In mod normal, ar trebui ca Guvernul sa se gandeasca la disponibilizari. Timpul trece iar noile tinte din acordul cu Fondul trebuie atinse. Cum o sa se faca disponibilizarile? Luati-l pe functionarul public Ionescu care e sa zicem, director de directie dintr-un minister. Sau primar. Are sefi pe linie de partid care i-au impus sa ii angajeze la el in Directie (Primarie samd) cativa “amici”. Ionescu are insa si sefi pe linie ierarhica. “Generalul” l-a sunat sa-i bage si lui doi-trei “nepoti” in Directia lui. Si i-a bagat, ca doar nu-i platea din buzunarul lui. Ionescu are insa si el o nepoata si un frate pe care i-a angajat pe cand se mai putea. Si-i mai are pe cei fara pile, care au prins un concurs si au reusit.
Pe cine o sa dea afara? Pe “pilele” sefilor? Greu de crezut. Pe cei veniti pe bune? In acest caz ar ramane doar cu “pilele” pe cap, iar “pilele” nu muncesc, ca daca ar fi fost muncitori isi gaseau undeva un loc de munca si nu apelau la rubedenii. Pilele stau toata ziua la tigara si pe messenger/twitter/facebook samd.
Standarde de cost nu ai, ca sa zici ca faci o selectie riguroasa. Sa presupunem ca o sa le ai intr-o luna. Ce te faci si cu alea? Sefii raman sefi si s-ar putea sa zbori si tu daca le dai oamenii afara. Revii la situatia descrisa mai sus.
Ar mai fi o varianta. Sa aduci o echipa de straini care sa taie “obiectiv” din schema. Unul de prin Big Four sau pe cineva din afara. Aia te costa (chiar daca efectul agregat e pozitiv) si o sa iti sara lumea in cap ca arunci banii.
Ar mai fi varianta sa faci ca`n trecut. Vine Banca Mondiala si taie in carne vie.
Timpul trece, Guvernele se vor schimba si ele. Se asteapta o mana de croitor ca sa taie cu o foarfeca? Sau o alta mana care sa dea afara barbati pentru ca a lucrat in ultima vreme cu femei? Mai e o varianta, dar pe aia n-o spui inca.
Una peste alta, sunt convins ca in perioada asta, prin birourile functionarilor publici e durere mare.
Aveti colegi/colege care sunt angajate pe pile? Va e teama de locul de munca? V-au anuntat despre disponibilizari, cum sau cand vor fi facute?
Astept pareri.
Lucrez la ADP sector…Seful meu are doua amante pe care le plateste una ca secretara si pe alta ca referent I si pe care le umple de bonusuri. Pe alea nu le va da nimeni afara, credeti-ma. Nici cu ministrul sa vina ca alea raman. In schimb, noua ni s-a spus ca posibil sa fie 35% disponibilizari, ca cica se va da un concurs…mai mare rasul.
In invatamant, la scoala generala…e o mare mizerie ce se intampla cu titularizarile. Mai toate se fac pe pile, pe recomandari. Nu cred ca atunci cand va fi vorba de disponibilizari, totul va fi transparent si corect
Dati un telefon la Inspectorat si intrebati de doamna…….si de …….
io astept Prohodu
Sunt la o primarie de undeva din tara. Din 25 de angajati, 18 sunt membrii a 3 familii. E vorba de localitatea….jud….
@all
De prisos sa spun ca datele personale nu vor fi facute publice nefiind verificate
Nu mai sunt bani de furat. Razboiul se inteteste.
Luati un popcorn si relaxati-va la un spectacol de calitate: Alien vs Predator
Razboiul lor in lumea NOASTRA.
directoarea economica de la Primaria din….- despre care toata lumeastie cat de inteligenta este- are un prost obicei de a-si insoti primarul peste tot. Pe drum, isi “aranjeaza” toti colegii de care vrea sa scape si chiar ii iese jocul. Nu pentru ca are argumente, ci pentru ca are silicoane.
angajarile se fac pe baza de partid, pile si bani dati.Cei care stiu multi dintre ei nu au ajuns la ordine publica, ci au fost incadrati ca personal contractual, chiar daca au studii universitare definitivate, chiar daca au intrat la functionari.In cazul in care s-a zis ceva, au fost pusi pe lista neagra si “pa si pusi patrula”.Orcum, in legatura cu greva nu cred ca ar avea cineva tupeul sa il infrunte pe Filip, deoarece am constata ca numai pupincuristi sunt angajati si ca functionari si ca personal contractual.Se vorbeste, dar li se inchide gura cu locuri “caldute” si astfel ei sunt multumiti.
