Cum discuta intre ei angajatii Raiffeisen

“Dragi colegi frustrati ,

am si eu multe dorinte de Craciun :

1. sa citesc mailuri scrise corect gramatical de catre voi (daca nu aveti suficienta scoala , faceti-o , iar daca aveti , atunci ati trecut ca gasca prin apa , asa ca nu asteptati rezultate performante daca nu sunteti in stare sa le faceti )
2. vorbiti NUMAI in numele vostru ; stimata Iuliana de la Ag 1 Decembrie , ai acordul scris al colegilor pentru aberatiile pe care le-ai scris ? REVOLUTIE ??? Si cum , ma rog , ar trebui sa arate viata ta profesionala pentru a fi satisfacuta?
3. Daca sunteti atat de nemultumiti , de ce nu va cautati fericirea in alta parte ?

Unde puteti sa fiti (ne)performanti si apreciati ? Va tine cineva legati de scaunul de la birou ?
4. Pentru cultura voastra , nicio alta banca nu mai subventioneaza petreceri de Craciun
5. De asemenea , nicio alta banca nu mai acorda bonusuri , cafea , prime de Craciun sau al n-spelea salariu
6. Intrebati colegi de-ai vostri care au fost dati afara de la alte banci : ar fi dispusi sa preia din “sacrificiile ” voastre ? Sunt sigura ca da .
7. Sigur , stimate coleg de la Ag Natiunile unite ca “niciodata nu e de ajuns ” , asa gandeste in mod normal un antreprenor , daca ai fi in stare sa-ti faci propria firma asa ai gandi si tu (sau ai fi falimentar, ca multi altii )
8. Nu vrei sa ai superiori ? Aplica partea a 2a de la punctul 7 si lasa loc altuia dispus sa se lase condus

Personal sunt satula de plingaciosi , inculti , oameni fara coloana vertebrala !

Cu bine ,

______________________
nume si prenume
Coordonator IMM Medii
Grup Retail
Raiffeisen Bank SA ”

Raspunsurile sunt si mai si…

34 thoughts on “Cum discuta intre ei angajatii Raiffeisen

  1. Cum discuta angajatii Raiffeisen despre clienti.
    Sfaturi catre un ucenic:

    Trage-i in piept, ca-s prosti.

    Indiferent ce le oferi, ei tot vor fi nemultumiti, asa ca mai bine sa le dai motive.

  2. Pingback: Cum discuta intre ei angajatii Raiffeisen » Bloogle

  3. Pai da si raspunsurile šŸ˜€

    Macar ne descretim fruntile dupa tot scandalul politic al “bunului simt” ]:-)

  4. Fatuca aceasta,cu mari valente de avocat al diavolului, este cam prost informata asupra unor aspecte precizate de ea intr-un mod atat de plastic si cu o inflacarare ce ne-ar incalzi la toti caloriferele in acesta iarna:
    Unele banci fac petreceri pe bani lor,exista cafea subventionata,etc.

  5. Acum nu vreau sa se supere pe mine tanti de la Raiff…

    Dar Bancpost, careia nu i-a mers anul asta la fel de bine ca lui Raiff (conform cifrelor oficiale publicate) plateste totusi o mine-petrecere de Craciun.

    Avem si prinma de craciun, intr-adevar mica, in conformitate cu CCM.

    Tanti asta de la Raiff e chiar nesimitita. Nu e o problema ca oamenii cer, e normal. E evident ca unii sunt aberanti.

    Dar daca ea e “coordonator” ar trebui sa aiba niste cunsotinte de management de conflicte si nu numai.

    Concluzia din mail este ca ea e frustrata, pentru ca e incapabila sa se inteleaga cu oamenii respectivi.

  6. Pacat, domnule Popa, ca nu aveti acces si la celelate mail-uri ale colegilor din Raiffeisen. Tot ce pot sa va spun este ca ca laitmotivul acestor mail-uri a fost “sclavi pe plantatie”. Printre “singurele voci” care aparau sistemul autoritar si agresiv prin care un angajator, fie el o banca de renume, ataca integritatea fizica si morala a propriilor angajati, a fost d-ra de mai sus, pe care, cu onor, o citati. Va scriu pentru o informare corecta legata de mail-urile “revolutionare” ale angajatilor din front office (ale caror salarii nu depasesc 1000 de lei pe luna), care muncesc 9-10 ore pe zi, cu spaima target-ului ZILNIC, pe care trebuie sa il indeplineasca, fara a primi, nu ore suplimentare, macar pauza de masa. Intrebati-i pe ei. Intrebati departamentul de resurse umane cate concedii medicale au inregistrat in ultima vreme, sau cel mai bine, de cate ori serviciul medical de urgenta a avut ca pacient un angajat de la Raiffeisen. Si veti spune, si domnia voastra, si cei care comenteaza pe blog: dar cine va pune sa stati acolo?”. Exista un raspuns simplu: saracia, domnule Popa. Stai si inghiti. Astazi a fost un razboi intre Ildiko (cea care s-a revoltat)si Ingrid (cea multumita). Acest episod va trece (cu sau fara greseli gramaticale). Va ramane gustul amar al lipsei de angajament al unui sindicat care, nu face altceva, decat sa trimita spam-uri propriilor membri, sau implicarea aceluiasi Sindicat in sustineri ale miscarilor sindicale cu iz politic (doar suntem intr-o confederatie) nu in realitatile propriilor membri. In rest, pace! Pana intr-o zi, cand un eveniment ca cel petrecut la o agentie din Resita, va fi mult mai dramatic, sper ca veti trata “fara ura si partinire” viata angajatilor din banci.
    Va multumesc pentru ca mi-ati dat ocazia sa particip la aceasta discutie.

