi-
    unile arata tot felul de ‘cancanerii’,tot felul de circuri si balciuri iar
    acesta este o treba prea secundara, cand o masa de oameni sunt inselati cu
    aceptarea, aprobarea si icurajarea Statului Roman. Ar fi bine ca si aces-
    sa inteleaga ca adevaratii lor clieni sunt aceia din randul populatiei si
    de pe uma acestoa castiga, nu dupa urma Societatii Alico sau dupa spesele
    Statului Roman. O televiziune fara spectatori si un ziar fara cumparatori
    este urmata de faliment.

    Actul-2
    Pana in prezent in majoritatea cazurilor ‘conflictul’ cu societatea
    se reduce doar la nivelul opiniilor personale si atat. Dintre toate per-
    soanele care au postat pe diferite site-uri impotriva aceste societati sau
    care n-au postat dar au aflat de aici, de oriunde sau care au descoperit
    singuri,se pune intrebarea, cate din acestea sunt care au facut vre-o
    plangre la autoritaile ablitate in aceste cazuri, in special ANPC-ul si
    CSA-ul?
    Despre obligatia acstor institutii voi discuta mai tarziu.
    Dar acum intreb din nou: au facut acest lucru si pentru ca totodata
    sa verifice si sa obtina dovezi, in ce masura Statul Roman, prin institu-
    tiile corespunzatoare este interesat de protectia celor care-l intretin si
    pe baza carora acesta exista?
    Exista motivatii si cauze intemiate sa se faca reclamatii imporiva
    acestei societati sau nu exista? Ce fel de contracte a produs ‘prin tipa-
    rire’ si in ce fel au fost completate de catre agentii de asigurare? Ce
    fel de coportament au avut agentii de asigurare?
    Din pacate se pare ca se face o mare confuzie si anume:
    1) intre contractele dezavantajoase si imorale dar care nu incalca legile
    sau se afla cel mult la marginea incalcarii legilor, iar in cazul acestora
    nu se mai poate face mare lucru decat, eventual unele modificari;
    2)comtracte ilegale, adica nule.
    Intrucat in cele mai multe din contractele acestei societati sau pro-
    babil toate, se incalca grosolan legile corespuzatoare, nu numai prin cla-
    uze abuzive si foarte abuzive si chiar aplicandu-se inselaciunea si falsu-
    rile atunci aceste sunt pe drept cuvant ilegale, lovite de nulitate.
    Mai mult de atat ce pot sa va spun? Voi reamintii ceva mai tarziu pe
    cat se poate de scurt 4 forme importante de inselare dintre care doua re-
    prezinta si falsuri (completarea cu date false sau completarea asa-zisa
    gresita, dar de fapt facuta in mod fals de catre agent). Aceasta reducere
    la cele 4 forme si succinta se va face pentru simplificarea si restrange-
    rea spatiului de lucru, dar ar fi mult mai multe de spus acolo.