Uitati aici : http://bihoreanul.gandul.info/saptamanal/cumetriile-din-primarie-2912065?cp=3
A fost de-ajuns ca noul primar să decidă concedierea a 10% dintre angajaţi pentru ca victimele restructurării să descrie “secretele succesului” în Primărie: angajarea pe pile şi încrengătura de relaţii de rudenie, de afaceri şi de amiciţii interesate şi, uneori, de-a dreptul vinovate.
la Primăria …figurează pe listele de plată aproape 1300 de angajaţi, dar numai jumătate din ei fac parte efectiv din personalul administrativ, pentru că tot acolo intra 400 de asistenţi personali, care nu sunt afectaţi de reducerile de personal, personalul medical din şcoli şi grădiniţe, poliţiştii comunitari şi personal contractual. Recent, au transferat 50 de medici şi asistenţi, din unităţile de învăţământ, fără ca măcar să stie de unde o sa le plateasca salariile
Pai tu crezi ca va zbura cineva de bunavoie? Nicidecum. Deci … vine Boc cu coasa si rade 25% din toate salariile. Cand vor vedea coasa toti sefii de prin administratii atunci abia se vor pune si ei pe taieri … de posturi.
La noi, in …. si asta nu e un secret, sora primarului are o firma cu arhitectul sef le merge bine, cica. Ca sa te angajezi la primarie, numai ca sa iti ia dosarul la concurs trebuie sa dai spaga. Ce sa mai zici de tupeul de a si obtine postul…
Ce bihoreanul, prietene. Sa vii in Bistrita sa vezi cum e.
Fostul sef al CJ (CJ BN), Gheorghe Marinescu si-a pus fiul în fruntea RAJA Aquabis a ajuns chiar în instanţă. Primele sesizări au fost făcute chiar de către prefectul Ioan Szilagyi. Au fost două anchete, una la Parchetul de pe lângă Tribunalul Bistriţa-Năsăud şi alta la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Cluj-Napoca, însă în ambele cazuri s-a dat neînceperea urmăririi penale. La acea dată, fiul lui Marinescu a obţinut un post de director tehnic în cadrul Regiei Judeţene de Apă “Aquabis”, actualmente SC Aquabis SA.
Cei doi foşti vicepreşedinţi ai CJ BN au făcut ce au făcut şi şi-au angajat copiii chiar în instituţia lor. Peremistul Constantin Pamfiloiu şi-a instalat băiatul într-un post călduţ de inspector, iar fiica conservatorului Ionel Tompa, Livia Loredana, ocupă şi acum un fotoliu de referent în cadrul CJ BN. Detalii aici: http://www.gazetadebistrita.ro/citeste/1062-administratie-pe-pile-la-bistrita
Am lucrat intr-o banca in care s-a schimbat conducerea pe criterii politice. Una din cele doua cunoscute. Mi s-a spus ca nu mi-am indeplinit targetul samd. Am fost fortat sa plec in mai 2009 Vreau sa va spun ca in locul meu a venit un fost primar dintr-o localitate de unde se tragea un vicepresedinte al bancii
la Primaria … , in urma multor si multor interventii , S. a dat dispozitie sefului de la Resurse Umane ( A…l) sa angajeze “pila” (in acelasi timp – ruda a lui !), astfel ca cei doi functionari care primisera “tema” , n-au scapat ocazia – desi stiau ca e ruda lui primarului, pina nu au cerut dreptul de 1000 euro !! Pina acolo s-a ajuns , incit cei direct implicati , nu-si pot permite sa piarda nici de la rudele lui primarului! Va dati seama, cita “corectitudine ” exista , daca si la asemenea pile , cei care “conduc procesul tehnologic” , nu se dau in laturi ?? Credeti , atunci , ca primarul va putea sa ii dea afara pe cel care-i executa asemenea ordine , chiar daca stie ca afacut-o si cu propria-i ruda ?
La Tg Jiu mi-e mie scarba de ceea ce se intampla.
Nu am lucrat in viata mea la stat. Banuiam cam cum sta treaba, mai auzisem de pe la prieteni “bugetari” una-alta, dar…
Vad comentariile de mai sus si ma ingrozesc. Trag linie si zic asa (pentru cei “pe bune”):
- munca multa (ca tre sa ii acoperi pe toti)
- frecush maxim (ca fiecare pilos isi permite)
- promovari si bonusuri nema (ca are cine le lua)
- salarii mici
- 25%
DE CE dracu ati mai stat? Sa mor daca inteleg.
@ Florin – pt ca asta au vrut ei sa faca in viata, si fiecare are dreptul acesta. De ce comenteaza acum? Pentru ca acum o sa taie in carne vie si o sa ne doara pe toti, chiar daca esti la stat sau la privat.
INSSE si Directiile regionale
Pai povestea e cam asa…. anul trecut pe vremea aceasta a venit o decizie politica prin care toti DIRECTORII DIrectiilor regionale de statistica trebuiau schimbati, sa nu va ganditi ca cu niste oameni mai capabili, au fost schimbati toti intr-o saptamana ( nu am auzit nimic in presa dar e informatie sigura). Toti Directorii care aveau studii economice si de statistica care faceau aceste lucruri de 15-20 de ani ( adica cu experienta) au fost inlocuiti cu proaspeti absolventi de liceu si facultati prvate ce aveau acceptul partidului aflat la Guvernare ( adica PDL).
