Survey intern: Ce nemultumiri au angajatii bancilor ?

Potrivit unui survey intern, comandat de conducerea unei banci din top 10 la o companie de profil din Bucuresti, cele mai mari nemultumiri ale bancherilor sunt legate de birocratie, lipsa de training, evaluarea corecta a persoanelor, dar viyeaya si nemultumiri salariale. Mai mult, angajatii bancii in cauza solicita „efectuarea unui test psihologic anual pentru tot personalul”, mirati probabil de anumite decizii care se iau acolo. In plus, ei mai cer si „flexibilizarea” contractului de munca, astfel incat cei mai lenesi din banca sa poate fi dati afara mai usor. Iata lista nemultumirilor, luata cu copy/paste din raportul amintit.:
„Respingeri cel puţin curioase ale persoanelor recomandate din interios. Dimensiunea redusă a ofertei de salariaţi pentru provincie. Mai buna informare privind posturile vacante din banca. Lentoarea cu care se aplica măsurile pozitive. Formular prea putin personalizat folosit pentru recrutarea online. Transmiterea cu întârziere a documentelor necesare celor care se muta din provincie in Centrala. Unele cursuri de perfecţionare sunt disponibile doar pentru grupurile din Bucureşti. Acordarea nivelului de salarizare cu piaţa salariilor unităţilor similare din zonă (pentru a evita fluctuaţiile de personal)
Ar fi bine dacă s-ar putea oferi un istoric al creşterilor salariale pe fiecare angajat, măcar pe ultimii doi ani. Decizia de revizuire salarială trebuie să se bazeze pe criterii unitare de eficienţă şi performanţă comercială. Continuare atragerii de studenţi şi oferirea de burse
Efectuarea unui test psihologic anual pentru tot personalul. O evaluare strictă a fiecărui angajat în conformitate cu fişa postului şi realizările personale pentru a şti măcar o dată pe an cu ce-şi poate îmbunătăţi activitatea .Flexibilizarea contractului CM pentru a putea renunţa mai uşor la oamenii care nu fac nimic”

0 thoughts on “Survey intern: Ce nemultumiri au angajatii bancilor ?

  1. Banuiam ca e vorba de bcr; sunt cei mai munciti, mi s-a plans intr-o zi o doamna de la o casierie, intr-o sambata dimineata. Din trei ghisee, se incasa numai la unul, stateai si o ora la coada sa platesti o factura.
    BCR a luat de toate la retail, e foarte stresant pentru oamenii care lucreaza acolo. La BRD, de exemplu, sau la Alpha Bank, nu se prea face coada, dar la BCR, e tot timpul. Asta e o parere strict personala, dar cunosc sistemul bancar din perspectiva clientului permanent.

  2. Mai sunt si altele mult mai importante cum ar fi: neplata orelor suplimentare (de obicei programul se termina la intre 16:30 – 17:00, si la multe banci angajatii pleaca dupa 18:00-18:30, ca sa nu mai spunem de inchiderile de luna cnd te poate prinde si miezul noptii), pauza la pranz (in tarile normale banca se inchide la pranz intre 13:00 si 14:00), inflexibilitate in acordarea concediului de odihna (sunt multi angajati din banci care au de recuperat zile de concediu din anii trecuti), clienti preferentiali (inca se mai impun clienti cu pile la presedinti pentru credite cu risk mare), si altele.

    Bancile din Romania au mari probleme cu personalul si datorita faptului ca nu exista o politica de HR bine stabilita si implementata. Poate pe hartie stau bine dar in realitate e jale. Din acest motiv singura motivatie ramane “Banu'” si bancile vor trebui sa plateasca din ce in ce mai mult sa isi tina sau recruteze personal de calitate. Si problema e generala…

    Vai de mama lor de directori de HR, ca numai resurse umane nu fac!

    Ura!

  3. Vezi ca treaba a devenit publica. Liderul sindicatului BCR a iesit adineauri pe TV, la Money Channel. Cine din BCR ti-a spus ca nu stie nimic de greva? E de balamuc ce mint astia.