    Actul-3
    Inainte de a continua subiectul doresc sa fac cateva precizari, in
    legatura cu ce au facut altii in cazuri de clauze abuzive in contracte.
    Cred ca marea majoritate au auzit nu doar o data ci de mai multe ori des-
    pre procese intre clienti si banci. Unele dintre acestea sunt individuale
    dar un loc aparte este reprezentat de procesele colective.
    Amintesc aici unul dintre initiatorii celor mai mari procese colecti-
    ve este cunoscutul avocat Gheorghe Piperea, profesor universitar doctor…
    si se poate citi pe diferite site-uri de pe internet acest lucru. Printre
    acestea se specifica si de ce este necesar ca procesele sa fie colective
    si sa fie implicati cat mai multi participanti in asemenea cazuri.
    Pe de alta parte cei care nu participa nu vor fi luati in considerare
    chiar daca au aceleasi incalcari de drepturi ei neparticipand nu aduc nici
    un act doveditor in acest sens.
    Un lucru care mi-a atras atentia in ultimul timp este acela ca s-a
    creat o asociere de persoane care au credite in franci elvetieni si care
    vor sa dea bancile in judecata, pentru ca au fost indusi in eroare de ca-
    tre cei cu care au incheiat contractul, fiind sfatuiti de acestia ca vor
    fi avantajati daca fac credite in valuta elvetiana iar ulterior s-a dove-
    dit contrariul. De ce este importanta aceasta observatie?
    Aceasta observatie este destul de importanta pentru ca aceasta induc-
    tie in eroare a clientilor depesi este o situatie de nedorit, daca facem o
    comparatie in privinta eludarii legilor aceasta situatie este departe de
    catastrofele de contracte tip ‘Alico’.
    Daca pentru acest lucru exista temei de initierea unor procese, pentru
    ca evolutia de crestere sau descrestere a valorii unei monede este greu de
    anticipat, atunci ce sa mai spui despre cntractele tip ‘Alico”.
    Acest lucru este foarte valabil pentru ca in cazul ‘Alico’ toata com-
    binatia de elemente absurde din contract a fost facuta cu premeditare si
    acest lucru este foarte important de retinut. Analizand cu atentie con-
    tractele incheiate si actele aditionale la acesta rezulta clar ca totul a
    fost premeditat si planificat, de unde rezulta intentiile rele de care am
    discutat anterior. Astfel a rezultat o asmenea cacialma de contracte care
    se prezinta ca o elucubratie din punct de vedere legislativ ceea ce demon-
    streaza ca S A Alico este o societate infractoare fara dar si poate.
    Mai precizez aici si ca ANPC-ul a initiat mai multe procese impotriva
    bancilor dupa cum se stie, in multe cazuri. In cazul acesta de ce nu!!!
    Ne lasam calcati in picioare sau ANPC-ul este strain de aceasta cauza sau
    o face pe prostul!?
    Voi arata mai tarziu ce hram poarta aceste institutii care au devenit
    inamicii nostri.