Numai ca…. acei oameni care au fost dati afara abuziv, nu au acceptat si au dat in judecata statul si au castigat dretul de afi repusi in functie. Rezultatul – STATUL plateste 2 Directori oficial, neoficial Ala tanar si neexperimenta isi ia banii, si ala care trebuie sa fie repus in fuctie – asteapta repunerea de aproape un an si o sa-si ia banii retroactiva ( numai ca Guvernul a blocat astfel de plati). Directorul INSSE – ce culoare politica credeti ca are ( ssshhh – portocaliu) si amana repunerea in functie a Directorilor care au castigat in judecata pentru ca pe 25 mai 2010 se face un an si se prescrie. Urmeaza disponibilizarile – credti ca o sa dea afara pustani de 23 de ani care conduc acum statistica…. ma indoiesc.
PS: de ce a fost facut acest lucru in mai 2009…. pai in noiembrie 2009 veneau alegerile, di Directiile de Statistica aveau si ele o implicare si culoare nu era prea portocalie, asa ca intr-o saptamana au revopsit toata institutia si au pus in functii bine platite oamenii de incredere” – cine are puterea sa investigheze… va rog
Va fi ca la licitatie, ala care da mai mult ramane, fara nici o legatura cu pregatirea sau eficienta sau profesionalismul, ca doar asa-i sade bine unui stat mafiot. Stiu un caz, ca asa merg lucrurile, asistenta medicala, sotia cuiva, dupa ceva facultate pe la privati, angajata direct ofiter SRI, alt salariu, alta competenta, siguranta nationala nu mai e in primejdie, parol!
Adevarul apare din ce in ce mai evident. Acest sistem politic nu este pentru noi. Aceasta nu inseamna ca pledez pentru comunism sau doresc musai sa critic pe cineva. Ganditi-va si voi. O campanie electorala trebuie sustinuta financiar. Da? O va sustine partial cel care candideaza, apoi partidul sau si apoi diferite persoane sau firme interesate. Este asa? Da. Mi se pare normal ca in situatia in care persoana care castiga sa-i rasplateasca intr-un fel pe cei care-l sprijina. Indiferent de care parte a baricadei ati fi, oricare dintre voi ati face la fel. Mi se pare cat se poate de corect sa fie asa. Sistemul este astfel conceput ca sa se intample in acest fel. Concluzie: VA TREBUI ODATA SI ODATA CA TREBUIE SA NE REGANDIM ACTUALUL SISTEM POLITIC.
Actualul sistem politic parlamentar a fost gandit in Anglia anilor 1600-1700 cand in Parlamentul englez intr-au oameni care se puteau sustine financiar singuri si, in plus a fost conceput de o natiune cu o alta cultura si traditie adica a fost croit dupa masura sa. Noi am copiat o forma fara fond. Noua nici macar nu ne trece prin cap ca ar trebui schimbat ceva aici si nici nu avem curajul sa ne gandim la asta. Niciodata nu vom fi primii daca numai vom copia. VOM FI TOTDEAUNA IN URMA CELOR PE CARE-I COPIEM.
Imi cer scuze pentru multele greseli gramaticale de mai sus!
@Cristi 5.49 PM
Ai si vrun nume de director schimbat??? Te intreb pentru ca dupa ce am intrat pe site la INSSE, uitindu-ma pe declaratii de avere, n-am gasit nic un director care sa nu fie macar din 2008. Ai vrun nume, vro dovada? Sau doar te-ai trezit si tu sa vii cu niste informatii “pe surse”?
Pina nu vad o dovada ca ce spui e adevarat, te voi considera doar un pastac platit de PSD&PNL.
Sa nu ne facem iluzii ca membrii PDL sunt nemti aterizati in Romania sa faca bine tarii. Daca ne uitam cine este in politica si cine pe la cate partide a trecut, o sa vedem acelasi profil psihologic si pana si aceleasi trasaturi.
Vietile noastre ale tuturor sunt asa pentru ca ii lasam sa ne dispretuiasca de sub osanza lor acumulata in 20 de ani, pentru ca nu reactionam nici cei care intelegem ce se intampla si ce consecinte are ce se intampla. Nu am sa inteleg niciodata de ce nu s-a iesit in strada pentru forma in care a iesit legea ANI din parlament.
Cred ca problema Romaniei mai este una: cati dintre noi daca ar fi in locul lor ar face la fel si cati ar fi dezgustati de asemenea practici si ar merge pana in panzele albe ca sa schimbe lucrurile in bine in jurul lui? Daca in mintea noastra este adanc inradacinat ca cine fura e destept, natia asta nu o sa fie niciodata cu nimic mai buna decat este acum si nu avem nicio sansa. Pana cand indivizii cu constiinta civica din tara asta nu reactioneaza la nimic, nu-si educa copiii in acelasi spirit, nu creeaza valoare in jurul lor, nu amendeaza la alegeri clasa politica mafiota, orice partid o sa vina la guvernare o sa faca la fel. Imi doresc si eu un protest de bun simt in tara asta, asa cum a fost cel al magistratilor in cazul suspendarii lui Costiniu, vreau sa vad un protest pentru legea ANI, pentru ca nu este Monica Macovei in fruntea CSM sau ministru al justitiei, pentru ca medicii pretind spaga, pentru ca magistratii sunt corupti, pentru ca functionarii publici se poarta execrabil cu cei care indirect le platesc salariile si cate si mai cate proteste de bun simt.