  4. Intr-adevar situatia este destul de incordata, presiunea pe front-officeri e imensa, iar restructurarile/reducerile preconizate ii vizeaza in primul rand pe ei. Adevarul e ca o buna parte din cei ce formeaza front-ul din prezent au fost adusi aici din activitati de back-office, iar pregatirea lor pentru activitatile de servire a clientelei lasa de dorit. In plus mai sunt foarte multi angajati tineri fara nicio experienta de banking anterioara. Asta face ca deservirea sa fie greoaie, chiar daca scriptic personalul e prea numeros. Oricum, Wimmer cred ca stia acest lucru, iar Dominic trebuie sa gestioneze castana!

  5. motivul asta o fi ???
    toata vara numai traininguri , cursuri si alte fantasmagorii+targeturi irealizabile + indepartarea oamenilor de valoare si inlocuirea lor cu soferi,coafeze si alte meserii complementare activitatii bancare.
    si acum cinstit fie, banca ii banca nu ii butic .
    la cit de geniali sunt cei care ,,gindesc altfel” ma mir ca nu au auzit de e-learning.
    ce atitudine iau manageri vis a vis de pierderea clientilor!!!
    ce noua strategie mai gindesc !!!
    inca niste cursuri …. si daca se poate si platite de angajati sa vada ei daca mai au chef de greva !!!

  6. Asta cu coafeza e adevarata! BCR Centrala are o pozitie de coafeza, angajata in primavara acestui an, insa reduce front-officeul. Oare Wimmer a semnat pentru angajarea coafezei sau s-a mers pe burta?

  7. O coafeza care sa aranjeze staff-ul n-ar fi o idee rea:)
    ar contribui la imagine…daca stau si ma gandesc mai bine, n-ar fi rea ideea deloc.
    Sunt banci unde au fost impuse niste reguli foarte stricte referitor tinuta (vezi C.E.B), asa ca…in banca cu pricina nu se prea vede standard pe doamne.

  8. Pana la urma cred ca in BCR se vor reduce costurile la maxim: va ramane un singur angajat. Lupta finala dintre Dominic si Red Tie Genie este insa de urmarit!

  9. Am iesit intre timp la un restaurantel din zona Universitatii si nu am urmarit comentariile. Se pare ca despre BCR sunt mult mai multe lucruri de spus decat au fost pana acum puse pe tapet. O discutie cu unul dintre oficialii bancii mi`a confirmat ca intr`adevar, radacina scandalurilor e mai adanca decat se credea. Voi reveni

  10. As fi curios sa vad un model de contract de angajare. Nu pentru a vedea cum sunt incadrate acolo sporurile salariale, bonus-urile samd, ci la felul cum este prevazuta (daca este) plata orelor suplimentare. Aici cred eu ca este buba…

    Usor off-topic: da, aveti dreptate cu “coafezele” de la BCR si, de multe ori, si de la BRD… 🙂 Este exact motivul pentru care am optat pentru o alta banca, nu vreau sa ii dau numele aici si acum, ca sa nu se interpreteze cumva.

    @ hymerion: acum vreun an a fost aceeasi situatie de la BCR si la Raiffeisen. Din cate am auzit, patronatul s-a “pliat” destul de repede… 🙂

  11. Pingback: Top Posts « WordPress.com

  12. Aşa ne place să ne furăm singuri căciula…

    Păi, e arhi-logic ca un salariat din România (dar nu numai), confruntat cu un “survey” intern, să nu fie sincer… Ce, el nu ştie că dacă-şi exprimă nemulţumirile prea sincer, e luat la ochi nu numai de conducere, dar şi de ceilalţi colegi ?!

    Dar toată chestia e să dăm bine-n acte… “Dom’le, io le-am organizat survey-uri; au avut ocazia să-şi exprime nemulţumirile”…

    Modul ăsta discret şi nonviolent de a manipula oamenii, angajaţi sau clienţi, e o formă de dictatură mai eficientă decât aia clasică, cu forţa…

    Ceea ce mă surprinde, totuşi, e că această ipocrizie se menţine şi pe web, pe bloguri, pe forumuri, în locuri unde omul ar putea în sfârşit să-şi dea drumul, să spună ce-are pe suflet…

    Eu unul asta încerc să fac şi se pare că-s singurul…

  13. buna…
    am si eu o intrebare pentru voi….
    am fost la un interviu pentru angajare si mi s-a spus ca trebuie sa fac practica minim 2 saptamani intr-o agentie, dupa care, daca voi avea recomandarea directorului agentiei voi fi supusa unui test de practica…….
    Credeti ca voi fi angajata dupa perioada practicii?

Leave a Reply