    Actul-4
    Daca exista suficiente persoane care nu vor sa se lase ‘calcate in pi-
    cioar’ si ca acaesta fara de lege sa nu ramana musamalizata pentru totdea-
    una pot sa posteze un mesaj foarte simplu in care sa-si dea un nume si un
    numar de ordine, adica primul care posteaza scrie numarul-1,al doilea nr-2
    etc. Mesajamul ar putea sa arate cam asa: ‘sunt cutare (numele).Doresc.Nr-
    17.’Urmatorul mesaj de acest fel este cu nr 18 si asa mai departe.
    Separat pot transmite asemenea mesaje foarte scurte si cei care au re-
    clmat aceasta societate. Acestia din urma mai trebuie sa adauge pe scurt
    la cine a facut sesizari, cate seszari au facut la fiecare autoritate in
    parte si ce raspunsuri au primit, favorabile sau nefavorabile. La fel pot
    lasa astfel de mesaje scurte si persoane care eventual au deschis proces
    si rezultatul acestuia, in cazul in care procesul s-a terminat.
    Aceste informatii sunt necesare pentu a se cunoaste situatia, daca
    exista o vointa comuna in a incoltii aceasta societate. Este necesar un
    colectiv suficient de mare si acet lucru este cu atat mai valabil, daca
    tinem cont ca este sustinuta si tolerata de catre institutii de stat co-
    rupte si incompetente. In caz contrar nu avem dect sa o lasam balta si fi-
    ecare sa se descrce pe cont propriu sau sa se lase pagubas.
    Acum voi arata care sunt solutiile de atac. Exista 2 posibilirati.
    1)Cat mai multi care se considera lezati in drepturi sa faca reclama-
    tii catre autoritatile care au competente si obligatii in acest sens, res-
    pectiv ANPC si CSA. Plangerile trebuie facute in dublu exemplar, adica du-
    pa aceea scrisa ‘in original’ se face o copie xerox care trebuie pastrata
    ca martor, adica ce anume nereguli, incalcari de legi li s-au adus la cu-
    nostinta autoritatilor responsabile, in acest comtext. Alaturi de aceasta
    sesizare se adauga la dosar copii xerox dupa contract, cererea de asigu-
    rare, politele de asigurare la care se poate adauga si oferta initiala,
    adica aceea foaie informativa care se ofera la inceput, daca cel in cauza
    o mai are. In reclamatie se vor mentiona toate neregulile si icalcarile
    legilor. In privinta continutului reclamatiei, studiati-va bine contractle
    si tieti cont de legile pe care le-am scris im partea a-II-a ‘ALICO INSE-
    LATORIE DEMONSTRATA SI INSTITUTIILE STATULUI IN COMPLICITATE LAILEGALITA-
    TILE ACESTEI SOCIETATI’. Im mod special se ateage atentia asupra legilor:
    -legea 193/2000 republicata;
    -legea 363/2007.
    De asemenea se poate vedea ca exemple toate neregulile pe care le-am
    aratat in prima expunere ‘ALICO INSELATORIE DEMONSTRATA…’
    Totodata in expunrea umatoare, a-IV-a voi recapitula foarte pe scurt
    patru mari nerguli, doua dintre acesta implicand si falsuri.
    Plangerile la ANPC se fac la CJPC (Comisariatul Judetean de Protectia
    Consumatorilor), pentru cei din provincie si tot pentru acestia se reco-
    manda sesizari facute la CSA prin trimiterea celor scrise mai sus prin
    scrisoare recomandata.
    Raspunsurile de la institutiile respective trebuie sa soseasca, in mod
    legal, dupa cel mult o luna si in mod exceptional, dupa cel mult o luna si
    jumatate. In continuare dupa ce a primit raspunsurile sa posteze pe aceste
    site-uri afirmand daca au primit raspunsur favorabile sau nefavorabile.
    Daca raspunsurile sunt nefavorabile si aceasta este un lucru foarte
    probabil atunci acestea pot constitui probe impotriva Statului Roman care
    refuza sa respete propria legislatie si in acest caz se pot face petitii
    la Curtea Europeana.
    Se pune problema daca aceste institutii au competenta de a rezolva
    astfel de probleme sau nu. Raspunsul este categoric da, iar in privinta
    ANPC-ului acesta poate intocmii procese verbale cu toate neregulile con-
    statate pe care le pot inainta Instantelor teritoriale. De asemenea pot
    sesiza si parchetul, dar despre toate acestea voi discuta in expunerea
    a-IV-a.
    2) A doua varianta este demaraea unui proces colectiv. Insa, in aceas-
    ta situatie, tinand cont ca un asemenea proces este foarte costisitor, in
    cazul inceperii acestuia, va fi nevoie de foarte multi participanti, de
    ordinul sutelor, de preferat peste o mie. Acest lucru este necesar tinand
    cont ca astfel de companii au cabinete de avocatura platite ‘la greu’ cu
    mii sau chiar zeci de mii de euro.
    Astept propunerile si sugestiile din partea celor care vor sa se impli-
    ce.
    Eu unul optez pentru prima varianta, adica Stelatul sa se achite de
    obligatiile ce-i revin si sa-si curete mizeria din propria ‘ograda’ si sa
    nu ne implice pe noi la alte mari cheltuieli pentru ca institutiile aces-
    tuia nu functioneaza.
    In expunera urmatoare, care cred ca va fi si ultima si caut sa o dau
    cat mai curand posibil, dupa ce voi reamintii pe scurt despre cele patru
    nereguli, voi discuta problematica legata de autoritati si institutiile
    statului, lucru cel mai important de stiut, din punctul meu de vedere.
    Intr-o ultima instanta se va intelege ca Statul este mai vinovat ecat
    Alico pentru ca acesta ia permis acestei societati sa se comporte astfel
    si totodata trebuie sa se inteleaga ca acest caz ‘Alico’ este unul din ze-
    cile si sutele de mii de astfel de cazuri de iselaciune, de furt, luatul
    cu japca si hotie la care au fost supusi ‘intretinatorii’ Statului Roman,
    care joaca rolul intretinutului lipsit de recunostinta.

  35. AM SI EU O PROBLEMA LEGATA DE ALLICO DAR SI UNA LEGATA DE METROPOLITAN LIFE.
    MARIAN IANCU MA NUMESC SI DORESC SA FIU CONTACTAT DE CINEVA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL ASIGURARILOR.MULTUMESC

  36. Sotia X are un copil dintr-o alta casatorie. Si-a refacut viata, dar nu are copii cu actualul sot. Fiecare dintre cei doi si-a facut cate o asigurare de viata, consemnand ca beneficiar pe sotul supravietuitor. Sotia X se prapadeste. Cine va incasa suma de pe polita de asigurare? Sotul Y, ori are drept si copilul doamnei X? Subliniez, pe polita e trecut ca beneficiar DOAR celalalt sot.

Leave a Reply