@Cristi, referitor la INSSE si Directiile regionale
Si in timpul carei guvernari nu a avut loc o re-colorare politica a directorilor ?
Ca s-o fi extins cancerul catre noi arii… nu zic nu, dar boala e veche…
PCR-ul a avut cca 4,5 mil de membri,din care cca 500000 traiau din activitatea de partid!!!!astazi avem tot un partid unic(ei isi spun psd,pnl,pd..etc) care si-au impus oamenii(multi fosti privilegiati ai PCR-ului) peste tot,iar astazi,acestia sunt privilegiatzii…..ar putea ramane “ei de ei” ca banii s au “gatat”….vine scadentza!!!!!intrebarea a fost:cine va pleca?? vor pleca cei “lipsiti de noroc”.
In cadrul Autoritatii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale (ACIS) din Ministerul Finantelor Publice daca cumva incerci sa fi corect, sa intocmesti caiete de sarcini viabile si corecte (adica nu cu dedicatie) ti se pune in vedere sa pleci. De catre cine? De catre secretarul de stat Bogdan Alexandru Dragoi (care are si el anumite firme favorite care trebuie sa castige contracte, nu de alta, dar trebuie sa-si indeplineasca targetul de donatii lam partid)
Si mai cunosc tot pe la ACIS, persoane venite de la Oficiul de Plati si Contractare Phare (OPCP) sau, dupa cum mai este cunoscut, Oficiul de Prevenire a Contractarii Proiectelor, persoane care stiu cum se desfasoara o licitatie “serioasa” cu un castigator la fele de “serios” ca doar lucrul asta l-au practicat pe Phare de ani intregi.
In concluzie, cine credeti ca vor fi disponibilizati? Cei care fac treaba cinstit si corect si care duc greul pe umerii lor sau jegurile alea umane care nu fac decat invarteli?
Acum imi pare rau ca am votat cu PDL (am votat tocmai din motivul ca si pe vremea PSD, PNL se fura dar parca niciodata ca acum. astia vor sa-ti fure si perna de sub cap) si de abia astept sa votez cu altii (sper ca in alta tara) care sa-i mazileasca pe astia.
Vor ramane pilele mai mari. Primii dati afara vor fi cei tineri, veniti ultimii si “pe bune”. Dupa aia, daca chiar e cazul… (dar stii ca-n multe locuri se iau sporuri, se pot scadea cele 25% de acolo, bineinteles si aici se aplica politica de “cine trebuie ia mai mult, restul mai vedem”) probabil ca vor negocia cu cei care l-au pus sa-i angajeze. Dupa cum zic si altii mai sus, spaga se da chiar daca vine pe pila cineva…deci daca vrea sa mai ramana mai da ceva. Din nefericire cred ca nu se va iesi la liman prea curand, cu nepotismele din ziua de azi.
Ntz! Sectorul bugetar devine total neatractiv! Toti sint cu ochii pe tine, e naspa, mai bine fugi cit mai ai timp daca stii ca esti suspect. Tocmai asta era marele avantaj al bugetarului: era acoperit sau acoperea. Reteaua e pe cale sa fie demascata! Salariile se vor diminua drastic, prime, sporuri etc adio… Naspa! Sa fugim! Unde? La privat. Sau ne facem firme, deci tot privat, deci tresa muncim ca nici afacerile cu statul n-o sa mai fie la tot pasul. Naspa! Am belit-o, vorba lu Patriciu. S-a dat si legea lustratiei si nu mai putem nici sa candidam… Naspa, naspa, naspa!
Daca nu reuseste cineva sa-l dea jos pa dusmanu poporului, murim da foame! Si avem copii, neveste, amante, obligatii…Naspa!