  7. Astept un comentariu pertinent din partea dumneavoastra. Este reprezentativ mail-ul ales de dvs? Sau, pentru echilibru, ar fi trebuit postat si mail-ul “incriminator”?

  8. @cristina, la care va referiti mai exact?la cel al d`nei Ildiko, care se incheie cu “E trist ca se poate accepta din partea noastra atata umilinta, (ore suplimentare din greu si neplatite , pauza de masa de 5 min, lipsa de intelegere si comunicare …..etc ).
    “?

  9. Poate am gresit cand am folosit “comentariu”, probabil cel mai indicat ar fi un “pamflet”. Va citesc in mod constant. Si de cele mai multe ori va dau dreptate. Nu astept din partea dumneavostra o anumita pozitie, de-o parte sau de alta. Numai ca de cele mai multe ori, parerile dumneavoastra, tocmai pentru ca aveti o vizibilitate foarte buna, au impact asupra celor care va citesc. Cititi primul comentariu al lui moroes. Acest comentariu spune multe despre perceptia clientilor despre angajatii bancilor. Am mai citit si alte comentarii pline de malitiozitate. Acesti oameni iau contact cu banca prin intermediul angajatilor din front office. Oamenii din “fata” sunt dusmanii lor. Se plang de vanzarea agresiva, de produsele “bagate pe gat”. Nu spun ca nu au dreptate. E lupta pentru supravietuire. Eficienta ta, ca angajat, masurata prin MBO si alte instrumente sofisticate, versus nevoile lui suplimentare, de care el habar n-are, dar care trebuie sa i le descoperi, pentru a-ti atinge targetul (pentru ca altfel iesi “sub asteptari” la evaluari si viata ta va fi un calvar). Cuvantul “etica” este de unii “inventata”. Diferenta dintre manualele de buna practica si realitatea imediata este foarte complicata. Poate ca si Ildiko si Ingrid au fiecare, in mod egal, dreptate. Atunci de unde atata disperare in mesajele celor de la Raiffeisen? Cum poti sa devii atat de vulnerabil si atat de fragil? La locul meu de munca, cea mai importanta zi e cand un client “de casa” iti aduce drept “spaga” o folie de distonocalm. Esti fericit ca poti trece, neinfricat, peste o noua zi.

  10. e foarte tare mailul. si pune destul de bine accent pe tupeul angajatilor din banci…atat intre ei cat si fata de clienti se comporta la fel…
    cat despre bancpost…cred ca principalul criteriu dupa care isi aleg casierii este sa fie lenti si retarzi

  11. @cris
    Nu e vorba doar de o “perceptie”. Ce am spus in primul comentariu mi-a fost povestit de catre un prieten care lucreaza de curand la Raiffeisen. Asta facea parte din “trainingul” lui. Sa fie oare o exceptie? Nu eu sunt cel malitios, ci banca ce promoveaza o astfel de atitudine fata de clientii sai.