@Cristi & INSSE
Ma mir de ce zici , daca era ceva iesit din comun iRealitatea si Mogulena3 scoteau flacari pe antene . Mi mi se pare ca posturile astea sunt politizate si e traditional (desi nu normal ) sa fie schimbate dupa voia noii guvernari dar PSD-ii nu se dau dusi . Ar fi culmea sa nu plece din parlament alesii dupa alegeri :)
@Milu @ Bogdan @ GAMMA si ceilalti care nu cred decat pe dovezi. :-)
Directia Judeteana de statistica Brasov: informatii de pe site-ul insse – declarati de avere – curente 2009 si arhiva 2008. Situatie de la Directia judeteana Brasov. ( pt 2008 trebuie sa dai jos arhiva asa ca nu pot da link; pt 2009 pot sa citez link-ul)
2008 – Director ex. Adjunct – Patea Felicia Mihaela – numai este angajat al INSSE – cel putin nu figureaza
2009 – Director coordinator adj. – Danaila Gheorghe – http://www.insse.ro/cms/files/declaratii/judete/pdfBV/DanailaGheorghe_i.pdf
2008 – Director executiv – Popescu Ion – numai este angajat al INSSE – cel putin nu figureaza –
2009 – Director coordinator – Danu Aurelian Leonard -http://www.insse.ro/cms/files/declaratii/judete/pdfBV/DanuAurelian_i.pdf
Suceava:
2008 – Director Coordonator – Stelian Ruscior
2009 – Director Coordonator – Stelian Ruscior
Director Coordonator – Ing. Nicolae Maftei – in 2008 nu figureaza ca angajat al DJS – http://www.insse.ro/cms/files/declaratii/judete/pdfSV/MafteiNicolae_i.pdf
Vaslui
2008 -Director executive – Dencu Costica
2009 -Director coordonator – Danut Pecheanu – in 2008 nu figureaza ca angajat al DJV http://www.insse.ro/cms/files/declaratii/judete/pdfVS/PecheanuDanutIustinian_i.pdf
@Bogdan ma indoiesc sincer ca tu ai reusit sa verifici site-ul insse ca sa afirmi ce ai spus. mie mi-a luat cel putin o ora ca sa-ti culeg informatiile de mai sus si am verificat doar 6 judete. Eu ampostat comentariul la 5:59 PM si tu la 6:48 PM adica la vreo 49 de min dupa mine. Spun asta pentru ca sa pot sa-ti dau informatiile de mai sus am verificat declaratiile din 2008 care trebuiesc downloadate in arhiva si verificate una cate una si apoi sa le compar cu cele de pe 2009 care sunt disponibile pe site la sectiunea declaratii de avere Judete. Poate totusi sunt eu mai incet si neproductiv ( desi lucrez in privat).
PS: Pana astazi eu am auzit doar de PDL ca isi plateste oameni sa scrie pe net. Si sincer de asta am decis astazi sa postez un comentariu …. sa vad cati sar cu gura fara sa stie ceva concret …si am impresia ca deja am avut succes.
@GAMMA sincer nici eu nu pot sa inteleg de ce realitatea, antenele si nici o alta publicatia nu a preluat aest caz pana acum. Din cate stiu eu doar in Brasov s-a facut ceva valva – ai link aici ca DOVADA – http://www.infonews.ro/art_138903_-Protest_%C3%AEmpotriva_schimbarii_conducerii_Directiei_de_Statistica_Brasov.html
Si mie mi se parea normal sa se faca putin mai multa valva, dar na… uite cum se pot musamaliza anumite decizii.
Nu numai pilele vor ramine. Cel putin la acele institutii care nu invirt sume mari de bani si la care s-a facut un numar mare de angajari “pe bune”, pentru ca nu exista mare interes pt functiile scoase la concurs. Problema este ca la institutiile astea formate din “prapaditi”, in care numai o parte a angajatilor are pile zdravene in spate, fiecare a supravietuit cum a putut pina acum, si anume mai ales prin puparea dosurilor de sefi – cred ca si cei de la privat stiu foaaarte bine despre ce vorbesc. Ca peste tot, si aici doar 10 – 20% din angajati muncesc cu adevarat, unii chiar pina le ies ochii din cap, ca sa suplineasca “activitatea” celorlalti, ce sint prea ocupati sa-si cultive seful sau pila care i-a adus. In orice asemenea adunatura publica, ce-si zice “institutie”, cei 10 – 20% care au fost suficient de prosti ca sa nu linga pe nici un sef si sa nu-si faca nici o pila trebuie sa munceasca toata ziua si sa se multumeasca cu lefurile cele mai mici. Ei sint insa fericiti, pentru ca spun ca ar fi “indispensabili” – ceea ce, asa cum o sa vada, este o mare prostie. Se face, sa zicem, reducere de personal de 20%. Pe cine o sa dea afara? Pe prostii de mai sus. Cine o sa mai faca ceva? Pai, o sa incerce oleaca pilele sau lingaii, dar nu o sa prea reuseasca, pt ca, de, nu prea mai sint invatati sa faca ceva de ani buni, asa ca o sa se lase pagubasi. Si nu o sa se intimple nimic. Desigur, dupa vreun an de zile, conducerea o sa intre in panica – adica, nu se poate, chiar nu se face nimic, o sa fim desfiintati – si vor gasi soluti: noi angajari, pt ca “nu mai putem face fata sarcinilor”. Asa ca vor angaja alti fraieri, care vor munci tremurind, apoi noi pile, lingai etc. Ma mir, sincer, ca cifra angajatilor la stat nu a depasit inca populatia Romaniei. Ma linisteste doar gindul ca o va face, peste vreo 10 ani.
@milu
Sunt de acord cu tine ca toti sunt o apa si un pamant. si ca toti au incercat sa faca schimbari astfel incat sa-si plateasca polite si sa-si ajute aproapele ( ca na asa am fost invatati de mici la orele de religie). Singura mea problema este ca , in cazul descris de mine s-a intamplat intr-o intreaga INSTITUTIE PUBLICA – ma refer la majoritatea directiilor regionale.