  12. @moroes
    Nimeni, niciodata, la vreun training, nu-ti va spune sa-l tragi in piept pe client ca e prost (crede-ma, am fost, de-a lungul anilor,la multe training-uri). Banca de care vorbim pune un accent special pe acest tip de pregatire, asta-i partea ei buna. Cursurile si training-urile sunt foarte OK. Ele te invata cum sa depasesti anumite bariere in exprimarea verbala si nonverbala. Trainerii chiar te sfatuiesc sa folosesti acele tehnici inclusiv in viata personala, nu numai in relatiile cu clientii. Organizatia despre care vorbim nu duce mai deloc lipsa de programe de pregatire profesionala. Ele sunt excelente! Numai ca una inveti la cursuri: cat de important este clientul tau si cum sa dezvolti o relatie de parteneriat pe termen lung cu el si alta se intampla in practica. In viata de zi cu zi traiesti sub presiunea numarului de produse vandute pe client inca de la prima interactiune, apoi toate acele follow-up-uri pe care trebuie sa i le aplici ca el sa isi dea acceptul pentru alte produse. Pe tine te innebuneste target-ul, rata de cross sell, cati ai sunat azi, cati vor veni, cate redirectionari s-au facut, cati au ajuns la tine, cat ai vandut. Totul este numar, statistica si fisiere excel din care sa reiasa cresterea. Iata agentia X are o rata pe clienti noi de atat, tu nu ai decat atat, de ce aia pot si tu nu. Iti mai dau atat timp pana iti bagi mintile in cap. Dupa care…
    Tu, organizatie, spui: a trecut vremea vanzarii cantitative, noi, de acum incolo, vom face vanzare calitativa – clientul se afla in centrul atentiei. Nevoile lui sunt cele mai importante. Iar training unde te invata lucruri de bun simt. Vii fericit de la curs, a fost minunat, inteleg nevoile clientului, dupa care o iei de la capat: dar targetul? cat ai target-ul, dincolo era mai ieftin! Asa functionam in fiecare zi, prin urmare daca iti zambeste cineva la ghiseu, nu te bucura, cineva are un plan de facut cu tine!

  13. Am avut bani(sume remarcabile)la Bancpost si la Raiffeisen.
    1- aroganta fata de client.
    2- proasta organizare.
    3-evidenta bancara defectuoasa.
    Am plecat din sistemul acestor banci.

  14. Cris ,
    esti sufletista , esti inteleapta si-ti cunosti meseria;iti dau un sfat : transmite-i oful tau si lui Steve , poate-ti vei imbinatati viata .
    mult succes

  15. @iri,
    mi-ar placea sa cred ca reactia lui Steven de astazi este venita dintr-o informare directa, de la sursa. Tare mi-e teama ca vine dintr-un ungher intunecos (PR?). Atat timp cat asculta, la ce foloseste ca nu indreapta nimic.

  16. femeie …nu prea stii romaneste.ai zis ca ai niste dorinte de Craciun,dar alea sunt niste insiruiri anapoda pe care le enumeri tu.nu pot fi dorinte.nu mai vb de celelalte greseli.numai pe pile se intra la banca?si sa intelegem ca tu ai avut o pila buna.pacat de tara asta…am ajuns de rasul lumii daca nici cei din banca nu mai au salarii

  17. Sunt fost angajat raiffeisen si pot sa spun ca imaginea pe care ne-o spune cris e cat de poate de reala, din pacate. Citind mailul de mai sus – cel cu dorintele de Craciun – mi-am amintit exact de ce am plecat din banca. A fost f ok la inceput, raiffeisen e o banca f buna care formeaza oameni de banca valorosi, nenumaratele cursuri la care am participat au fost de un real folos, la fel si competitia in vanzari cu tine insuti si cu ceilalti. Insa dupa un timp te saturi, cand vezi ca esti demotivat, ca nu mai ai nici o satisfactie sprirituala macar daca materiale nici nu poate fi vorba, ca oricat ai face tot nu e de ajuns. Ti se face o lehamite de nu-i adeverat, te saturi pur si simplu, e crunt. Plus ca chestiile asta nu au cum sa nu aiba efect asupra relatiei cu clientii, te afecteaza si pe plan personal, in timpul liber.
    Am lucrat atat in FO pe vanzari cu targete cat china cat si in centrala bancii, pe un post de evaluarea personalului pe o zona alocata, in total in jur de 4 ani. Am avut astfel ocazia sa vad cum se nasc unele idei si cum noi trebuie sa le punem in practica, in unitati. Unele erau ok insa altele nu faceau decat sa fie o corvoada in plus pt cei din FO, mai ales ca si eu lucresem in front si ii intelegeam….

    Fostilor colegi din raiffeisen le urez numai bine si sper sa poata sa treace cu bine peste perioada asta care intr-adevar e grea pt toata lumea. Poate totusi lucrurile se vor schimba daca vor avea mai multi un punct de vedere….

    P.S – sindicatul din raiffeisen e ca si inexistent,
    nici macar nu e invitat formal la intalnirile cu patronatul, ce sa mai vorbim de negocieri de salarii…

    Sarbatori Fericite si un An 2009 mai bun !!

  18. @ johnny,
    Nu pot sa iti spun “felicitari” ca ai plecat. A fost decizia ta si cu siguranta ai avut motivele tale foarte serioase. Daca maine mi s-ar oferi posibilitatea sa plec, m-as gandi de 10 ori daca as face-o. Ceea ce ar fi indicat sa fie inteles si mai sus (vorbesc de straturile ierarhice, pana la cel mai de sus) este ca s-au format oameni de calitate foarte buna. Exista un spirit de echipa extraordinar. Nu stiu daca ne uneste targetul sau ofensiva aceasta pentru autodepasire. Front office-ul este o zona speciala, unde lupta se duce in fiecare zi. Iti doresti clienti multumiti, nu pentru ca cineva te monitorizeaza (inteleg ca ai facut si tu parte din cei care au monitorizat) ci pentru ca, dintr-o dorinta egoista si absolut umana, chiar vrei sa fie bine. Cine isi doreste sa traiasca tensionat, zi de zi, la locul de munca? Interactiunea cu clientul consuma oricum. Daca mai ai si un bici pe spate, nu vei face niciodata o prioritate din nevoile acestuia. Calitatea serviciilor sufera, in acest moment, din cauza aceastei disperari induse vanzatorilor (care isi incep diminetile cu acele inutile sedinte de vanzari si cu “minunatele” coaching-uri pe care le are cu directorul). Toate aceste “simulari” nu au niciun efect asupra vanzarilor propriu zise. Asa ca dupa ce i-ai facut un cross- sell de zile mari (5- 7 produse la prima interactiune), te trezesti ca iti face sesizare ca i le-ai bagat pe gat. Stii cat te poate urmari o persoana in timpul unui monolog, fara sa isi piarda interesul? Unii spun ca 17 secunde. Chiar daca ii ceri feed-back din 17 in 17 secunde, tot e prea mult pentru el. Cat timp iti trebuie sa vinzi un cont curent (cardul nu se pune), conform cererii de deschidere cont? Daca ii activezi si produsele, pe putin 1 ora si jumatate. Cat crezi ca a avut rabdare clientul tau? Fix 17 secunde. Dar daca il “omori” de la prima intalnire, cu siguranta ca atunci cand il vei suna pentru o noua intalnire, chiar daca a facut o pasiune pentru tine, iti va spune “alta data”.

    Despre sindicat, ne-am prins de mult. In afara Campionatului de fotbal, nimic!

    Fii fericit in noul an, fa-o pentru tine! Daca te vei simti bine cu tine insuti, cu siguranta le vei transmite si celor din jurul tau acest bine.
    Cu bine,

  19. Este penibila reactia colegilor mei! Nu ati data dovada de profesionalism aici! Ati aplicat regula circului din colt!!! Bugetul pentru sponsorizarii stim foarte bine ca nu este din salariile noastre! Nu exista in contractul de munca al niciunuia dintre noi mentionata faimoasa petrecere de Craciun!!! Chiar e atat de importanta petrecerea asta? Sunt oameni care si-au pierdul locul de munca iar voi vreti pe timp de criza majorarea salariilor! Daca nu va place sa munciti si nu sunteti multumiti cautati-va altceva de facut! Referitor la Van Groningen…hai sa fim seriosi ..cu toti stim ca este fairplay si a raspuns cat se poate de elegant! Nu e cazul sa patam numele oamenilor si al Raiffeisen pentru ca unii dintre noi vor mai mult dar nu stiu cum sa-si ceara dreptul!!

  20. @alexandra,
    Esti sigura de ceea ce spui? Citeste cu atentie, nu trunchia informatia, oricum ea a ajuns, public, tot trunchiata. Oricum, te asteptam sa vii in front office. Iti promit ca te vom ajuta sa te adaptezi si sa iti indeplinesti targetul.

  21. Cristi, lucrez in frontoffice de 3 ani. Spune-mi ce nu este adevarat din ce am mentionat mai sus?
    Ai avut pb. cu Groningen? Ai mentionata in contract petrecerea de Craciun? Bungetul pentru sponsorizari nu este din salariul nostru! Altceva?

  22. Cris,
    Pot sa imi spui ce pozitie detii in Raiffeisen? Imi place mult felul in care scrii si modul in care vezi lucrurile. Aproape ca pot sa zic ca sunt un fan:). Te intreb ca sa ma ajuti sa imi fac o idee la ce nivel angajatii cu potenial ridicat sunt promovati in banca,

  23. Pingback: Mitul salariilor din banci | Stiri Curtea de Arges

  24. Pingback: Restructurarea BRD. Costuri, beneficii, proteste sindicale. Ce castiga clientii? | Dan Popa

  25. Pingback: Restructurarea BRD se lasa cu amenintari si interpelari ale sindicalistilor. Vezi si o istorie a grevelor din sistemul bancar romanesc

  26. Pingback: Stirile Online » Restructurarea BRD se lasa cu amenintari si interpelari ale sindicalistilor. Vezi si o istorie a grevelor din sistemul bancar romanesc

  27. Pingback: Restructurarea BRD se lasa cu amenintari si interpelari ale sindicalistilor. Vezi si o istorie a grevelor din sistemul bancar romanesc | Ziare net - Stiri din presa

Leave a Reply