Deasemena toti au furat… nici un politician roman ( sau cred nici un politician punct, ca si ai nostri au invatat dinafara, nu s-au trezit ei cu ideilea acestea nastrujnice)NU este CURAT. Problema este ca cei care ne conduc acum, intrec masura sunt de acord sa faci si pentru tine, dar fa si pentru cei care-i reprezinti. Chiar daca ai fost ales de 55% din populatie tu esti presedinte, ministru, director de institutie publica, primar, prefect … pentru toti cetatenii Romaniei si localitatii pe care o reprezinti. Nu poti sa furi tot trebuie sa mai dai macar si impresia ca faci ceva pentru popor.
Sunt de acord si ca toti au incercat cum au ajuns la Cascaval sa-si ia cat mai mult…. pt mine ciudat este ca ce s-a intamplat la INSSE in 2009 nu a fost dupa o schimbare de Putere…. a fost ca sa mentina Puterea ( ma refer la alegerile din 2009 noiembrie). La momentul respectiv PDL-ul era deja la Putere nu era la inceput….. oricum… astept cu interes sa vad daca se trezeste cineva pana pe 25 mai.. macar sa se intereseze de acest subiect si sa scrie o stire… inainte ca deciziile de repunere in functie sa fie prescrise….
seara placuta tuturor
Ion Popescu, schimbat de la şefia Direcţiei de Statistică
21.05.2009 08:18:40 (Arhiva)
http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=eveniment&s_id=74766
@Bogdan
Imi cer scuze pentru comentariile multiple… dar vreau sa-ti prezit toate dovezile;
Direcţia de Statistică Vâlcea va avea doi şefi – http://www.voceavalcii.ro/Politica/2010-05-13#articolNr8617 – da scroll la al doilea articol :-)
Sistemele pot fi facute sa functioneze chiar si cu oameni incompetenti (in prima faza) daca au un anumit set de reguli, de genul salariu pe baza criteriilor indeplinite din fisa postului pe luna respectiva, care sa includa sarcini precise, cu temporizari si raportari la superiori care la randul lor trebuie sa faca verificari si trebuie sa fie verificati prin sondaj.
Daca raportarile trebuie sa includa si o parte de sugestii din partea angajatului de indeplinire mai eficienta a propriilor sarcini, sistemul poate fi chiar unul evolutiv (“perestroika”).
Adaugati peste toate acestea obligativitatea transparentei totale atat in cadrul institutiei, dar si in afara ei (“glasnost”).
O institutie de stat poate fi organizata ca o multi-nationala in care patronul e peste mari si tari si totusi functioneaza, fiindca au mile-stone-uri, timelines si deadlines.
Trebuie sa depasim conceptia de “asa zisa democratie” din anii 90 in care primul lucru facut a fost desfiintarea planurilor cincinale, a sarcinilor de productie, etc. (adica s-au desfiintat acele milestones, timelines, deadlines, etc).
Faceti asta intr-o firma privata si vedeti daca mai functioneaza. Eliminati raportarile managerului catre patron si vedeti ce se-ntampla a 2-a zi: toate rudele analfabete de la tzara vor fi angajate pe post de manager-adjunct.
Veti gasi multe firme cu “proprietatea” si responsabilitatea “disipata” intr-o societate pe actiuni, cu “shared options” catre angajati, si manageri platiti la procent, mult mai eficiente decat cele cu un patronat clar dar fara stimulente catre angajati.
“Nu forma de proprietate e esentiala ci forma de stimulare a angajatilor, a se vedea succesul Renault, firma de stat.”
Lionel Stoleru, consilier economic Francois Mitterand, huiduit in parlamentul Romaniei de FSN – 1990.
Am lucrat ceva ani (si inca mai lucrez) prin Europa. Din tot ce-am vazut, un singur lucru mi s-a parut ca functioneaza: transparenta bugetelor. Atat cele locale cat si cele nationale. Administratia primeste niste bani de la contibuabili (sumele sunt facute publice) si spune exact ce va face cu ei. La sfarsitul exercitiului spune ce a facut cu adevarat. Cine e prins cu minciuna infunda puscaria pana la adanci batraneti. Simplu.
In tarile alea cu apa calda, strazi curate, oameni politicosi si relaxati si multa verdeata asa se face, din cate am vazut eu. Si merge.
Din pacate asta uita toti sa ceara
TRANSPARENTA TOTALA
@Cristi: Doamne fereste, n-am vrut sa insinuez ca actuala putere e ‘curata’. Vreau doar sa subliniez ca nu observ nici o diferenta de comportament in ceea ce priveste pilele si ierarhiile politice fata de anii trecuti.
On-topic: vor ramane astfel:
- pe posturile de unde nu ies contracte si comisioane, cei care au venit prin concurs sau orice altfel de intrare ‘pe bune’
- pe posturile cu comisioane si semnaturi care pot ‘directiona bani’: cei cu pile, ierarhii politice.
Si asta se intampla si la privat, cu un oarecare balans, cel putin pe alocuri, pentru ca totusi trebuie sa fie si unii care sa munceasca, nu pot ramane doar cei care il periaza pe shefu’.
Dl.Popa, nu sung bugetar , insa am doi amici care lucreaza in adm publica si nu s-au angajat pe pile– tare ma tem ca ei vor avea de suferit.
Iar ca evolutie, scenariile depinde de cat de incompetent este guvernul si masurile lui.
Adica eu cred ca vor fi dati afara cei fara pile (sau o parte din ei) si apoi se va ajunge la concluzia ca cineva trebuie sa mai si munceasca si probabil vor mai angaja din nou.
Asta daca nu pica guvernul si atunci “pilele” (unele dintre ele)vor ramane descoperite.
Ideea cu cineva din afara care sa decida suna bine , insa cui ii foloseste , in afara de cei fara pile (clar cei mai slabi din sistem) – deci nu cred ca va fi aplicata!
Subscriu la ceea ce se scrie, in cadrul Autoritatii Nationale Pentru Reglemantare in Comunicatii (actuala ANCOM), au fost cerut banii pentru ramanere pe posturi (pentru a ajunge la pusculita PDL, banii negrii), cine a cotizat a ramas, cine nu a trebuit sa plece pentru a fi inlocuit cu “manageri portocalii” care au provenit direct din “somaj” sau de la lipit afise sau impartit baloane in parcul Moghioros.
Pana la urma eu cred ca vor fi dati afara si din cei cu pile si din cei anagajati pe bune… pana la urma si sefii ierarhici care l-au pus pe Ionescu sa-i angajeze trei protejati are probabil doi la care tine mai mult si unul de care poate sa se dispenseze.
Ca si “banca”, am trecut si eu printr-una dintre cele doua banci ale statului (bine, ale AVAS-ului, dar cam tot aia inseamna). Si da, ca toti cei pe care ii cunosc acolo, daca nu cunosteam pe cineva nici nu as fi ajuns sa imi depun CV-ul. Am cunoscut diversi oameni cat am lucrat acolo, unii capabili, altii….. Din nefericire in ultimii 2 ani cei capabili au plecat masiv (pensionari, transferuri), in timp ce majoritatea nou-venitilor, angajati pe salarii duble fata de cei vechi, mai au dificultati in a intelege diferentele dintre un creditor si un debitor. Cine se pune impotriva curentului pleaca. cine nu are pile in actualul regim tremura. cine are pile in actualul regim.. munceste cand s-a plictisit de stat. Intrebarea nu este care angajati vor fi disponibilizati, ci cati dintre cei care nu mai au “spate” vor fi dati afara pana cand cei cu pile vor fi obligati sa puna osul la munca, evident prost ca de unde nu e nici Dumnezeu nu cere.
Ar mai fi metode:
una: Sa paraseasca sistemul cine a facut facultate particulara. Ai facut la particular atunci sa lucrezi la particular sa fie principiu. Sa ramana in sistem doar cei care au terminat la stat. Daca tot raman prea multi sa fie construit un filtru cu prioritatile: 1 forma de invatamant zi fata de seral sau fara frecventa, etc, 2. nota de licenta pt aceeasi facultate. Avantaje: nu dai bani pe experti straini si te bazezi pe scoala romaneasca din perioada buna si ramai cu cei mai buni. Dezavantaj: actiune contrara prevederilor statutului functionarilor publici.
alta: Sa fie taiate toate sporurile, inclusiv cel de vechime si sefie, sa fie reduse salariile din ce in ce mai mult pana cand posturile de bugetar devin neatractive. Avantaj: se poate aplica legal. Dezavantaj: vor ramane in sistem cei mai prosti si puturosi.
Hmm, eu zic ca este in regula. Decat nimic, mai bine disponibilizate chiar si persoanele cele mai performante din aparatul de stat. Pe termen scurt in cazul acesta va fi o pierdere, dar pe termen lung cureaua se va strange si va aparea competitia intre pile si nu va vi de ales decat sa se faca performanta. Incet incet se vor cerne functionarii ineficienti, trebuie doar stransa cureaua si presa sa fie cat se poate cu ochii pe ei, de sus in jos va aparea schimbarea. Altfel, sectorul public va ramane in aceeasi deriva si cu aceleasi pierderi, iar pilosii in continuare vor suge din banul pulbic fiindca mai exista si functionari care isi fac treaba care pot sa tina aparatul de stat pe linia de plutire chiar legati de toti bolovanii care il trag la fund.
@florin: sincer, nu vreau sa te jignesc, insa ar trebui sa recitesti ce ai scris. Am facut facultatea la stat, ba am si un master tot la stat. Insa daca ar trebui ca sa fac o facultate in conditiile actuale, cred ca as merge spre o particulara. Profesorii sunt tot aia de la stat iar costul pe anul de studiu e mai mic. Da, poate acum 10 ani la particulara se refugiau toti ratatii, insa acum facultatile s-au mai triat si nici sistemul de educatie la stat nu se simte prea bine. Apoi, legat de FF, seral si zi… ce sa zic.. poti termina facultatea si sa ramai un imbecil cu diploma. Cunostiintele teoretice nu inseamna mare lucru in viata reala.
@mowgli: “performanta” in actualul sistem de stat inseamna “pila mea e mai tarea ca a ta”. Problema urata e ca intr-adevar daca faci niste salarii minuscule or sa ramana numai prostii in sistem. Si cum aparatul birocratic al statului conduce cam totul.. fereasca Dumnezeu de ziua in care la toate ghiseele vom gasi “dezavantajati intelectual”!
Problema e ca daca nu oferi salarii la nivelul pietii vei avea doar angajati slab pregatiti, care vor accepta salarii mici deoarece particularii nu i-ar angaja. Daca oferi salarii la nivelul pietei vei avea o multime de pilosi care vor ocupa toate posturile deoarece oricum ei la nivelul lor de pregatire nu aveau sanse sa fie angajati la un privat. Parerea mea e ca nu sistemul de retributii de la stat ar trebui schimbat, ci sistemul de recrutare. Si o revizuire de la cap la coada a oragnigramelor, ca s-a ajuns ca un angajat sa aiba 2-3 sefi directi
@HYMERION
Macar fa o lista cu toate comentariile si datele personale… si trimite-o la toate ziarele si televiziunile. Poate mai exista in tara asta si jurnalisti care sa verifice si sa faca publice toate aceste cazuri.
Sau sa se faca un site gen desprefirme.com… http://www.desprestat.ro... ca tot vad ca persoanele care au chef de stat [degeaba], se duc la stat… :)
PAI daca sunt incompetenti poate vor pleca, daca sunt competenti poate vor ajuta dar daca au platit locurile prin spaga ar trebui sa plece cei care au luat plicul NU? eu cred ca nu pleaca nici unul, ca toti care au venit au VENIT PE FONDUL UNEI CHESTI EXISTENTE eu bag unul de-al meu TU BAGI unul de-al tau s.a.m.d dar NIMENI nu a pus competenta INAINTE pentru ca MINTEA VINE DUPA POST, sau dupa DIPLOMA DE LICENTA nu dupa FOAIA MATRICOLA. SAU MAI SCHIMBAT LUCRURILE IN bine sau in MAI RAU cine are bani de SPAGA e BINE MERCI cine n-are bani E PLECAT DIN TARA(sau neadaptat LA SISTEM)
Ecou poate n-ai inteles. Principiu e bun. Cu certitudine toti cei care s-au orientat catre facultati particulare si-au dorit sa obtina o temeinica pregatire iar nu o simpla patalama precum cei de la stat. Ca sa poti studia la stat trebuie sa reusesti la un concurs spre deosebire de facultatile particulare. Concursul este corect, nu ca acelea de la primarie/ministere. Si la facultatile tehnice in anul II se regasesc cca 50 % din cei inscrisi in anul I (un exemplu: UTCB-CFDP 1995) spre deosebire de facultatile particulare unde promovabilitatea este de 99%. Chiar daca sunt aceeiasi profi au standarde de evaluare diferite stat/particular. Pot sa-ti dau cateva exemple de cazuri cand colegi de-ai mei n-au reusit sa treaca anu III, IV, V, dar care au reusit sa absolve fac particulare cu medie de peste 9. Era musai sa plateasca o taxa ca sa poata participa la examen, iar acolo completau un chestionar. De aceea cred ca cei pregatiti la stat STATISTIC sunt mai buni decat cei de la particular. Si pot sa-ti mai dau un exemplu: Institutul de Biologie si Patologie Celulara N Simionescu. Acolo din anii 80 de cand s-a infiintat, au fost angajati pe functii de cercetator numai absolventi la forma zi si nota de absolvire minima 9,50. Nu se putea participa la concurs altfel. Crezi ca de pomana era pus filtru asta? Adica prof Simionescu chiar asa de fraier era ca sa piarda oameni performanti de la seral, ff, etc? Si dupa stiinta mea acolo n-au lucrat vreodata si nici nu lucreaza pe functii de cercetator striintific absolventi de facultati particulare din Romania. Ceea ce nu inseamna ca n-am cunoscut oameni care sunt buni profesional si care au facut la seral sau chiar n-au facultate.
Prin urmare, cei care au ales sa faca Hyperion, Spiru Haret, Romano-Americana, Titu Maiorescu, etc sa performeze in mediul privat si sa-i lase pe absolventii de la stat sa se straduiasca la stat. Ar fi un principiu bun. Ar elimina o mare parte din pile, adica degeaba esti “nepot” daca ai facut la Spiru, ca nu poti fi angajat. Selectia facandu-se la accesul in facultate si pe timpul facultatii de catre profi universitari mult mai corect decat simulacrele de concursuri organizate de institutiile publice. Ar fi chiar bine sa existe un fel de repartitie guvernamentala (cum era pe timpuri) la institutiile de stat pt absolventii de la stat. Sper ca ai priceput.
Pingback: Concedierile de la stat « Amalgammax's Blog
Pingback: Doua vorbe despre cat de in serios e luata ofensiva anticoruptie si antievaziune » Dan Popa